۹۸۱۹۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ثوری:

داور مبارزه احمدی صفا احتمالا محروم می‌شود

رئیس فدراسیون بوکس گفت: در این دوره از کسب سهیمه بازیهای المپیک در دو رقابت آسیایی و جهانی سهمیه می‌دهند و سخت ترین شرایط را برای بوکسورها گذاشتند.

خبرگزاری فارس: حسین ثوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت این روزهای بوکس کشورمان، اظهار داشت: بخاطر بیماری کرونا اردوهای تیم ملی عقب افتاد. این بیماری خطرناک کرونا برای همه اتفاق افتاده و فقط مختص به کشور یا یک رشته ورزشی نیست و همه گرفتار آن هستند.

وی با اشاره به شرایط تمرینی ملی پوشان افزود : برای حفظ آمادگی ملی پوشان برنامه تمرینی را از طریق کادر فنی به ملی پوشان ارسال شده و در خانه تمرین می کنند. ان‌شالله اوضاع و احوال بهتر شود و بر این بیماری فائق بیایم. مسئولان تلاش می‌کنند هر چه زودتر اوضاع به حالت عادی برگردد. بنا به دستور العمل ها وزارت بهداشت تمرینات را شروع خواهیم کرد و هر دستوری به ما ابلاغ شود بر آن اساس برنامه کار خود را آغاز می کنیم.

*برگزاری بوکس قهرمانی کشور در نیمه دوم سال

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص رقابتهای گزینشی که به تعویق افتاده، نیز تاکید کرد: قرار بود رقابتهای گزینشی المپیک اردیبهشت ماه پاریس برگزار شود که عقب افتاد ولی فکر می‌کنم سال آینده برگزار شود.

وی در ادامه به برنامه‌های فدراسیون در سال جاری اشاره کرده و در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، افزود: رقابتهای قهرمانی کشور نیز حداکثر در نیمه دوم سال برنامه ریزی برگزار شود و یک زمانی را تعیین خواهیم کرد تا تیمها آمادگی کامل در پیکارها حضور داشته باشند. با اینکه مسابقات همه رده های سنی قهرمانی آسیا تاخیر و تعویق افتاده رقابتهای قهرمانی کشور را به نیمه دوم سال ۹۹ موکول می‌کنیم. زمانی این بیماری خاتمه یاید و فرصت کافی برای آماده سازی قهرمانان باشد.

*کسب سهمیه دشوار است، مدال گرفتن در المپیک بسیار دشوار

ثوری در خصوص با اشاره به تعویق المپیک توکیو، گفت: این تاخیر در تمامی دنیا بخاطر شیوع ویروس کرونا بوجود آمده و همه قهرمانان و المپیکی ها این زمان را دارند که خود را آماده این بازیها بکنند. بستگی دارد چطور از این فرصت استفاده کنیم، اگر بتوانیم بخوبی و با تدبیر برنامه‌های خودمان در راستای آمادگی و کسب تجربه بچه های ملی پوش پیش ببریم، این موضوع را به فال نیک می گیرم.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص اینکه چگونه دو سهیمه المپیک را کسب کردند، گفت: در سه دوره گذشته بازیهای المپیک اگر کشورها قصد کسب سهمیه داشتند، باید در ۴ مرحله مسابقات گزینشی شرکت می‌کردند و این شرایط برای آنها آسانتر بود. این دوره فقط در ۲ رقابت گزینشی آسیایی و جهانی سهمیه می‌دهند و سخت ترین شرایط را برای ورزشکاران گذاشتند.

وی در خصوص کار سخت بوکس برای مدال آوری در المپیک، گفت: در طول تاریخ ورزش بوکس ایران چه قبل و بعد انقلاب مدالی را در المپیک نگرفته ایم البته ما از مدال بدمان نمی آید و تمرکزمان این است تا مدال اولین مدال برای بوکس المپیک کشورمان کسب شود. گرفتن مدال در بازیهای المپیک کار آسانی نیست و بسیار دشوار است ولی تمام توان خود را خواهیم گذاشت.

*داور مبارزه احمدی صفا احتمالا محروم می‌شود

ثوری در خصوص اینکه آیا حق امید احمدی‌صفا که با ناداوری در اردن پایمال شد به وی بازگردانده می‌شود، اضافه کرد: ما مکاتبات را انجام دادیم و به کمیته ملی المپیک نامه زدیم و آنها پیگیری خواهند کرد. احمدی صفا باید در مرحله بعد رقابتهای گزینشی حضور پیدا کند و حقش را بگیرد. در مسابقات اردن رای اعلام شد که حق به او ندادند، این رای قابل برگشت نیست. به رای داوران اعتراض کردیم و ما توان خود را گذاشتیم ولی باید منتظر باشیم کمیته بین المللی المپیک (IOC) چه تصمیمی خواهد گرفت. هنوز خبری از این ماجرا نشده ولی به احتمال زیاد داور را فقط محروم می‌کنند.

داور بین المللی بوکس با اشاره بر اینکه داوران از قبل می توانند با هم تبانی کنند، بیان کرد: داوران در یک هتل می نشیند و با هم صحبت می کنند که هوای ورزشکار یک کشور خاص را داشته باشند، سپس دور تا دور رینگ نشسته اند و با ایما و اشاره رای را تغییر می دهند.

*سرمایه گذاری روی تیمهای پایه

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص سرمایه گذاری برای تیمهای پایه نیز اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر تمام تمرکزمان روی تیمهای پایه گذاشتیم. سال گذشته ما تمام تیمهای رده پایه خودمان را برای اولین بار به مسابقات آسیایی اعزام کردیم که این نشان از توجه‌ای است که روی تیمهای پایه داریم. اگر این کار را نکنیم قطعا ضرر خواهیم کرد و دو سه سال آینده دودش به چشم بوکس می رود.

*با المپیکی شدن شه بخش همه مشکلات یک استان فراموش شد

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اولین المپین این استان نیز اذعان کرد: دانیال شه‌بخش با سختی و مصائب زیاد به عنوان اولین المپیکی استان سیستان و بلوچستان معرفی شد. ورزش یک پدیده اجتماعی است باعث همگرایی و احساس تعلق مردم به یک نظام خواهد شد. وقتی شه‌بخش برای اولین بار در طول تاریخ ورزش و سیستان و بلوچستان، چه قبل و بعد انقلاب مجوز شرکت در المپیک را گرفت نشاط، شور و شعف اجتماعی در استان بوجود آمد. بیشتر از گذشته حس تعلق ایران بزرگ را در خود احساس کردند و این اثر اجتماعی یک پدیده ورزش به نام ورزش قهرمانی جامعه به وجود می آورد.

وی ادامه داد: در این اوضاع پر استرس و التهاب کرونایی، با المپیکی شدن شه‌بخش جوی حاکم شد که کرونا و بطور کلی، مشکل اقتصادی، سیل، بی‌سروسامانی فراموش شد و دیدند که یک قهرمان با این سبک و سیاق رشد کرده و باعث افتخارشان شد. همه سرشان بالا بود و خدا را شکر کردند و خیلی شور و نشاط اجتماعی بوجود آمد.

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به اینکه مسئولان باید بهتر از گذشته در اختیار قشر محروم باشند، گفت: این گونه مسائل ما را باید به فکر فرو ببرد، دیگر رشته‌ها ورزشی، در هر زمینه ای و در تمامی نقاط ایران نخبگانی هستند که باید مسئولان رصد کنند، نبخگان را بیاورند و رشد بدهند. من در استان سیستان و بلوچستان مربی، رئیس هیأت و مدیرکل بودم از نزدیک دیدم، لمس کردم و درک می کنم که اگر ما تمرکز بگذاریم و از این ظرفیت عظیم در تمامی نقاط کشور به نحو شایسته ای برای افتخار آفرینی کشور استفاده کنیم، برده ایم.

وی ادامه داد: از ابعاد ورزشی، علمی و هر چه که فکر می کنید ما برنده می شویم فقط به شرطی که ظرفیت ها را خوب شناسایی کنیم. ایران مختص به یک منطقه نیست، ایران یک پهنای جغرافیایی است که از جنوب شرق به سیستان و بلوچستان، جنوب غرب خوزستان، شمال شرق خراسان شمالی و شمال غرب آذربایجان غربی، اینها یک پهنای بزرگی به نام ایران به وجود آورده همه را باید به یک دید نگاه کرد و از این ظرفیت برای افتخار آفرینی استفاده کرد و باید قدردان باشیم، چشم را باز کنیم و برد و سرافزاری کشور را ببینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج