۹۸۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آیت الله آملی لاریجانی:

استفاده تبلیغاتی دولت از مفاسد اقتصادی

رئیس دستگاه قضا با تاکید براینکه برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی با قوت پیگیری می‌شود گفت: متاسفانه در لیست اخیر رئیس جمهور که ۳۰۰ مفسد اقتصادی را معرفی کرده بود خیلی از موارد بی سند و برخی دیگر پیش از این محکوم شده بودند که این اقدام کاری تبلیغاتی بود.

رئیس دستگاه قضا با تاکید براینکه برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی با قوت پیگیری می‌شود گفت: متاسفانه در لیست اخیر رئیس جمهور که ۳۰۰ مفسد اقتصادی را معرفی کرده بود خیلی از موارد بی سند و برخی دیگر پیش از این محکوم شده بودند که این اقدام کاری تبلیغاتی بود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر که اصل قانون اساسی ما است به درستی اجرا نمی شود، گفت: ما دورانی داشتیم که در همین جمهور اسلامی وزیر ارشاد ما می گفت ارشاد کردن و ترویج فرهنگ ایثار به ما ربطی ندارد. متاسفانه گاهی مسئولین خطشان عوض می شود و همه مسئولان وظیفه دارند جلوی کجی ها را بگیرند زیرا اگر مسئولین دچار خطای بزرگ شوند رضایتمندی مردم کم شده و مشروعیت نظام زیر سئوال می رود.

رئیس دستگاه قضا افزود: انتظارات مردم از مسئولان زیاد است و مسئولین وقتی سرکار می روند نباید وظایف خود را فراموش کنند. به عنوان مثال انتظارات مردم در حالی از قوه قضائیه زیاد است که تا حدی ما مشکل داریم و امیدواریم با برنامه های صحیح این مشکلات برطرف شود. ما توانسته ایم در برخورد با قضات متخلف موفق باشیم ولی برای حفظ شئونات دستگاه قضایی این اقدامات منتشر نمی شود. مردم انتظار امنیت و جامعه ای بدون جرم دارند. دستگاه قضا در حد میسور با این مفاسد برخورد می کند.

وی گفت: ما لیست بلند پایه ای از محدودیت های مالی و مجازات ها داریم ولی بنای کار ما تبلیغاتی نیست.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به لیست ۳۰۰ نفره مفاسد اقتصادی رئیس جمهور گفت: بسیاری از این اسامی قبلا محکوم شده ، برخی پرونده جاری داشته، برخی مختومه و بسیاری از آنها بی سند بود . به عنوان مثال اعلام شده بود که فلان زمین که جزو منابع طبیعی است زمین خواری شده است ولی وقتی مراجعه کردیم دیدیم موردی نیست.

وی گفت: در پرونده فساد مالی اخیر در پانزدهم مردادماه مطلع شدیم و از آن وقت در استان خوزستان پرونده پیگیری شد. این پرونده بسیار پیچیده است و شخصی با استفاده از رانت های دولتی ۳۹ شرکت ایجاد کرده و از هر شرکت ، ال سی هایی را گشوده و فساد اقتصادی کلان رخ داده است. همچنین در این پرونده برخی از مسئولان سخنانی بیان کردند که نباید این اخبار از زبان آنها بیان شود زیرا تنها منبع اطلاع رسانی در این پرونده قوه قضائیه است.

بدیهی است که این فساد خود به خود پدید نمی آید و نیاز به کمک افراد دیگری دارد. یک آقای روحانی چند سال قبل به من مراجعه کرد و از من درخواست کرد برای گرفتن وام ۴۰۰ هزار تومانی ضامن او شوم با اینکه این شخص عضو یک موسسه معروفی بود برای دادن وام پدرش را درآوردند اما یک روز میلیاردها تومان وام در اختیار یک نفر با عناوین مختلف پرداخت می شود و این طبیعی نیست. من هشدار می دهم که کسی برای ما خط قرمز قرار ندهد چون در اسلام و قانون خط قرمز نداریم. می دانم که تخریب ها از همین الان شروع می شود ولی باید بدانید که مردم ممکن است با کاستی ها بسازند ولی با ظلم و مفسده نمی سازند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه سرپوش نهادن بر مفاسد، قدرت نیست گفت: نظام آنقدر قدرت دارد که با این مفاسد برخورد کندو نباید روزنامه ها شروع به باج گیری کنند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به مسئولان دولتی گفت: قانون وظایفی را بر دوش دولت گذاشته است که یکی از آنها رسیدگی به وضع صنایع و اشتغال مردم است. پس از هدفمند کردن یارانه ها و گران شدن حامل های انرژی بار سنگینی بر دوش کارخانه ها گذاشته شد ولی این مشکل دیده نشد و برخی از کارخانه ها در شرف تعطیلی هستند و اشتغال دارد از بین می رود . امیدواریم دولت محترم با تلاش معقول مشکلات را برطرف کند. همچنین از مجلس می خواهیم قوانین شفاف را وضع کرده و راه زندگی مردم تسهیل شود. همکاری و همدلی اجزای مختلف نظام مهم است و نباید اختلاف نظرها را گسترش دهیم.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

استفاده تبلیغاتی دولت از مفاسد اقتصادی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج