۹۸۱۲۷۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کرونا، مانع حضور VAR در ایران

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا پروژه استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدویی و خط دروازه در لیگ برتر متوقف شود.

ایسنا: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله ایران باعث تعطیلی فوتبال و تمام فعالیت‌های مرتبط به آن شده است و احتمال زیادی وجود دارد تا فیقا این تصمیم را بگیرد که ادامه لیگ‌ها را متوقف کند و طبق الگوریتم خاصی قهرمان را مشخص کند.

این تعطیلی فعالیت‌های ورزشی به جز خسارت مالی، یک زیان دیگر برای فوتبال ایران خواهد داشت و آن هم تاخیر بیش‌تر در ورود تکنولوژی کمک داور ویدیویی به لیگ برتر است. اتفاقی که به گفته مسوولان پیشین و فعلی قرار بود برای لیگ بیستم رخ دهد اما تعطیلی فوتبال و فعالیت‌های مرتبط با آن، استفاده از VAR در فصل بعد لیگ برتر را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و احتمال بسیار زیادی وجود دارد که لیگ بیستم نیز همانند لیگ‌های سال قبل از وجود این تکنولوژی محروم باشد.

تعطیلی کلاس‌های آموزشی مرتبط با VAR در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، عقب افتادن پروژه به روزرسانی و ترمیم استادیوم‌ها، لغو برنامه‌های کمیته داوران برای استفاده از این تکنولوژی از جمله دلایلی است که باعث می‌شود داوری ایران در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باز هم بدون VAR و تکنولوژی خط دروازه باشد تا چالش‌های زیادی در خصوص اشتباهات داوری در فصل بعدی وجود داشته باشد.

علیرضا سهرابی، رییس دپارتمان داوری در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، جلسات مربوط به کمیته داوران در خصوص پیگیری مسائل مربوط به VAR متوقف شده است و با کاهش ویروس و اعلام رسمی صدور مجوز برگزاری جلسات، صحبت و پیگیری‌های لازم برای ورود ابن تکنولوژی صورت خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انداختن گردن کرونا؟

    • بدون نام

      کدوم کرونا اینا که خواستن پارسال بیارن بعد انداختن امسال بعد گفتن تو نیم فصل الان هم که انداختن گردن کرونا .شرط میبندم تا دو سال دیگه هم نمیارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج