۹۸۰۷۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کفاشیان: نباید برای لیگ از آستین‌مان تصمیم در بیاوریم!

تصمیم‌گیری درخصوص لیگ نوزدهم در شرایط تعطیلی تمام رشته‌های ورزشی در ایران و جهان روز‌به‌روز سخت‌تر می‌شود و با هر شایعه‌ای که درخصوص تصمیم احتمالی برای لیگ برتر به گوش می‌رسد عده‌ای منتقد سرسخت پیدا می‌شوند که ادعا می‌کنند حقوقی از آنها ضایع شده و باید تصمیم منطقی‌تری گرفته شود.

فرهیختگان: تصمیم‌گیری درخصوص لیگ نوزدهم در شرایط تعطیلی تمام رشته‌های ورزشی در ایران و جهان روز‌به‌روز سخت‌تر می‌شود و با هر شایعه‌ای که درخصوص تصمیم احتمالی برای لیگ برتر به گوش می‌رسد عده‌ای منتقد سرسخت پیدا می‌شوند که ادعا می‌کنند حقوقی از آنها ضایع شده و باید تصمیم منطقی‌تری گرفته شود.

برای اینکه شرایط لیگ برتر و تصمیمات احتمالی درخصوص ادامه یا تعطیلی این لیگ را مورد بررسی قرار دهیم شخصی بهتر از علی کفاشیان را که سال‌ها سکاندار فدراسیون فوتبال بود، پیدا نکردیم. آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل گفت‌وگو با رئیس اسبق فدراسیون فوتبال است.

شرایط این روزهای فوتبال نگران‌کننده است. نظر شما چیست؟

بسیاری از دلنگرانی‌هایی که این روزها گریبان فوتبال را گرفته به دلیل مشکلاتی است که ویروس کرونا ایجاد کرده و تنها مختص به ایران نیست و کل آسیا و حتی جهان را درگیر کرده است. ما هم در کشورمان ستاد مبارزه با کرونا را داریم که دستوراتش لازم‌الاجراست و دست فدراسیون و سازمان لیگ نیست که بخواهد بازی‌ها را آغاز کند.

شاید این مجوز تا ماه‌ها بعد هم برای شروع تمرینات و مسابقات صادر نشود!

برای همه جان ورزشکاران و تماشاگران مهم‌تر از هر اتفاق دیگری است و نمی‌توانیم برای چند بازی و قهرمانی بی‌گدار به آب بزنیم. نظر شخصی من این است که تصمیم‌گیری برای لیگ نوزدهم خیلی زود است و ما باید حداقل تا پایان ماه رمضان منتظر بمانیم تا ان‌شاءالله شرایط بهتر شود و بتوانیم مسابقات را ادامه بدهیم.

صحبتی که این روزها مطرح می‌شود درخصوص تعطیلی لیگ و ادامه پیدا نکردن رقابت‌هاست. اصلا اتفاقی مشابه این داشتیم که بتوانیم از آن برای لیگ برتر الگوبرداری کنیم؟

آنطور که حافظه من یاری می‌کند در این سال‌ها هیچ زمانی نبوده که بازی‌ها تعطیل شود و اگر این مشکل ویروسی هم نبود حالا هم این اتفاق نمی‌افتاد، اما در شرایط خاص در فوتبال حرفه‌ای این امکان وجود دارد که بخواهیم هر تصمیمی بگیرم. البته من اعتقاد دارم باید منتظر بمانیم و ببینیم راهکارهایی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فدراسیون‌های فوتبال در نظر گرفته چیست تا با الگوبرداری از آن بتوانیم بهترین تصمیم را برای فوتبال کشور بگیریم.

صحبت‌های سلیمانی در خصوص معرفی 4 تیم برتر به کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا منتقدان زیادی داشت. نظر شما چیست؟

من امروز شنیدم که برای لیگ قهرمانان آسیا باید نمایندگان‌مان را معرفی کنیم که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد چاره‌ای نیست جز اینکه فعلا تیم‌های بالای جدول را معرفی کنیم و در آینده این فرصت وجود دارد که بتوانیم آنها را جابه‌جا کنیم و تیم‌های جدیدتری را در صورت برگزاری ادامه رقابت‌های به AFC معرفی کنیم.

برخی بر این باورند که بازی تیم‌های مدعی قهرمانی در مقابل یکدیگر برای تعیین تکلیف قهرمان لیگ و نمایندگان ایران در آسیا یکی از راه حل‌هاست. به نظر شما منطقی است؟

به نظر من این حرف‌ها درست نیست و اگر تصمیمی گرفته می‌شود باید برای همه تیم‌ها یکسان باشد و نباید از آستین هر تصمیمی دربیاوریم. مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون باید بنشینند و با مدیران تمام باشگاه‌ها صحبت کنند و تصمیمی بگیرند که منفعت همه تیم‌ها در آن لحاظ شده باشد، نه اینکه فقط دنبال آرام کردن مدعیان لیگ برتر باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج