۹۸۱۷۵۱
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

کار سخت سازمان لیگ در قبال مخالفان و موافقان

بعد از تعطیلی لیگ برتر به علت شیوع ویروس کرونا حالا مربیان لیگ برتری در خصوص ادامه لیگ یا مختومه اعلام کردن مسابقات نظرات مختلفی دارند.

خبرگزاری میزان: بعد از تعطیلی مسابقات لیگ برتر به علت شیوع ویروس کرونا در کشور، مربیان لیگ برتر در خصوص نوع تمرینات در این دوره و درباره ادامه مسابقات یا مختومه اعلام کردن آن اظهارات ضد و نقیضی داشتند که صحبت‌های برخی از این مربیان لیگ برتری را در این گزارش مورد بررسی قرار داده‌ایم.

هومن افاضلی؛ سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم

ما اولین تیمی بودیم که تمرینات‌مان را به صورت آنلاین برگزار کردیم اما به نظر من برگزاری و ادامه مسابقات منطقی نیست. اینکه بخواهیم مسابقات را فقط به اتمام برسانیم، هیچ ارزشی ندارد، در واقع تعیین تیم قهرمان یا تیم‌های در معرض سقوط به دسته پایین‌تر مسئله‌ای نیست که سازمان لیگ در موردش تصمیم‌گیری کند. باید جلسه‌ای بین فدراسیون و باشگاه‌ها برگزار شود و مدیران ارشد فدراسیون و مسئولان تیم‌ها نظرات خود را مطرح کنند. سپس به صورت جمعی به نتیجه برسند. از طرف دیگر، تیم‌هایی که ضرر یا نفعی از خروجی این جلسه می‌برند، مجبور به تبعیت از دستور جمع می‌شوند.

ساکت الهامی؛ سرمربی تیم فوتبال تراکتور

ما از روزی که تمرینات‌مان را تعطیل کردیم، برنامه‌ای از طریق بدنساز تیم به بازیکنان اعلام کردیم و روزانه این تمرینات به صورت آنلاین در گروهی که بین بازیکنان و کادرفنی ایجاد شده، قابل مشاهده است. البته این تمرینات قطعا آن چیزی نیست که کادرفنی انتظار دارد و فقط برای آمادگی بدنی بازیکنان در نظر گرفته شده است. همه می‌دانیم که این کارها برای فوتبال حرفه‌ای کافی نیست. من فکر می‌کنم اگر بخواهیم تمرینات را آغاز کنیم حداقل ۴ تا ۵ هفته زمان احتیاج داریم تا در شرایط مسابقه قرار بگیریم. ما تا اول اردبیهشت نمی‌توانیم تمرینات را آغاز کنیم و اگر اوایل اردیبهشت هم کار را استارت بزنیم، حداقل تا خرداد زمان لازم است تا در شرایط مسابقه قرار بگیریم. سازمان لیگ هر تصمیمی بگیرد ما تابع آن هستیم اما نکته اینجاست که تصمیم نهایی سازمان لیگ، قطعا موافقان و مخالفانی دارد.

مجتبی سرآسیایی؛ سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو

بعد از تعطیلی مسابقات، بازیکنان ما تمرینات خود را جدی دنبال می‌کنند، اما این تمرین با تمرین گروهی تیم کاملا فاصله دارد و ما از شرایط بازی خیلی دور هستیم. باید ببینیم سازمان لیگ برای ادامه بازی‌ها چه تصمیمی می‌گیرد.

مجید جلالی؛ سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان

با شرایط به وجود آمده ما فقط توانایی کنترل از راه دور بازیکنان را داریم. هر روز برنامه تمرینی جداگانه برای بازیکنان داریم و آنها ویدیوهایی برای ما ارسال می‌کنند. در درجه اول، ما باید به سلامت روحی جامعه اهمیت دهیم. مسابقات فوتبال می‌تواند در این زمینه کمک کند و می‌توانیم مسابقات را بدون تماشاگر ادامه بدهیم. حتی شرایطی وجود دارد که بازیکنان را قبل از مسابقات یک هفته به قرنطینه ببریم و از میزان سلامتی‌شان مطمئن شویم. موضوع دیگر، برگزاری فشرده مسابقات است. پیشنهاد من این است تمرینات را از اول اردیبهشت آغاز کنیم، سپس از ۲۰ اردیبهشت هم مسابقات را برگزار کنیم تا در اوااخر خرداد بازی‌ها به اتمام برسد.

احد شیخ‌لاری؛ سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز

با سیاست‌گذاری باشگاه، ما به نقطه‌ای رسیدیم که بتوانیم با برنامه‌ای کامل بازیکنان خود را در حد مطلوب راهنمایی کنیم و آنها را آماده نگه داریم. با این حال معتقدم فوتبال یک رشته گروهی است و هیچ‌وقت به صورت انفرادی به مقصد نخواهد رسید. در چنین شرایطی، تصمیمی که سازمان لیگ می‌گیرد، از اهمیت بالایی برخوردار است و ما هم منتظر تصمیم دوستان در فدراسیون فوتبال هستیم.

ابراهیم صادقی؛ سرمربی تیم فوتبال سایپا

از ۲۰ اسفند تمرینات تیم را تعطیل کردیم و بچه‌ها در منزل از راه دور کنترل می‌شوند. برنامه‌ای به بازیکنان دادیم که طبق آن تمرینات پیگیری شود. هر ۳، ۴ بازیکن با یک مربی در ارتباط هستند و به صورت آنلاین، کار را بررسی می‌کنیم اما این تمرینات هیچ‌گاه جایگزین کار گروهی و تاکتیکی نمی‌شود. این حداقل کاری بود که می‌توانستیم در این تعطیلات انجام بدهیم. اگر تا ۱۵ اردیبهشت شرایط خوب نباشد و اجازه تمرین نداشته باشیم، فدراسیون باید به گزینه‌های دیگر فکر کند. من تصور می‌کنم بهتر است جلسه‌ای بین مسئولان باشگاه‌ها و مدیران فدراسیون برگزار شود تا در کنار هم بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. اگر ۱۵ اردیبهشت به ما اجازه تمرین دهند، حداقل ۴ تا ۶ هفته زمان لازم است تا تیم‌ها به شرایط آمادگی برسند؛ درحالی که یک سری تیم‌ها باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و بازی‌های ملی و جام حذفی را هم در پیش داریم. به عقیده من فرصت آنچنانی برای ادامه مسابقات دیده نمی‌شود.

مهدی تارتار؛ سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان

تمرینات را طوری مدیریت کردیم تا بازیکنان به چند گروه تقسیم شوند و هر گروه با یکی از مربیان تیم کار تمرینی را دنبال کند. بازیکنان فیلم تمرینات خانگی را برای مربی مربوطه خود ارسال می‌کنند و از شرایط بدنی‌شان گزارش می‌دهند. با این حال معتقدم این تمرین انفرادی هیچ‌وقت کیفیت لازم را ندارد. از سوی دیگر، امیدوارم تصمیمی در رابطه با لیگ بگیرند که حق هیچ تیمی ضایع نشود. همه تیم‌ها زحمت کشیده‌اند. برخی تیم‌ها در فکر قهرمانی هستند و بعضی تیم‌ها در خطر سقوط قرار دارند ولی اینجا فقط بحث لیگ برتر نیست، لیگ یک و لیگ ۲ هم همین شرایط را دارد و واقعا تصمیم‌گیری سخت شده است. در این وضعیت بهترین تصمیم گیرنده، فیفا است.

محمود فکری؛ سرمربی تیم فوتبال نساجی قائمشهر

تمرینات گروهی تیم را تعطیل کردیم و به صورت انفرادی و اینترنتی پیگیر تمرین بازیکنان هستیم. هر بازیکن، برنامه خاصی دارد و در ساعت معینی تمرینات را انجام می‌دهد. همچنین باید بگویم هر تصمیمی که در مورد مسابقات گرفته شود، باعث ضرر یکسری از تیم‌ها است و برخی تیم‌ها هم سود می‌کنند ولی امیدواریم متولیان امر تصمیمی بگیرند که کمترین ضرر به افراد و باشگاه‌ها برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوسوم لیگ رفته اگر قهرمان تایین نشه پس سهمیه اسیا و سقوط و سعود تیما م نباید مشخص بشه
      مگه میشه

    • بدون نام

      مخالفهای ادامه لیگ میتونن رفع زحمت کنن و به نفع بقیه کنار بکشن

    • بدون نام

      تیمهایی با ادامه لبگ مشکل دارن که نمیتونن به اهدافشون و رتبه دلخواهشون برسن

    • بدون نام

      اونهایی که به بهانهسلامتی مردم دنبال لغو لیگ هستن چرا خودشون از مسابقات کنار نمیکشن تا همه چیز بحالت معمول خودش بگزره؟

    • سی آر ۷

      چقدر عجله دارین تا جام رو بدین به اون تیم . ؟! هنوز ۱۰ تا بازی مونده . تمام دنیا فعلا لیگ خودشونو تعطیل کردن . لااقل از اونا الگو برداری کنین . صبر کنید تا ببینید چی میشه . در نهایت لیگ کنسل میشه . همین .

    • آره بابا قرمزته

      تیم هایی که خراب هستند واز سقوط میترسند موافق وتیمی که ۷۰ در صد قهرمانی را پیموده باید قهرمان شودپرسپولیس قهرمان پوکر قهرمانی مبارک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج