جاباما
۹۸۱۰۱۳
۳۷ نظر
۵۰۱۳
۳۷ نظر
۵۰۱۳
پ

نفری پنج سکه برای حمایت از محمد امامی؟

انتشار نامه‌ای از سوی اهالی سینما خطاب به ریاست قوه قضاییه در حمایت از سیدمحمد امامی، یکی از سرمایه‌گذاران سینما که به دلیل مفاسد اقتصادی در زندان است، جنجال بزرگی به پا کرده است. جنجالی که موافقان و مخالفان بسیاری را مجبور به واکنش کرده است.

ایرنا: انتشار نامه‌ای از سوی اهالی سینما خطاب به ریاست قوه قضاییه در حمایت از سیدمحمد امامی، یکی از سرمایه‌گذاران سینما که به دلیل مفاسد اقتصادی در زندان است، جنجال بزرگی به پا کرده است. جنجالی که موافقان و مخالفان بسیاری را مجبور به واکنش کرده است.

چند روز گذشته بود که متنی با امضای چند تن از اهالی سینما مبنی بر درخواست آزادی سیدمحمد امامی در دوران کرونا از زندان خطاب به رئیس قوه قضاییه منتشر شد. تهیه‌کننده‌ای که متهم پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان است. نامه‌ای که نه تنها متنش بلکه امضاکنندگان آن مورد هجمه و انتقادات شدید هم‌صنفی‌ها قرار گرفتند.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما درباره چرایی امضای نامه‌ درخواست مرخصی محمد امامی در دوران کرونا از زندان، گفت: این نامه پیرو صحبت‌های آقای رئیسی، رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه طی شرایطی، زندانیان می‌توانند در این اوضاع و احوال بیماری کرونا از مرخصی استفاده کنند و با درخواست خانواده محمد امامی نوشته شده است. ما وقتی متوجه این مسئله شدیم با چند هنرمند صحبت کردیم که بیایند و برای اینکه محمد امامی حداقل برای مدتی کوتاهی کنار خانواده‌اش باشد نامه‌ای تنظیم کنیم و درخواست مرخصی داشته باشیم. در نامه هم ذکر کردیم فقط برای این شرایط کرونا وگرنه حکمش هرآنچه است بعدها بر او اجرا شود. هنوز هم دادگاهی برگزار نشده است و از جزئیات حکمش خبر نداریم. شاید لزومی به قسم خوردن نباشد. ولی فقط خدا می‌داند که حرکت من و همه همکاران صرفا جنبه انسانی داشته و سر سوزنی هدف دیگری در کار نبوده ولی متأسفانه یک عده که فقط کارشان شده اتهام‌زنی به این و آن، راه افتادند که این نامه برای چه بوده؟ فقط خدا می‌داند که نیت ما چه بوده و بس.

وی در ادامه افزود: من و همه کسانی که نامشان در آن لیست قرار دارد، هیچ نیازی به محمد امامی نداریم. برای مثال من شخصا سال گذشته چهار فیلم کار کردم. الان هم دو فیلم در دست تولید دارم. چه نیازی به محمد امامی دارم؟ بقیه دوستان هم همینطور. اگر داشتند در این سه سال باید نیاز پیدا می‌کردند. مثلا آقای سرتیپی واقعا به سرمایه آقای امامی نیاز دارد؟ آیا آقای عیاری یا مهدویان و مابقی دوستان نیاز دارند؟ به اسامی لطفا نگاه کنید که چه کسانی هستند.

نوروزبیگی با بیان اینکه امضاکنندگان تنها نگاه خیرخواهانه و انسان‌دوستانه داشته‌اند و می‌خواهند در این اوضاع و احوال کمکی کنند،‌ افزود: چرا نباید به هم‌نوع خودمان کمک کنیم؟ مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ طرف می‌خواهد مرخصی بیاید. چرا همکاران من در سینما تا این اندازه از یک درخواست انسانی رنجیده‌اند. همکارانی که مرا سال‌ها در سینما می‌شناسند اصلا خودم را جدا می‌کنم؛ به آن اسامی که در لیست قرار دارند، نگاه کنند و به آنها و آثاری که دارند احترام بگذارند. نه اینکه شلوغ کنند و این همه جنجال به وجود آورند.

جواد نوروزبیگی در ادامه درباره واکنش‌های منفی برخی از منتقدین این نامه، بیان کرد: به نظرم دیگر بحث سر محمد امامی نیست. نه برای محمد امامی، برای هر سینماگر دیگری من و بقیه دوستان این کار را قبلا کرده‌ایم و باز هم می‌کنیم. حالا شاید قبلی‌ها را رسانه‌ای نکرده‌ایم و شاید این را هم نباید رسانه‌ای می‌کردیم. چون متأسفانه عده‌ای از سینماگران ما منتظر نشسته‌اند که همکار خود را متهم و نابود کنند. این اوج بی‌اخلاقی است. متأسفانه در این روزها کسانی دم از مبارزه با فساد می‌زنند که واقعا با توجه به سابقه‌شان در سینما جای تعجب دارد.

وی اضافه کرد: احساس می‌کنم برخی از منتقدان این اتفاق با امضاکنندگان دعوا و خصومت شخصی دارند و این موقعیت را زمان مناسبی برای تسویه حساب می‌دانند. بررسی کنید و ببینید که آیا ما در کنار محمد امامی بوده‌ایم و فعالیت داشته‌ایم یا کسانی که امضا نکرده‌اند؟ ما در کنار وی بودیم یا کسانی که با او چند فیلم کار کرده، درخواست را امضا کرده و الان امضاهایشان را پس گرفتند. در صورتی که شنیده‌ام از همه کسانی که تکذیب کردند، صدا وجود دارد که چنین کاری را از جانب ما انجام دهید. حالا احترام می‌گذارند و صوت‌ها را پخش نمی‌کنند.

تهیه‌کننده فیلم «خون شد» با تأکید بر اینکه هدف تنها انجام یک عمل انسانی است، عنوان کرد: ما که امضا کرده‌ایم هدف‌مان انسانی بوده است و لاغیر. تا آخرین قران پول بیت‌المال باید برگردد. خود امامی هم قائل به این است که هر آنچه متعلق به بیت‌المال است را برمی‌گردانم. بانک سرمایه، دادگاه و ... همه سرگرم این پرونده هستند. ضمن اینکه بالاخره این شرایط روشن می‌شود.

وی در ادامه به برخی خبرها اشاره کرد و گفت: در یکی از کانال‌ها دیدم که گفته بودند این اسامی، نفری پنج سکه گرفتند و این را امضا کردند. مگر اندازه ما پنج سکه است؟ ما را قرار است با چه بخرند؟ چرا ما سینمایی‌ها اینگونه شده‌ایم؟ چرا فکر نمی‌کنیم محمد امامی هم خانواده دارد و می‌تواند از فرصتی که جمهوری اسلامی برای همه در نظر گرفته، استفاده کند. بیایید کمک کنیم نه اینکه مشکل‌ساز باشیم.

این تهیه‌کننده باسابقه، با اعلام اینکه «هر کسی این کار را کرده است با اعتقاد و باورش آن را انجام داده است»، افزود: همه می‌دانیم محمد امامی بالاخره دادگاهی می‌شود و اینکه زندان برود یا نه یا اینکه مسیر هنری‌اش را ادامه دهد یا خیر، را کسی نمی‌داند.

نوروزبیگی درباره این مسئله که شاید بسیاری از این انتقادها به دلیل متن نامه باشد، تصریح کرد: متن درخواست، رزومه‌ای از فعالیت‌های حرفه‌ای آقای امامی را شرح داده است. ایشان بالاخره تهیه‌کننده بوده‌اند. البته برای ما آن رزومه تأثیری ندارد. ما به این بخش کار داریم که ایشان از موقعیت مرخصی استفاده کنند.

در نامه هرگز قید نشده که به او تخفیف دهند. یا اینکه ایشان با بانک سرمایه مشکلاتی داشته یا نداشته‌اند. ما درباره این قضایا خبر نداریم که ورود کنیم. حالا در آن نامه یک رزومه‌ای هم از ایشان داده شده که تهیه‌کننده فلان آثار بوده‌. ما تأیید کردیم که این کارها را انجام داده است. شاید این برایش مؤثر باشد که نگاهی به پرونده‌اش کنند و به او مرخصی بدهند. برخی از این ناراحت شده‌اند که چرا این آثار در نامه قید شده است. چون همه این آثار را واقعا او تولید کرده است. در کدامیک از آنها فعالیت نداشته است. حتی چند اثر ارزشی بود که اتفاقا افتخارات خوبی هم به ارمغان آورد اما او نخواست نامش ذکر شود. ما اگر لازم شود برای هر زندانی دیگری این کار انجام می‌دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      دوست عزیز این اقا از صندوق ذخیره فرهنگیان سو استفاده کرده از قشر بی ادعا،زحمتکش،دارای کمترین اشل حقوقی کارکنان دولت،هزاران نکته دیگر ،چرا به خودتان اجازه می دهید ازاین نوع افراد دفاع کنید خجالت هم خوب است

      پاسخ ها

      • ایرانی

        دقیقا ... بعدشم هنرمند مانند خون در رگهای حیات اجتماعی یه ملته .‌‌.. حال ببینید خونی که پر از میکربه چه بروز پیکره خواهد آورد !

      • در زندگی سر بلند باش

        به او اعتماد نکنید
        تمام سکه های او تقلبی است.

      • بدون نام

        فکر میکنی واسه بازیگران و عوامل سینما که رقم دستمزد هر قراردادشون چند صد میلیونه و در سال اکثرشون درآمدی بالای یک میلیارد دارن مهمه ؟
        بعضیشون مثل گلزار و محمدزاده که رقمشون ۱ میلیارد و چتد صد میلیونه

      • در زندگی سر بلند باش

        مدیری را نگفتی

      • بدون نام

        حالا چون پولداره باید استثنا بشه. اصلا تفکر پشت این درخواست غلطه

    • بدون نام

      ای شیطون بلاها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگن چوب را که برداری گربه دزده در میره..حکایت اینهاست تا دیدند یارشون گیر افتاده دارند از کرونا استفاده میکنن که اون فاسد را بکشند بیرون

      • محمدرضا

        اونم کجا مفسده بزرگی به اسم سینمای ایران که خودشون علنی میگن و مشکلی هم ندارن

      • مهدی

        چرا این آقا فکر می‌کنه داره با بچه حرف میزنه؟ سرباز ایران ؟ بعد هم میگه هنوز معلوم نیست، یعنی اصلاً فرق زندان و بازداشتگاه را نمی‌دونه؟

    • عليرضا

      فقط تو مملکت شما خیر خواه شدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیرخواهی برای یک مفسد به خدا نوبره.
        نویسندگان نامه بایدبرن پیشش تو سلول

    • رزمنده کردستان

      البته خیلیا هستند که نیت دیگری دارند شاید آقاب امامی مسافر کانادا باش؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      ازادی یک دزد بنام هنرمند نابودي وي را در اينده رقم خواهد كرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        5سكه براي يه نامه خوبه

    • بدون نام

      لعنت به امضا کنندگان

    • محمد

      سلام
      بكي بطور خلاصه بگه چي شده؟ ممنون

    • محمد

      سلام
      يكي بطور خلاصه بگه چي شده؟ ممنون

    • بدون نام

      سلبریتیهای دزد وشریک اختلاسگر ودشمن مردم

    • بدون نام

      قطعا برای دلسوزی نبوده چرا اگه یه نفر رو می خواهید ازاد کنید اون کسی از جنس خودتونه

    • مهدی

      اینا حامیان دزد هستند و در صورتی که دستشان برسد احیانا کم دزدی نمیکنند

    • Amir

      هر چی میکشیم از خودمون میکشیم، برا ازادی یک مفسد اقتصادی تومار امضا کردن؟! جای تاسف داره

    • بدون نام

      همه تون جیره خوارش هستید.واقعا برای کیانوش عیاری متاسفم
      چرا یه مفسد اقتصادی باید آزاد بشه اگه فرار کرد چی؟اگه براتون سودی نداشت عریضه به قوه قضاییه نمیفرستادین

    • بدون نام

      بعدش در بره پیش خاوری

    • بدون نام

      چرا دولت اصلاحطلب نمی تواند جلوی صعود سکه و طلا را بگیرد ؟؟؟!!؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

    • لعنت خدا بر محتکران

      به عنوان یک فرهنگی چنین دزد هایی فقط اعدام باید بشن

    • عماد

      واقعا متاسفم، ایشون باید الان توو کانادا باشن. چرا کاری میکنید ک مفسدان اقتصادی احساس ناامنی کنن؟ #تأمل

    • بدون نام

      مگه شما تکذیب نکردید که نامه و حمایت هنرمندان دروغ بوده...خجالت بکشید از این همه دروغ گویی

    • حميد

      خوبه ژست خيرخواهي هم گرفتيد براي يه مفسد اقتصادي خيرخواه شديد،معلومه خدا از نيت شماها خبرداره دوتا حالت بيشتر نداره شماها يا جاهليد كه از يه مفسد اقتصادي حمايت ميكنيد يا باهاش بلاخره بده بستاني داريد،بدبختي كشور ما بخاطر همين خيرخواهي امثال شماهاس خدا به حسابتون برسه انشالله

    • بدون نام

      چه کاری که نکرده وای من آدمی سراغ دارم که بخاطر حمل تریاک که کرایه آن یک ملیون پانصدبوداحتیاج به پول داشته بچه اش دربیمارستان بوده وازمجبوری تن به این کار داده ۱۲سال و۴۲ملیون جریمه براش کردن ولی یکی که هزاران میلیارد ازرمملکت میبره تازه ادای آزادی داره این کجا و اون کجا

    • بدون نام

      هر کسی از خائن به کشور دفاع کنه به ناچار درباره او هم باید شک کرد...

    • بدون نام

      بدبختی هائی که برسرملت ایران اومده توسط این افراد است.چراباید آزادشود.هرکس هم که ازاو حمایت کندخودش هم دزداست

    • شاهرخ

      شما که می گویید خیر خواهانه بوده وبرای همه اینکار را میکنیم لازم چرا بجای این یک نفر با همین مبلغی که برای وثیقه خواهید گذاشت ده نفر از کسانی که ورشکست شده وبخاطر بدهی در زندانند رو به مرخصی نمی فرستید آنها هم خانواده دارند فرقشان اینست که آنها بدهکارند ولی این شخص با دزدیهای کلانش باعث ورشکستگی صدها نفر شده واگر بیرون باشد روز بعدش مهمان خانه خاوری در کاناداست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اللهم الشغل الظالمین با الظالمین . چقدر آدمای خوب پیدا میشه .

    • بدون نام

      پرویز پرستو بیا وسط
      بیا وسط. پیرمرد مزخرف پرحاشیه

    • بدون نام

      چرا زمانی که سیل زلزله افراد رو بی خانمان میکنه همچین درخواستهایی نداری. چرا متهمان غیر عمدی دیه رو آزاد نمیکنید اونا سکه ندارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج