جاباما
۹۸۱۶
۴ نظر
۵۱۰۹
۴ نظر
۵۱۰۹
پ

وقتي جمشيدهاشم‌پور و حميدفرخ‌نژاد شما را دستگير مي‌كنند

نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد

در «گشت ارشاد» دختري هستم كه در شرايط عجيبي دچار بحران است اين دختر آدمي است كه تماشاگران مي‌توانند با او همذات‌پنداري كنند و تصور كنند شبيه به اين آدم هستند، افرادي كه به دليل شرايط‌شان آسيب شديدي از جامعه ديده‌اند.

نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد
نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد

گشت ارشاد نام فيلمي است كه اين روزها آخرين سكانس‌هاي آن در حال ضبط است. براي گرفتن گزارش از اين گروه به شهركي در اطراف تهران رفتيم. چهره‌اي آشنا مي‌بينيم اما با شكل و شمايل جديد؛ اين چهره كسي نيست به جز جمشيد هاشم‌پور؛ كسي كه مدت‌ها از بهترين بازيگرهاي سينماي ايران بوده و همه مي‌دانستيم وقتي به تماشاي فيلمي مي‌رويم كه او در آن حضور دارد بايد منتظر ديدن صحنه‌هاي اكشن باشيم. نكته جالب اين است كه او ديگر شلوار ۶ جيب يا كتاني به پا ندارد بلكه برعكس يك دست كت و شلوار آراسته و اتوكشيده پوشيده و دستمال گردن دارد! در كنار اين همه تفاوت گريم او هم با هميشه فرق دارد. ريش و سبيل او تمام حدس‌ها و گمان‌هاي ما را نقش برآب مي‌كند. مگر مي‌‌شود بازيگري در اين تيپ و قيافه كارهاي اكشن انجام دهد؟! خيلي به او اصرار مي‌كنيم كه يك‌جوري سر از قضيه دربياوريم اما نمي‌شود كه نمي‌شود. باتوجه به اسم فيلم و وجود بازيگراني مثل جمشيد هاشم‌پور، حميد فرخ‌نژاد و پولاد كيميايي حدس و گمان ما تنها به سوي يك فيلم اكشن مي‌رود. در اين ميان نيوشا ضيغمي درحالي‌كه با موبايلش صحبت مي‌كند به اين‌ور و آن‌ور مي‌رود. وقتي صورت زخمي او را مي‌‌بينيم آن حدس و گمان دوباره قوي‌تر مي‌‌شود و كنجكاوي ما بيشتر، انگار كه به دليل خاصي كتك مفصلي خورده! اما چرا يك دختر بايد در يك فيلم آن‌قدر كتك بخورد؟!


نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد

جمشيد هاشم‌پور از نقش عجيبش در «گشت ارشاد» مي‌گويد

  • انگار سينما تعطيل است
جمشيد هاشم‌پور در اين سال‌ها كمتر مصاحبه كرده و مدت‌هاست كم و گزيده در فيلم‌ها بازي مي‌كند. وقتي او را در صحنه ديديم ظاهرش با تمام تصويرهايي كه تا حالا در فيلم‌هاي سينمايي از او در ذهن داريم فرق مي‌كرد، مي‌دانستيم كه دل‌خوشي از سينما و مطبوعات ندارد و حاضر به مصاحبه نيست اما او با روي باز پذيراي ما شد و گپ كوتاهي با ما زد كه شنيدنش شايد تلنگري براي اهالي سينما و مطبوعات باشد.

«ما بازيگرها با شما روزنامه‌نگاران يك ارتباط ۲طرفه داريم و بايد از ديدن شما خوشحال باشيم و با روي باز از شما استقبال كنيم اما ترجيح مي‌دهيم، سكوت كنيم. چون خودمان از جايي كه هستيم و كاري كه مي‌كنيم رضايت نداريم كه بخواهيم از آن صحبت كنيم. ديگر سينمايي وجود ندارد كه ما به آن افتخار كنيم و از شما بخواهيم كه با ما مصاحبه كنيد، عكس بگيريد و... انگار سينما تعطيل است.»
  • نا اميد شده‌ام
فيلمنامه «گشت ارشاد» ايده جديدي دارد، چيزهايي دارد كه من را به خود جذب كرد اما من فيلم‌هايي مثل «استشهادي براي خدا»، «يك بوس كوچولو» يا «رنجر» را دوست دارم. فيلم‌هايي كه ديگر ساخته نمي‌شوند و بازيگرهايي مثل من بايد يك گوشه كز كنند و بازي نكنند و همچنان انتظار بكشند. من ديگر اميدي ندارم اكنون كه با شما صحبت مي‌كنم، كاملا از اين سينما نااميد هستم.
  • فكر كنم فيلم خوبي باشد
بهتر است نقشم در «گشت ارشاد» را لو ندهم، چون اگر در مورد اين نقش حرف بزنم باعث تداعي نقش‌هاي قبلي‌ام در ذهن بيننده مي‌شود. پس نمي‌گويم تا اين شخصيت و كاراكتر سر به مهر بماند تا براي تماشاگر جالب باشد. سهيلي كارگردان خوبي است و به بازيگرش اهميت مي‌دهد و مشورت مي‌كند. فيلمنامه هم خوب است و حرف‌هاي زيادي دارد پس فكر مي‌كنم فيلم خوبي از آب درآيد.


نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد

فرخ نژاد و ظاهر يك خلافكار به تمام معنا

حميد فرخ‌نژاد در گشت ارشاد همان ظاهري را دارد كه در گذشته از جمشيد هاشم‌پور در فيلم‌ها مي‌ديديم؛‌ شلوار ۶ جيب و يك خالكوبي جالب روي بازو و درنهايت يك خلافكار به تمام معنا. وقتي ما براي صحبت پيش او رفتيم، درحال خوردن ناهار روي يك ويلچر بود. او از توضيح درمورد نقشش طفره مي‌رفت و ما اصرار مي‌كرديم كه در مورد اين ظاهر خاص كمي توضيح بدهد. درنهايت او هم از ما خواست تا زمان اكران فيلم صبر كنيم و آن موقع هرچقدر خواستيم از او سوال بپرسيم.


تهيه‌كننده و كارگردان: سعيد سهيلي
فيلمنامه: مهدي علي ميرزايي
نگارش دوم: سعيد سهيلي
نگارش نهايي: مهدي محمدنژاد
مدير فيلمبرداري: تورج منصوري
طراح گريم: مهري شيرازي
مديرتوليد: رضا نوروزي
عكاس: صبا سهيلي
بازيگران: جمشيد هاشم‌پور، حميد فرخ‌نژاد، نيوشا ضيغمي، پولاد كيميايي، سحر قريشي، محسن افشاني، ساعد سهيلي،‌ ميرطاهر مظلومي، اصغر سمسارزاده و...


نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد

پولاد كيميايي با مجله مصاحبه نمي‌كند مگر به شرط چاپ عكس آن هم به تنهايي و نه در كنار كسي ديگر،‌ پس ما مصاحبه او را نداريم.


نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد

دردسرهاي پولدار شدن

داستان فيلم گشت ارشاد قرار نيست لو برود اما همين را بدانيد كه قصه فيلم داستان ۳ جوان جنوب شهري است كه براي پول دست به كارهاي عجيبي مي‌زنند؛ كارهايي كه درنهايت براي آن‌ها مشكلاتي درست مي‌كند. البته اگر شما هم ارتباط بين اين داستان و نام فيلم را بفهميد، جذابيت‌هاي داستان بيشتر هم مي‌شود و حتما به دلايلي اين نام سوال برانگيز را براي فيلمنامه‌اش انتخاب كرده‌اند، اما حدس ما باتوجه به كنجكاوي‌هاي‌مان، اسم فيلم و داستان يك خطي كه براي‌مان تعريف كردند اين است كه اين ۳ جوان يك راه جالب براي پول درآوردن به دست مي‌آورند و آن هم بازي كردن نقش افراد گشت ارشاد است و احتمالا آن‌ها از اين طريق اخاذي‌هايي مي‌كنند كه بعدا براي‌شان دردسرساز مي‌شود، به‌هرحال مجبوريم تا اكران فيلم صبر كنيم تا مثل شما از داستان فيلم سردر بياوريم.


نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد

نيوشا ضيغمي، دختر بحران‌زده

در «گشت ارشاد» دختري هستم كه در شرايط عجيبي دچار بحران است اين دختر آدمي است كه تماشاگران مي‌توانند با او همذات‌پنداري كنند و تصور كنند شبيه به اين آدم هستند، افرادي كه به دليل شرايط‌شان آسيب شديدي از جامعه ديده‌اند. اين دختر نه فقير است نه جنوب شهري،‌ او دختري درگير با ناهنجاري‌هاي اجتماعي است،‌ دانشجويي كه به دليل مشكلات دچار بحران‌هاي شديدي است.

اين فيلم مضمون كاملا اجتماعي داشته ولي درعين حال نكته‌هاي ظريف و طنزي دارد و درنهايت يك فيلم اجتماعي است كه شخصيت‌هايش هركدام يك ويژگي خاصي دارند، شخصيتي كه من بازي مي‌كنم بحران‌زده است. تقريبا در اين فيلم از اقشار مختلف جامعه كاراكتر وجود دارد.
  • از فضا نيامدم
خود من خيلي با اين شخصيت ارتباط برقرار كردم،‌ شخصيت او ملموس است از اين شخصيت‌هايي كه از فضا آمده‌اند و غيرقابل لمس هستند نيست، بعضي از شخصيت‌هاي فيلمنامه‌ها انگار از يك كره ديگر آمده‌اند، اين كاراكتر جدا از خصلت‌هايي كه از او گفتم، در ميان نقش‌هايي كه تا به‌حال كار كرده‌ام متفاوت است و برايم بسيار جالب بود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادي

      اصلا" به نيوشا بحران زده نمياد.

    • عسل

      عاشق نیوشام

    • nazanin

      bahat moafeqam asal jan vaqean jigare neusha

    • nazanin

      ashege puladam

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج