۹۸۲۴۹۴
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

هوشیار: اشتباه بزرگ من جدایی از پرسپولیس بود

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بزرگترین اشتباه من جدایی از پرسپولیس بود و من با تصمیم عجولانه بزرگترین اشتباه زندگی‌ام را رقم زدم.

ایرنا: «حسین هوشیار» یکی از دروازه‌بان‌هایی بود که خیلی زود به ترکیب پرسپولیس رسید و خیلی زود هم از این تیم جدا شد اما حضور او در دیدار خاطرانگیز شهرآورد هفتادو چهارم که با برتری ۳ بر ۲ پرسپولیس برابر استقلال در ۱۰ دقیقه پایانی همراه بود، همواره یاد این دروازه‌بان را برای هواداران پرسپولیس به نامی آشنا تبدیل کرده است.

همین موضوع موجب شد تا با این دروازه‌بان گفت‌وگویی انجام دهیم تا در مورد شرایط حال حاضر او، اوضاع پرسپولبیس و شهرآورد هفتادوچهارم صحبتی داشته باشیم که در زیر می‌خوانید:

به عنوان یک پدیده در تیم شهرداری یاسوج مطرح شدی و سپس به پرسپولیس رسیدی؟

مسابقات جام حذفی بود که تیم ما شگفتی‌ساز شد و توانست در بین تیم‌های برتر جام حذفی قرار گیرد. در آن مسابقات توانستیم فولاد و تراکتور را حذف کنیم و من هم عملکرد خیلی خوبی داشتم. همین موضوع موجب شده بود تا تیم‌های لیگ برتری به سراغ من بیایند و مذاکراتشان را آغاز کنند. آخرین بازی ما در نیم فصل اول هم به دیدار برابر استقلال مربوط می‌شد.

در آن دیدار هم تیم ما به نوعی بسیار تحت فشار بود و تا اواسط نیمه دوم که از استقلال گل خوردیم عملکرد خوبی داشتیم. البته تنها چند روز قبل از آن دیدار کادر فنی ما تغییر کرد و کادر فنی جدید هم ترکیب جدیدی را روانه بازی کرد و از بازیکنانی استفاده کرده بود که تجربه کافی را نداشتند وگرنه از استقلال بباز نبودیم.

چه شد که به پرسپولیس آمدی؟

قبل از دیدار با استقلال چند تیم با من مذاکره کرده بودند اما بلافاصله پس از آن دیدار به فاصله اینکه من از ورزشگاه به هتل برسم، تیم‌های خواهان من دو چندان شدند و در نهایت هم با اولین تماس به پرسپولیس جواب مثبت دادم.

آیا از استقلال هم پیشنهادی دریافت کرده بودی؟

بله. واعظ‌آشتیانی در آن مقطع به من زنگ زد که همان ابتدا به وی گفتم که پرسپولیسی هستم و با کمال احترام به او پاسخ منفی دادم. هر چند تیم‌هایی مانند صنعت نفت و تراکتور هم برای دروازه‌بان اول به من زنگ زدند اما من حضور در پرسپولیس را ترجیح دادم.

برای دریافت رضایتنامه از شهرداری یاسوج به مشکل نخوردی؟

رویانیان به من گفت که نگران هیچ چیز نباش و تنها بیا قراردادت را ببند. من هم به دلیل اینکه آرزوی کودکی‌ام در حال محقق شدن بود، بدون معطلی پاسخ مثبت دادم. در آن مقطع اوضاع مالی شهرداری یاسوج بسیار بد بود و با پول فروش من فکر می‌کنم بیشتر بودجه سال باشگاه را تامین کرد.

به عنوان دروازه‌بان اول به پرسپولیس آمدی یا دوم؟

در آن زمان پرسپولیس «علیرضا حقیقی» را به روبین کازان فروخت و «میثاق معمارزاده» دروازه بان اول بود. من هم به عنوان دروازه‌بان دوم به این تیم آمدم.

به سراغ آن شهرآورد معروف برویم. فکرش را می‌کردید که در آن بازی درون دروازه‌ بایستی؟

به عنوان دروازه‌بانی به پرسپولیس آمدم که تجربه بازی در لیگ برتر را نداشتم. پیش از آن هم تنها یک بار برابر ذوب‌آهن به میدان رفتم. «مصطفی دنیزلی» سرمربی وقت تیم به اسم بازیکن توجهی نداشت و برای او مهم عملکرد بازیکن بود. من هم مقابل ذوب‌آهن خوب بودم. تا قبل از بازی هم معلوم نبود دروازه بان چه کسی است اما او در نهایت من را به عنوان دروازه بان تیم در شهرآورد انتخاب کرد.

در آن دیدار چه اتفاقی افتاد که توانستید به نوعی ۱۰ نفره کامبک بزنید؟

تیم ما پرستاره بود اما به دلیل اینکه چهار بازی قبل را باخته بودیم بازیکنان استرس خاصی داشتند. من هم جوان بودم و چندان از شرایط مطلع نبودم اما فضای بسیار سنگینی بر ورزشگاه حاکم بود.

صحبت‌های فنی دنیزلی باعث شد به بازی بازگردید یا شرایط روحی و روانی؟

به طور حتم روحی و روانی. دنیزلی در بین ۲ نیمه قصد آرام کردن بازیکنان را داشت. پس از اخراج مرحوم «مهرداد اولادی» تیم یکدل‌تر از قبل شد، اما انگیزه اصلی را خوشحالی‌های «پرویز مظلومی» مقابل هوادارانشان به بازیکنان ما داد. آن خوشحالی‌ها به نوعی می‌توان گفت که قدرت بیشتری به پای بازیکنان داد.

پس از آن دیدار پرسپولیس عملکرد خوبی در لیگ نداشت؟

از دید من مشکل اصلی سبک دنیزلی بود، او مربی بسیار خوبی بود که بازی هجومی دوست داشت. به نظر من سبک او متناسب با فوتبال ایران نبود. او با سه دفاع و یک هافبک دفاعی بازی می‌کرد و به ما می‌گفت اگر چهار گل بخورید باید پنج گل بزنید. از طرفی دیگر مشکل اصلی تغییرات زیاد در ترکیب تیم ما بود. در آن فصل من ۹ مسابقه درون دروازه ایستادم. هنگامی که عکس‌های آن را می‌بینم متوجه این تغییرات زیاد می‌شوم.

با پرسپولیس به مشکل خوردی که منجر به جدایی شد؟

خیر. متاسفانه در آن مقطع فشار روی من زیاد بود. همه توقعات از دروازه‌بان بود و هنگامی که گل می‌خوردیم همه دروازه‌بان را مقصر می‌دانستند. از طرفی به نظر خودم حضور درون دروازه پرسپولیس برای من زود بود. همین فشارها منجر شد تا تصمیم به جدایی از پرسپولیس بگیرم.

بعد از پرسپولیس کجا رفتی؟

متاسفانه اشتباه کردم چرا که اگر صبر می‌کردم به طور حتم سال آینده دروازه‌بان اول می‌شدم. در آن مقطع جوان بودم و مقصر هم خودم بودم. اشتباه دوم هم بازگشتم به فوتبال مشهد و ابومسلم بود. آنها دوست نداشتند موفقیت همشهری خود را ببینند و برای اینکه بگویند حضورم در پرسپولیس روی اتفاق بوده، تصمیماتی می‌گرفتند تا من را زیر سووال ببرند. برای مثال در آستانه بازی با استقلال در جام حذفی من را نیمکت نشین کردند. ما آن بازی را باختیم اما هنگامی که همه دلیلش را م‌ پرسیدند می‌گفتند که من مصدوم بود. پس از آن هم به تیم‌هایی مانند گَهر دورود و الوند بندر کنگ و خیلی تیم‌های دیگر رفتم و در نهایت در ۳۳ سالگی هم از فوتبال خداحافظی کردم.

اگر زمان به عقب بازمی‌گشت همان تصمیمات را می‌گرفتی؟

از پرسپولیس هرگز جدا نمی‌شدم. در آن زمان جوان بودم. بازیکنانی هم که در حال حاضر در پرسپولیس حضور دارند، قدر لحظه لحظه پوشیدن پیراهن این تیم را بدانند چرا که یک تصمیم اشتباه برای آنها ممکن است به حسرت ابدی تبدیل شود. تا زمانی که پرسپولیس بازیکنی را بخواهد بازیکن باید در آن تیم بماند و در غیر این صورت به طور حتم پشیمان خواهد شد.

شرایط حال حاضر پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

هر کسی کوچکترین فهمی از فوتبال داشته باشد با تماشای بازی این تیم می‌تواند اختلاف پرسپولیس با سایر تیم‌ها را متوجه شود. پرسپولیس در این چند سال خودش را از سایر تیم‌ها جدا کرده است.

عملکرد علیرضا بیرانوند و رادووشوویچ در پرسپولیس راضی کننده بوده؟

هر ۲ نفر عملکرد موفقی در ترکیب پرسپولیس داشتند. دلیل آن هم این است که پرسپولیس به معنی واقعی یک تیم است.

آیا جدایی بیرانوند به پرسپولیس ضربه نمی‌زند؟

پرسپولیس یک تیم است و می‌بینیم هنگامی که او روی نیمکت است هم رادوشوویچ مانند او موفق عمل می‌کند. جدایی یک بازیکن به پرسپولیس ضربه نخواهد زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آمانج.

      هر جا هستی موفق باشی.دروازبان دوست داشتنی.

    • کمان ارش

      درود ب ایران درود ب لر کرد عرب بلوچ فارس ترک لک گیلک درود ب ایرانی وطن پرست

      پاسخ ها

      • عرب

        من عرب هستم و میگم که جناب ارش درود بر شرفت ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج