جاباما
۹۸۱۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

استعفای وزیر هنر استرالیا پس از نقض قرنطینه

رادیو "صدای استرالیا" روز شنبه گزارش داد که وزیر هنر ایالت "نیو ساوث ولز" این کشور به دلیل تخطی از قوانین کرونا استعفا داد.

ایرنا: رادیو "صدای استرالیا" روز شنبه گزارش داد که وزیر هنر ایالت "نیو ساوث ولز" این کشور به دلیل تخطی از قوانین کرونا استعفا داد.

براساس این گزارش، دان هاروین، وزیر هنر دولت نیو ساوت ولز استرالیا که به دلیل نادیده گرفتن قوانین سلامت عمومی در شرایط همه گیری بیماری مهلک کرونا جریمه شده بود، از سمت خود کناره گیری کرد.

استعفای وزیر هنر استرالیا پس از نقض قرنطینه

وی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام رسمی استعفا از سمت خود نوشت: امروز من استعفای خود را به نخست وزیر به عنوان یکی از وزیران دولت او، تقدیم کردم".

هاروین که برای این قانون شکنی یک هزار دلار استرالیا جریمه شد در این بیانیه افزود: "هیچ چیزی مهمتر از کار دولت در مبارزه با بحران کرونا نیست، لذا با اتفاقی (قانون شکنی) که افتاد بهترین چاره در این مقطع حساس ناامنی بهداشت عمومی در استعفا می بینم و بر آن عامل هستم".

این خبر امروز در حالی منتشر شد که پلیس ایالت ویکتوریای این کشور نیز دیروز/جمعه ٢٦ تن از مدافعان حقوق پناهندگان را به اتهام تخطی از مقررات «فاصله اجتماعی» جریمه و یکی از آنها را بازداشت کرد.

این فعالان در حالی جریمه و دستگیر شده بودند که در برابر هتل مانترا در شهر ملبورن این کشور در داخل وسایل نقلیه شان دست به تظاهرات زده بودند.

به گزارش ایرنا از قاره استرالیا، هفته گذشته نیز بعد از آنکه وزیر بهداشت نیوزیلند به همراه خانواده مقررات قرنطینه را شکست و در ساحل دریا رانندگی کرد، با ابراز پشیمانی از این عمل، خود را "احمق" خواند و استعفایش را تقدیم نخست‌وزیر کرده بود.

بر اساس این گزارش، دیوید کلارک، وزیر بهداشت این کشور با اعتراف به نابخردی خود پذیرفت که رانندگی به طول ۲۰ کیلومتر کنار ساحل مصداق نقض مقررات قرنطینه عمومی است، لذا معترف و پشیمان از این اقدام، ضمن حفظ پست خود در این شرایط بحرانی تا اطلاع ثانوی، استعفای خود را نیز تقدیم "جاسیندا آردرن" نخست وزیر کشورش کرده بود.

از آنجایی که کلارک در کابینه جایگاه نخست را داشت، با ارتکاب این عمل موقعیت شغلی دوم خود را که دستیاری وزیر دارایی بود کاملا از دست داد و منتظر است نخست وزیر در باره استعفای او از پست وزارت نیز تصمیم بگیرد.

یکشنبه گذشته نیز یک مقام ارشد بهداشتی و درمانی اسکاتلند در انگلیس نیز به سبب انجام دو سفر به منزل دوم در مدت قرنطینه از مقام خود استعفا داده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا درود به شرف این انسانهای شریف که چگونه ابراز پشیمانی و ندامت میکنند وبه کشور درمردمشون احترام میگذارند حالا توی کشور ما مسولین اکثر دزد خلافکار هستند و اصلا مگر میشود استفعا بدهند چون ریاست ووزارت ارث پدرشان و مادرشان هست

    • حسن

      آفرین مثل مسلمان واقعی عمل کردی.

    • بدون نام

      نمیدونم تجربه شده برای بعضی ها که میگن زبان قاصر از شرح ماجرا همینجا صدق میکنه تفاوت مسئول با مسئول تا کجاست خودتون قضاوت کنید بعد برای سر پوش گذاشتن روی کم کاری خودشان میگن شیفتگان غرب به اینها میگویند مسئول و دلسوز مردم

    • بدون نام

      فکرکنم چسبش تاریخ گذشته بودوگرنه نباست به این زودی ول بده از مسئولین ایران می پرسید ببینه نوع چسبشون چیه که اصلا ول نمی ده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج