۹۸۱۶۱۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

داورزنی: از دلواپسان بیشتر نگران والیبال هستم

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال می‌گوید لیست مربیان مورد نظر برای تیم ملی را آماده کرده اما هنوز با شخص خاصی مذاکره نکرده است.

خبرآنلاین؛ «شک نکنید اگر بیشتر از دلواپسان نگران والیبال نباشم،کمتر نیستم.» این حرف را محمد رضا داورزنی می زند.رییس فدراسیون والیبال.از روزی که آمده خیلی ها توقع هایی داشتند که شاید قابل اجرا نبوده است.خیلی ها سعی می کنند این دوره را با دوره ای که خود داورزنی رییس بود مقایسه کنند و از افتخارات آن زمان مثال بزنند.

خیلی ها هم به عقیده خودش:«چون حالا در فدراسیون نیستند کارهایی می کنند که خوب نیست.»هر چه که هست این روزها والیبال هم مثل خیلی از رشته های ورزشی در تعطیلی به سر می برد.سرمربی اش توافقی جدا شده و آنچه که باعث شده تا این رشته بیشتر سر زبان ها باشد انتخاب سرمربی جدید است.اتفاقی که داورزنی به عنوان رییس نگرانش نیست،چرا که در شرایط فعلی هیچ مسابقه حساسی در رده ملی وجود ندارد.

*فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ تمام شد؟

قطعی شد. تنها موضع بدهی ما بابت حقوق سه ماهه کولاکوویچ است که آن را باید تسویه کنیم. پس قصه کولاکوویچ را تمام شده بدانید.

*با پایان داستان کولاکوویچ ،پروسه سرمربی جدید از چه زمانی شروع می کنید؟

تیم ملی والیبال تا پایان اسفندماه هیچ مسابقه و تورنمنتی ندارد. بازیکنان در لیگ برای تیم هایشان بازی می کنند اما بازی تیم ملی و اردو نداریم و بنابراین کار تیم ملی بعد از فصل جدید لیگ شروع می شود. با این حساب نگرانی نداریم که دو ماه دیگر مسابقه هست و باید سرمربی انتخاب کنیم.

*پس عجله ای برای انتخاب سرمربی به این زودی ندارید؟

ما سرمربی جدید را با تدبیر ، صبر و حوصله انتخاب می کنیم.باید اتاق فکر گزینه های ایرانی و خارجی را بررسی کند و مطابق شرایط اقتصادی ،ارزی و...سرمربی انتخاب شود. البته که بین ایده آل ها و امکان پذیر تفاوت زیادی وجود دارد. به هر حال معمولا مربی خارجی همکاران خودش را می آورد. ما روزی با مربی خارجی قرارداد بستیم که ارز ۴ هزار تومان بود اما حالا قیمت ارز چهار برابر شده است.

*واقعا مربیان خارجی که سایت های ایرانی و خارجی ردیف کرده اند گزینه های مدنظر فدراسیون هستند؟

همه آنها گمانه زنی ها است. مربیانی که وقتی ما فرآیند انتخاب ولاسکو را داشتیم هم مطرح بودند. آناستازی ،کاستلانی ،دی جور جی و... مربیان مطرح در والیبال دنیا که در سریA ایتالیا ، پلاس لیگا یا تیم های ملی مطرح کار می کنند. البته آنها وقتی معمولا هم کنار تیم ملی ،سرمربیگری باشگاه را هم دارند،آیا ما می توانیم سرمربی بیاوریم و تیم باشگاهی هم به آن بدهیم؟

اگر قرار باشد سرمربی تیم ملی تیم باشگاهی نداشته باشد باید قیمت قراردادش را بیشتر کنیم. با این شرایط می توانیم مبلغ بیشتری به او بدهیم تا در تیم باشگاهی نباشد؟ کنار آن مارکتینگ ،انتظارات مردم و... هم برای انتخاب سرمربی عوامل تاثیرگذار هستند. البته برای انتخاب سرمربی من تنها تصمیم گیرنده نیستم و در جلسات کارشناسی روی گزینه ها بحث می شود.

*سه مربی ایتالیایی مطرح شده هم بین گزینه های شما هستند؟

ما گزینه ها را لیست کرده ایم. اکثر مربیان کار بلد دنیا کار می کنند ،بعضی ها قرارداد دارند و بعضی ها هم بدشان نمی آید به ایران بیایند .مثلا ازبین ۱۵-۲۰ مربی که اسمشان برای تیم ملی مطرح است آنتیگا ، برناردی ،دی جور جی ،پای ثابت هستند. این روزها اسم آنجلو لورنزتی سرمربی ترنتینو ،بلنجینی سرمربی تیم ملی ایتالیا ، آندره جیانی ،پیازا ،کاستلانی و گاردینی هم مطرح شده اند.

در واقع رسانه های خارجی وقتی اسم سرمربی پیش می آید ،مربیان شناخته شده والیبال را اسم می برند ،حالا اگر از مردم هم بخواهند اسم بهروز عطایی ، پیمان اکبری را می گویند و نمی گویند پیروانی. حالا تیلیه سرمربی تیم ملی فرانسه ،سرمربی تیم سامسونگ شده و فیلیپ بلینی هم تیم ملی ژاپن را اداره می کند اما سرمربی نیست.

*یعنی ممکن است سرمربی تیم ملی ایرانی باشد؟

ما واقعگرا هستیم و شرایط را ایجاد نمی کنیم و تصمیمی نمی گیریم که عمل کنیم.ما فعلا زمان داریم و می خواهیم جلوتر برویم تا شرایط بهتر شود. چرا که باید وضعیت کرونا در کشور ، درآمد فدراسیون ، مارکتینگ ،درآمد ارزی فدراسیون را در نظر بگیریم و طبق شرایط تصمیم بگیریم. امیدواریم شرایط بهتر شود ونرخ ارز ثابت. بعضی مواقع اتفاقاتی رخ می دهد که دست ما نیست و استخدام بهترین مربی آرزوی من است اما باید ببینم امکانش هست یا نه؟ از طرفی در جلسات کارشناسی تصمیم می گیریم که سرمربی خارجی باشد یا ایرانی.

به هر حال رسانه ای ها می گویند ۷-۸ مربی فرقی با کولاکوویچ ندارند. من مربی با قرارداد چند هزار دلاری بایورم فردا هر نتیجه ای بگیرد ، می گویند مربی ایرانی یا کولاکوویچ هم همین را می گرفت. یا اگر با مربی ایتالیایی یا آرژانتینی چهارم جهان شویم می گویند با مربی ایرانی هم می توانستیم. در حالی که عوامل موفقیت یک مربی تنها خودش نیست . اگر امکانات، ساختار ،برنامه ، استراتژی ، هدف نباشد فایده ندارد. چطور ولاسکو با تیم آرژانتین ادامه نداد؟ حتی در اسپانیا هم موفق نبود. چون بقیه عوامل لازم موفقیتش فراهم نبود.

*خیلی ها معتقدند داورزنی این دوره با دوره های قبل فرق کرده و بعضی ها هم معتقدند شما کار خاصی نکرده اید.

بعضی ها از منظر خودشان نگاه می کنند. کسانی که می گویند داورزنی فرق کرده به خاطر اینکه در ترکیب کادر اجرایی فدراسیون نیستند. آنها اگر در فدراسیون باشند همه چیز خوب است و اگر نباشند همه چیز بهم ریخته است. آنهایی که منافع خودشان را دارند، این روزها دلسوز والیبال شده اند.در حالی که برای من منافع ملی مهم است. من برای انتخاب دبیرم ،کسی را می خواهم که مدیر اجرایی باشد .

باید کسی را انتخاب کنم که وجه مدیریتی اش بر فنی بچربد. دبیر فعلی فدراسیون ۶-۷ سال رئیس هیات بود و والیبال را می شناسد،حتی رئیس کمیته استانهای فدراسیون بوده.. عدم استفاده از یک نفر دلیل بر بی کفایتی نیست. من دغدغه ام اگر بیشتر از دلواپسان نباشد، کمتر نیست. مگر آنهایی که قبلا در فدراسیون من بودند همه والیبالی بودند؟ انتخابهای من به ذائقه بعضی ها خوش نیامده است.هنوز هم اتفاقی نیفتاده من آذرماه رئیس شده ام و در انتخابی المپیک سهمیه گرفته ایم. بعداز ان هم مساله ای نبود که عملکردم بخواهد خوب یا بد باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      ای خدا چرا این دلواپسان همه جا هستن تو مجلس تو روزنامه تو هیئات تو حوزه علمیه و ووووووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج