۹۸۱۰۸۷
۱۳ نظر
۵۰۱۲
۱۳ نظر
۵۰۱۲
پ

موج جدید کرونا در تهران تا ۱۰ روز آینده

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در تهران نسبت به کل کشور خبر داد و گفت: روند مبتلایان و فوتی ها در تهران نسبت به کل کشور رو به افزایش است و شهروندان تهرانی باید این مساله را در نظر بگیرند که وضعیت مانند آنچه که در کشور دیده می شود نیست و شهروندان بدانند که وضعیت در شهر تهران مناسب نیست و تا ۱۰ روز آینده موج جدیدی از بیماری در تهران را خواهیم داشت.

خبرگزاری ایلنا: رضا کرمی محمدی در نشست خبری مجازی که بمنظور تشریح اقدامات شهردای تهران پس از شیوع کرونا برگزار شد، گفت: شهرداری در روزهای ابتدایی اسفندماه ستادی را ایجاد و ۵ کارگروه نیز در پی آن تشکیل شد و تمام شرکت ها و سازمان هایی که می توانستند به ما کمک کنند در این ۵ کارگروه ساماندهی شدند.

کرمی محمدی تصریح کرد: بحث مدیریت انتقال و تدفین متوفیان بهشت زهرا به خوبی انجام شد و اگر پیش آمادگی وجود نداشت مشکل دفن اجساد را در شرایطی که تعداد در حال ازدیاد بود داشتیم.

او ادامه داد: مدیریت ازدحام در شهر نیز از دیگر مواردی بود که انجام شد و در زمانی که کسی اصلا تصمیم خاصی نگرفته بود اقدام به اجرای آن و تعطیلی مراکز پرازدحام کردیم.

کرمی محمدی با اشاره به اینکه حجم درخواست کالاها در زمانی ۵ تا ۶ برابر شد گفت: در همین زمینه تامین ارزاق اجرا و کالای مورد نیاز برای سه ماه آینده تامین شد.

او ادامه داد: تبلیغات و اطلاع رسانی از دیگر اقدامات اجرائی بود و از بیلبوردها و تابلوهای اطلاع رسانی، همچنین ظرفیت اتوبوس ها و تاکسی ها نیز استفاده شد.

کرمی محمدی درخصوص ساماندهی افراد بی سرپناه با اشاره به آزادسازی تعداد زیادی معتاد متجاهر در شهر تهران گفت: بارها این مساله را در ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران مطرح کردیم و قرار بر این شد که بودجه لازم برای این طرح به ما اختصاص یابد و یا اینکه بهزیستی در این زمینه فعال شود و یا ردیابی هوشمند انجام شود.

او همچنین با اشاره به اقداماتی که برای سالمندان و ارائه بسته های حمایتی به فقرا و سالمندان انجام شد ادامه داد: یگان حفاظت نیز در این مدت کمک بسیار خوبی برای ساماندهی بوستان ها در سطح شهر انجام داد. همه این اقدامات به دل مناطق برده شد تا هر منطقه بتواند وظیفه ای که به دوش آن است را انجام دهد و برای این کار نظارت درستی هم انجام گرفت.

کرمی محمدی با اشاره به اقداماتی که در مساله دورکاری انجام شد گفت: برای دورکاری نیازمند توجه ویژه هستیم و اکنون دورکاری به آن طریقی که مدنظر است در کشور انجام نمی‌شود.

او درخصوص روند ابتلا به کرونا در تهران و اینکه آیا هنوز شهر وضعیت بحرانی دارد، گفت: روند مبتلایان و فوتی ها در تهران نسبت به کل کشور رو به افزایش است و شهروندان تهرانی باید این مساله را در نظر بگیرند که وضعیت مانند آنچه که در کشور دیده می شود نیست و شهروندان بدانند که وضعیت در شهر تهران مناسب نیست و تا ۱۰ روز آینده موج جدیدی از بیماری در تهران را خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران همچنین در پاسخ به این سوال که دکتر زالی گفته است که ضدعفونی مترو و اتوبوسرانی با اولین حضور شهروندان بی اثر می شود گفت: ما هم این موضوع را می دانیم ولی تاثیر اصلی را فاصله گذاری ایفا می کند.

کرمی محمدی افزود: ضدعفونی معابر از ابتدا هم مشخص بود که نمی تواند تاثیر بسزایی بگذارد زیرا هم وسعت زیادی دارد و هم زمان زیادی می برد.

کرمی محمدی درخصوص استفاده از سوله های مدیریت بحران گفت: از ۸ سوله مدیریت بحران که اعلام شد، سه سوله با همکاری سپاه تجهیز شد که از این تعداد سوله نیز تنها دو نفر برای سپری کردن دوران نقاهت خود از ظرفیت سوله ها استفاده کردند.

او در واکنش به اینکه شهرداری تهران قدرت تاثیرگذاری را ندارد گفت: در ستاد ملی شهرداری تهران یکی از اعضا است و در ستاد شهر تهران نیز ما حضور داریم و در تصمیم گیری ها ما نیز به اندازه یک عضو مشارکت داریم. اما مساله این است که تصمیم گیران متعددی وجود دارد و در سطح کلان تصمیماتی گرفته می شود و مصوبات یا در استانداری و یا در ستاد ملی رد می شود و تعدد مراکز تصمیم گیری در جاهای مختلف باعث آن است. تا جایی که شهرداری خود بتواند اقدامات را انجام دهد براساس نظرات وزارت بهداشت اقدامات را انجام می دهد و همچنین هر اقدامی که از شهرداری تهران خواستند را انجام می دهیم.

او درخصوص آمار ابتلا به کرونا در محموعه شهرداری تهران گفت: در مجموع براساس اطلاعات دریافتی که شامل همه سازمان ها نمی شود تاکنون ۱۳۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند. یک نفر از پزشکان شرکت شهر سالم و ۴ نفر از رانندگان تاکسی در اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عملکرد دولت صفر.....
      1ازروز اول قرنطینه نکرد قم رو
      2یارانه رو به مدت 2 الی 3ماه افزایش نداد
      3دراوایل ازکرونا به عنوان یک بیماری بی خطر یادمیکرد
      4رئیس جمهور قضیه راساده گرفته بود
      5فقط درخانه بمانید را نثارماکردند
      6 موج اول سفرهای عید رو کنترل نکرد تا اینکه درهمه جا پخش شد و
      .........

      پاسخ ها

      • علی گل

        کاملا درسته

      • وطن پرست (نه مزدور چین و روسیه)

        شصت دلار وام میدن دوازده درصد سود میگیرن

    • بدون نام

      مردم براحتی بیرون تردد میکنند وما که خود را قرنطینه کر دیم باید اذیت بشویم

    • بدون نام

      خوش اومده ..ملت شریف غیور خیلی وقت رفتند استقبالش

    • بدون نام

      خوش اومده ..ملت شریف غیور خیلی وقت رفتند استقبالش

    • بدون نام

      فقط مرده چال کردنشون به خوبی انجام شده است

    • بدون نام

      برادر عزیز بیماری همه جا پخش شده بود ولی کسی صداشم در نیاورد
      قم اولین جایی بود که اعلام کرد
      ایتالیا سریع قرنطینه کرد ولی هیچ فایده ای نداشت و هنوز که هنوزه مهار نتونستند
      فقط فقط به رعایت مردم بستگی داره
      بقیه حرف های شما رو منم قبول دارم

    • بدون نام

      راه مقابله باهاش خیلی ساده است:
      فقط خدا به دادمون برسه
      خدا خودش بهمون رحم کنه
      خدا فلان کنه
      خدا بسان کنه
      ..

    • بدون نام

      خوش به آنها که شهرستان خونه دارند

    • بدون نام

      مسولین بی تدبیر تا کی هی اشتباه یکماه و بیست و چهار روزه تو خونه موندیم تازه میگین داره بدتر میشه تو کله شما چی ریختن یه مشت کاه بجای مغز؟

    • Fd

      بفرمایبد موج جدید نه فقط تو تهران بلکه همه استان ها... دولت میبایست تا میتونه کیت و داروهای فعلی رو افزایش بده چون قرنطینه مسلما سخت و طاقت فرساست

    • بدون نام

      هی ده روز ده روز دارن اضافه مبکنن اینها یک مشت بیسوادند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج