۹۸۲۳۹۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

ترکیه خرید سامانه پاتریوت را مشروط کرد

وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر این‌که موضع کشورش درخصوص خرید سامانه "اس- ۴۰۰" از روسیه ثابت است، اعلام کرد که کشورش به یک شرط آماده خرید سامانه دفاع موشکی از آمریکا است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسپوتنیک، "مولود چاووش‌اوغلو" وزیر خارجه ترکیه، امروز- سه‌شنبه- طی کنفرانسی ویدیویی گفت: "اگر پیشنهاد خوبی باشد ما آماده هستیم پاتریوت بخریم. موضع ما درخصوص حل و فصل میاله اس- ۴۰۰ روسیه تغییری نکرده است."

چاووش‎اوغلو با اعلام این‌که ترکیه برای محافظت از مردم خود به سامانه‌های دفاع موشکی نیاز دارد، اظهار داشت تهدید حمله موشکی بسیار واقع‌بینانه است.

ترکیه خرید سامانه پاتریوت را مشروط کرد

وزیر خارجه ترکیه گفت: "تصمیم به خرید سامانه‌های روسیه نتیجه 10 سال مذاکره با ایالات متحده بود که در نهایت به خرید سامانه‌های دفاع موشکی منجر نشد."

قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 در سال 2017 بین ترکیه و روسیه به امضا رسیده، اما آمریکایی‌ها بارها مخالفت خود را با این قرارداد که قرار است در تابستان امسال اجرایی شود ابراز داشته و تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای این قرارداد، از تحویل جنگنده‌های اف-35 به ترکیه خودداری خواهد کرد و حتی تحریم تکیه را نیز در دستور کار قرار خواهند داد.

آمریکا خرید سامانه دفاعی اس-400 از سوی ترکیه که خود جزو اعضای ناتو است را تهدیدی برای این پیمان نظامی تلقی می‌کند و از آنکارا خواسته است از خرید اس-400 چشم‌پوشی کرده و به جای آن سامانه آمریکایی پاتریوت را خریداری کند.

با این حال مقامات ترکیه از جمله شخص "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهوری این کشور چندین بار تأکید کرده‌اند که قصد ندارند طبق خواسته آمریکا قرارداد خرید اس-400 را لغو کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج