جاباما
۹۸۱۸۶۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ترامپ مقام ارشد وزارت بهداشت را اخراج می‌کند

رئیس جمهور آمریکا به طور ضمنی از اخراج مقام ارشد وزارت بهداشت این کشور به خاطر مقصر دانستن ترامپ در آمار بالای تلفات کرونا حمایت کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا به طور ضمنی از اخراج مقام ارشد وزارت بهداشت این کشور به خاطر مقصر دانستن ترامپ در آمار بالای تلفات کرونا حمایت کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حساب شخصی توئیتر خود، به‌طور تلویحی اشاره کرد که قصد دارد یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت این کشور را اخراج کند.

ترامپ مقام ارشد وزارت بهداشت را اخراج می‌کند

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ترامپ یکشنبه شب توئیت «دیانا لوراین» نامزد سابق انتخابات کنگره آمریکا را بازنشر کرد که در آن نوشته شده بود «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی باید اخراج شود.

لوراین در توئیت خود نوشت، فائوچی در تاریخ ۲۹ فوریه گفته بود ویروس کرونا «تهدیدی برای آمریکا نیست». او در ادامه توئیتش آورد: «زمان #اخراج فائوچی است».

فائوچی که پیش تر از رسانه ‌ا درخواست کرده بود وی را با ترامپ سرشاخ نکنند، روز یکشنبه در مصاحبه با تلویزیون «سی‌اِن‌اِن» گفت اگر رئیس جمهور آمریکا به حرف متخصصان علوم پزشکی توجه می‌کرد می‌توانست جان افراد بیشتری را نجات دهد.

این سخنان فائوچی تأییدی بر گزارش اخیر نیویورک تایمز است که در آن آمده بود، یک هفته بعد از اولین ثبت ویروس کرونا در آمریکا و شش هفته قبل از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که برای مقابله با ویروس کرونا و نجات ملت اقداماتی اتخاذ کند، دکتر «کارتر مچر» مشاور وزارت امور داخلی کهنه‌سربازان به مقامات رده بالای سلامتی عمومی این کشور هشدار داده بود که بیدار شوند و برای انجام اقدامات جدی آماده شوند.

طبق این گزارش، در تمام ماه ژانویه که ترامپ مکرراً ویروس کرونا را کم‌اهمیت جلوه می‌داد، بسیاری از مقامات ارشد کاخ سفید، مشاوران بهداشتی و پزشکی و آژانس‌های اطلاعاتی تهدید را شناسایی کرده و ضمن هشدار درباره آن خواستار اتخاذ اقدامات تهاجمی شده بودند.

ترامپ در واکنش به این گزارش در توئیتی نوشت: «من دارم به سختی کار می‌کنم تا فساد و دغل‌کاری رسانه‌های مفلوج جریان اصلی را برملا کنم. این کار کار راحتی است اما بخش سخت آن این است که (آنها) چرا اینطور هستند؟».

وی در توئیتی دیگر نوشت: «داستان نیویورک تایمز مثل خود این روزنامه جعلی است. به خاطر اینکه خیلی سریع واکنش نشان دادم و ممنوعیت پروازها از چین (به آمریکا) را مدتها قبل از آنکه دیگران از من بخواهند، اعمال کردم از من انتقاد شد».

علاوه بر این نشریه «بیزنس اینسایدر» نیز نوشته است، ترامپ قصد داشته در جلسه‌ای در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) رویکرد «ایمنی جمعی» را برای مقابله با ویروس کرونا مطرح کند اما فائوچی در مخالفت با او هشدار داد: «مردم بسیار زیادی خواهند مرد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه روحانی خواسته بود اخراج کنه تا حالا کسی نمونده بود بعضیا چشماشونو باز کنن و آزادی بیان رو ببینن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج