جاباما
۹۸۱۸۳۰
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

بیماران کرونایی دوباره کرونا می‌گیرند؟

مدیرگروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه رعایت قرنطینه و حفاظت فردی پایان کرونا را در جهان رقم می زند، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای مجدد بیماران بهبودیافته کرونایی وجود نداشته است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرگروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه رعایت قرنطینه و حفاظت فردی پایان کرونا را در جهان رقم می زند، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای مجدد بیماران بهبودیافته کرونایی وجود نداشته است.

حسن رخ شاد ضمن قدردانی از مشارکت خوب مردم گیلان در رعایت قرنطینه خانگی، اظهار کرد: از فروردین منحنی کرونا در گیلان رو به پایین است و روزهای سیاه اسفند را پشت سر گذاشتیم لذا داستان ماندن در خانه باید ادامه داشته باشد تا چرخه انتقال بیماری به صورت کامل قطع شود.

وی ویروس کرونا را مربوط به حیوانات دانست و افزود: تاکنون هفت ویروس مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است؛ البته ویروس سارس را ریشه کن کردیم و دانشمندان امیدوار هستند کووید - ۱۹ به سرنوشت سارس دچار شود و در انسان از بین برود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار و غیر واگیردار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه رعایت قرنطینه و حفاظت فردی پایان کرونا را در جهان رقم می زند، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای مجدد بیماران بهبودیافته کرونایی وجود نداشته است، اما این ویروس نوپدید است و اطلاعات ما تنها به چهار ماه گذشته باز می گردد.

رخ شاد، ماهیت بیماری کووید - ۱۹ را تنفسی دانست و عنوان کرد: این بیماری از طریق ذرات تنفسی منتقل می شود و بعد از عطسه و سرفه چند ساعت در فضا باقی می ماند و سپس بر سطوح می نشیند. در این شرایط حفاظت فردی نقش مهم و پررنگی در عدم ابتلا به کرونا دارد.

وی ادامه داد: اگر به اندازه دو دوره کمون بیماری کووید - ۱۹ مبتلای جدید نداشته باشیم، به معنی برطرف شدن کامل بیماری است و اگر مردم همچنان در خانه بمانند، قرنطینه به زودی رفع خواهد شد.

مدیرگروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای بهبود مبتلایان از داروی کلروکین استفاده می شود، اما این دارو درمان صد درصدی کرونا نیست و فقط برای بیماران سرپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

رخ شاد، مبنای اطلاع رسانی دارویی درباره کرونا را سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت دانست و اضافه کرد: مردم به شایعات فضای مجازی درباره داروی کرونا توجه نکنند، زیرا هنوز دارویی کشف نشده، اما اگر مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند، به زودی کرونا ریشه کن می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چرا چرت مگید شما مگه شما بعد از بهبودی تست مجدد میگیرید فقط میگید 14 روز تمام شد ویروس رفته ایها الناس من خودم مبتلا شدم همینطور بعد از 30روز تست مجدد دادم دوباره مثبت شدم و ناقل
      از نظر اینها بیمار کسیه که تنگ نفس شدید داره و میخاد بمیره و لاغیر اینها علائم خفیف و ناقلین رو جز بیمارها حساب نمیکنن

    • حسن

      چرا من خودم دیدم که طرف یکبار مرخص شده بعد سه چهار روز دوباره بردن بستری کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب اون کامل خوب نشده...زود مرخصش کردن تخت خالی بشه...احتمالا

    • بدون نام

      امکانش هست این بیسواده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج