۹۸۲۵۰۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

طاهری: بازنشسته نیستم و می‎‌توانم به پرسپولیس برگردم

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تاکید کرد که برای بازگشت احتمالی به این باشگاه مشکل بازنشستگی ندارد و می‌تواند در صورت لزوم به پرسپولیس برگردد.

خبرگزاری میزان: در روز‌هایی که باشگاه پرسپولیس مدیرعامل ندارد، یکی از نام‌هایی که برای این پست شنیده می‌شود علی‌اکبر طاهری است که پیش از این هم سابقه مدیرعاملی این باشگاه را داشته است.

علی‌اکبر طاهری در خصوص احتمال بازگشتش به پرسپولیس، ابهامات و سوالاتی که در مورد دوران حضورش در این تیم وجود دارد، حواشی دوران مدیریتش در پرسپولیس و ... صحبت‌های مهمی را انجام داد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

هواداران می‌بینند که ما کار کردیم

*این روز‌ها صحبت‌هایی شده مبنی بر بازگشت احتمالی شما به پرسپولیس.

ابتدا خدمت همه هواداران پرسپولیس سلام می‌کنم و آرزو دارم همه مردم ایران و جهان سلامت باشند و ویروس منحوس کرونا زودتر از جهان برود. از زمانی که من از پرسپولیس جدا شدم همیشه هواداران عزیز به من لطف داشتند. اخیرا هم دیدم که بعضی از هواداران اعلام کردند که دوست دارند من به پرسپولیس برگردم. واقعیت این است که وقتی هواداران عملکرد ما را رصد می‌کنند می‌بینند که ما کار کرده‌ایم.

برانکو دید که من به قول‌هایم عمل می‌کنم

*چرا فکر می‌کنید هواداران دوست دارند شما برگردید؟

در این مورد باید توضیح کاملی دهم؛ روزی که من در پرسپولیس سمت گرفتم شرایط خوبی نداشتیم. برانکو رفته و نیامده بود. ما با کمک دوستان برانکو را برای برگشت به پرسپولیس راضی و قول‌هایی به او دادیم که به همه آنها عمل کردیم. وقتی برانکو دید ما به حرف‌های خودمان عمل می‌کنیم خیالش راحت شد. واقعا روز‌های سختی بود تیم با ۷، ۸ بازیکن در درفشی‌فر تمرین می‌کرد و بعدا در اردوی ترکیه بعضی از بازیکنان به ما ملحق شدند و تیم تکمیل شد. در مجموع همه این مسائل باعث تا تیم به موفقیت برسد. البته ما برای رسیدن به موفقیت چند مشخصه مهم داشتیم.

مهمترین مشخصه زمان من صداقت بود، به کسی دروغ نگفتم

*این مشخصه‌ها چه بود؟

اول اینکه ما در کارمان صداقت داشتیم و همه چیز شفاف بود. خیلی‌ها می‌خواستند برای ما حاشیه درست کنند که من تمام اسناد موجود در هر مسئله‌ای را در خبرگزاری‌ها و صداوسیما منتشر کردم. ما شفاف اعلام کردیم که درآمد‌های باشگاه از چه منابعی تامین شده بود و تمام صورت‌های مالی زمان ما هم در حسابرسی و مالیات تایید شد، یعنی هیچ مشکلی از نظر مالی وجود نداشت. حتی در زمان ما مالیات یک سال باشگاه که ۳۳ میلیون می‌شد را پرداخت کردیم که بی‌سابقه بود.

شما وقتی مالیات را در زمان مشخص و با درآمد مشخص پرداخت نکنید، اداره مالیات خودش ۲۵ درصد از درآمد‌هایی که خودش تشخیص می‌دهد را به عنوان مالیات رد می‌کند که مبلغ عجیبی می‌شود. چیزی که باعث شده بدهی مالیاتی پرسپولیس بالای ۱۰۰ میلیارد باشد که رقم سنگینی است. تازه این مبلغ غیر از بدهی‌های جاری باشگاه است. البته بعد از من، خیلی به این مسائل توجهی نشد که به خاطر عدم اطلاع مدیر بعد از من بود و باعث شد ضربه‌ای سنگین به باشگاه وارد شود.

دومین مسئله‌ای که باعث موفقیت بود، این بود که من هیچ‌وقت به کسی دروغ نگفتم و همه چیز نظام خودش را داشت. مثلا ما در بحث پاداش‌ها جدول مشخصی برای بازیکنان و اعضای پشتیبانی داشتیم. در این شرایط خیلی‌ها برای ما حاشیه درست کردند که جلوی خیلی از حواشی را گرفتیم و حواشی دیگر را هم کنترل کردیم. البته در زمان ما چند مسئله برای بچه‌های تیم وجود داشت که به خاطر پرداختی‌ها بود. هرچند این مسئله هم به خاطر بدقولی‌های اسپانسر بود.

اسپانسر مشترک با استقلال به ما کمتر پول می‌داد

*در زمان شما پرسپولیس و استقلال اسپانسر مشترک داشتند و همان موقع این خبر بین رسانه‌ها و هواداران پخش شد که اسپانسر مشترک کمتر از استقلال به پرسپولیس پول می‌دهد، آیا این شرایط وجود داشت؟

بله! البته من خیلی نمی‌خواهم به این مسئله بپردازم و به تیم رقیب هم احترام می‌گذارم ولی چنین چیزی بود. اسپانسر وقت از ما درخواست‌هایی داشت و امضا‌هایی خارج از قرارداد می‌خواست که ما زیر بار این مسئله نمی‌رفتیم، ولی در باشگاه رقیب این مسئله نبود و امضا‌ها می‌شد! به خاطر همین در پرداخت‌ها عدم توازن وجود داشت. یعنی اسپانسر به شکلی می‌خواست گروکشی کند، ولی من زیر بار مسائل غیرشفاف نمی‌رفتم. در باشگاه رقیب کمی در این خصوص کم‌توجهی وجود داشت. بعدها وقتی اسپانسر از ما شکایت کرد مستندات و ادله را در دادگاه ارائه دادیم که باعث شد این پرونده منع پیگیری شود. این مسائل باعث می‌شد اسپانسر به یک اندازه به پرسولیس و استقلال پول ندهد.

صورت‌های مالی من تایید شد

*در این مورد توضیح بیشتری می‌دهید؟

ما قراردادی امضا کرده بودیم که اسپانسر باید تولید محتوا می‌کرد و از درآمد‌ها به باشگاه هم می‌رسید. وقتی اسپانسر کم کاری می‌کرد درآمد باشگاه هم کم می‌شد. البته من یک حداقل را در قرارداد ذکر کردم که اسپانسر مجبور باشد در تولید محتوا زحمت بکشد و کار کند. این مسائل نشان می‌دهد که ما در بخش مدیریت فکر همه جا را کرده بودیم و همه چیز شفاف بود. تایید صورت‌های مالی هم نشان می‌دهد کار ما درست بود.

به من می‌گفتند قرارداد بازیکنان را چندبرابر کن تا محبوب شوی

*در بحث پرداختی‌ها شرایط چطور بود؟

پرداختی‌های من هم مشخص است، ما ورودی‌هایی داشتیم که کاملا شفاف بود. حتی زمانی که قرار بود من بروم خیلی سریع قرارداد با ایرانسل را امضا کردم تا باشگاه در آینده مشکلی نداشته باشد. اتفاقا قرارداد خیلی سفت و محکمی هم برای پرسپولیس بستم. من عادت نداشتم به خاطر خودشیرینی مدیر بعدی را بدبخت کنم. دوستان به من می‌گفتند قرارداد بازیکنان را چندبرابر کن تا محبوب شوی، ولی من باتوجه به بودجه باشگاه خرج می‌کردم تا برای مدیر بعدی مشکلی نباشد. شما وقتی به بازیکن تعهدی می‌کنید باید پای آن باشید، چون اگر روی حرفتان نباشید بازیکن از نظر روحی و جسمی ضعیف می‌شود و این مسئله در زمین هم خودش را نشان می‌دهد.

طرح‌هایی اجرایی کردیم تا پرسپولیس درآمدزایی کند

*در خصوص همکاری با سرشماره‌ها و اپراتور‌ها هم توضیح بدهید.

کمک‌های هواداران از طریق سرشماره‌ها به باشگاه می‌رسید که قسمتی از این مبلغ را اپراتور برمی‌داشت. مسئله‌ای در این خصوص وجود نداشت. ما بعدا تلویزیون پرسپولیس را راه‌اندازی کردیم تا بیشتر از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اسپانسر استفاده کنیم. ما استودیو هم راه‌اندازی کردیم و تمام امکانات هم فراهم شد تا پرسپولیس به درآمدزایی برسد. اینها مسائلی بود که در تمام باشگاه‌های بزرگ دنیا اجرایی می‌شد.‌

می‌خواستم برای پرسپولیس ورزشگاه ۱۲۰ هزار نفری بسازم

*شایعاتی در خصوص برنامه شما برای ساخت یک ورزشگاه بزرگ و اختصاصی برای پرسپولیس شنیده می‌شد، ماجرا چه بود؟

ما سال اول مشکلاتی را در درفشی‌فر داشتیم. به خاطر همین سراغ ورزشگاه شهید کاظمی رفتیم و توانستیم با کمک شهرداری این ورزشگاه را برای پرسپولیس بگیریم. در برنامه ما ساخت یک مجموعه ورزشی بزرگ با یک ورزشگاه ۱۲۰ هزار نفری مسقف وجود داشت. کار‌های اولیه را هم انجام دادیم و مذاکراتی را داشتیم، حتی چند محل را هم برای این مجموعه ورزشی کامل دیدیم که فرصت برای کار فراهم نشد.

ما حتی با شهرداری جلساتی داشتیم که در محل ورزشگاه درفشی‌فر یک هایپر بزرگ تاسیس کنیم تا درآمد این موضوع به پرسپولیس برسد. ما روی تبلیغات پیراهن، دور زمین، تلویزیون و ... برنامه داشتیم. حتی می‎‌خواستیم بازی‌ها و تمرینات پرسپولیس را از شبکه و کانال خودمان با گزارشگر اختصاصی انجام بدهیم که به قسمتی از این مسئله هم رسیدیم، ولی تکمیل نشد. حتی برنامه بود که قسمتی از سهام باشگاه به هواداران برسد تا درآمد عالی برای باشگاه باشد.

۱۶ میلیارد از بدهی به بازیکنان گذشته را پرداخت کردم

*خب حالا با این شرایط واقعا علاقه‌ای برای بازگشت به پرسپولیس دارید؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال می‌خواهم یک پرانتز باز کنم. من در سال ۹۷ ریز مسائل مالی را به نهاد‌های مهم نظارتی با جزئیات کامل ارائه دادم که دوستان دیدند ما هیچ مشکلی نداریم و حتی قسمت اعظمی از بد‌های گذشته را داده بودیم. مثلا بدهی باشگاه به بازیکنان قدیمی‌اش چیزی حدود ۳۰ میلیارد بود. در زمان من ۱۶ میلیارد، زمان گرشاسبی ۴ میلیارد و زمان عرب یک میلیارد از این بدهی‌ها پرداخت شد. یعنی با برنامه‌ریزی درستی که کرده بودم ۲۱ میلیارد از ۳۰ میلیارد بدهی بازیکنان قدیمی از زمان من تا تابستان ۹۸ پرداخت شد.

هرچند بعضی از دوستان جلوی اینفانتینو ادعا کردند ظرف ۳ ماه کلی بدهی پرداخت کردند که عملا نشدنی است. اصلا نمی‌شود در این مدت بدهی سنگین پرداخت شود. زمانی که به باشگاه آمدم با کمک صندوق بازنشتگان که طرحی مضاربه‌ای بود بخشی از مشکلات را حل کردیم و در ۳ ماه طرح‌هایی انجام دادیم که در نهایت در ۲ سال نزدیک ۱۰۰ میلیارد درآمدزایی داشتیم، اما برخی شبکه‌های مافیایی گفتند طاهری پول‌ها را چه کار کرده؟! هرچند وقتی سازمان‌های نظارتی وارد عمل شدند اتفاق دیگری رخ داد.

کار در پرسپولیس افتخار است و دوست دارم به هواداران خدمت کنم

*پاسخ سوال را ندادید، علاقه‌ای به بازگشت دارید؟

بحث علاقه من نیست، مسئولان ورزش باید تصمیم بگیرند. اینطور نیست که من چه دوست دارم. اصلا بحث دوست داشتن من نیست، چون حضور در باشگاه پرسپولیس و خدمت به هواداران این تیم یک افتخار است و دوست دارم به هواداران پرسپولیس خدمت کنم.

بازنشسته نیستم و می‌توانم به کار برگردم!

*ولی شما بازنشسته هستید و نمی‌توانید در پرسپولیس مشغول به کار شوید.

من نه بازنشسته تامین اجتماعی هستم، نه خدمات درمانی و نه نیرو‌های مسلح. یعنی مشکلی بابت بازنشستگی ندارم. من خودم، خودم را بیمه کرده‌ام و هر زمانی بخواهم می‌توانم به کار برگردم، ضمن اینکه با قوانینی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، اگر مسئولان ورزش بخواهند می‌شود به کار برگردم.

به سلطانی‌فر گفتم معاونانت در کارم دخالت می‌کنند

*همیشه این سوال وجود داشته که آیا شما با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش مشکل دارید یا خیر؟

من زمان گودرزی به پرسپولیس آمدم. وقتی سلطانی‌فر آمد پیش او رفتم و گفتم دست شما برای برداشتن من باز است. او به من گفت چند وقت کار کن تا مدیر جدید بیاورم. بعد از مدتی سلطانی‌فر دید که من کار می‌کنم و ارتباطمان هم خوب شد و ایشان بیشتر طالب این می‌شد که من کارم را انجام بدهم. من به وزیر گفتم برخی نزدیکان و معاونان شما در طبقات دیگر وزراتخانه کار‌هایی علیه من انجام می‌دهد. سلطانی‌فر گفت اجازه دخالت به کسی نمی‌دهم و با خودم در ارتباط باش، اما بعد از مدتی دوباره شرایط همان شد. من هم وقتی این موضوع را دیدم به سلطانی‌فر گفتم بهتر است من بروم تا بی‌احترامی به جایگاه وزیر هم نشود. به همین خاطر قبل از رفتن به سفر اربعین، به سلطانی‌فر گفتم دیگر برنمی‌گردم و یکی دیگر را به عنوان مدیرعامل معرفی کن.

نابخردی مدیر بعد از من همه چیز را خراب کرد

*پس مشکل حادی بین شما نبود؟

نه واقعا. من زمانی باشگاه را تحویل گرفتم که شرایط مثلا منفی ۵۰ بود، اما وقتی تحویل دادم مثبت ۳۰ شده بود. هرچند برای رسیدن به ۱۰۰ کار داشت. با این حال من تمام برنامه را برای هیئت مدیره و مدیران بعدی نشان داده بودم. مثلا در خصوص گولچ ما فقط باید حقوق او را پرداخت می‌کردیم یا در مورد طارمی لابی‌هایی کرده بودیم که نتیجه می‌داد، اما مدیر بعد از من با نابخردی و عملکرد ضعیف همه چیز را خراب کرد.

هر پولی زمان من به باشگاه آمده در خزانه ثبت شده

*یکی از ابهامات دوران شما محمد ترکاشوند بود، منتقدان شما معتقد هستند این فرد تخلفات زیادی را در پرسپولیس انجام داد.

دوستان چه از ترکاشوند و چه از دیگر همکاران من اگر سندی دارند رو کنند. همه چیز من شفاف بود. بدون سند حرف زدن و اتهام زدن که کاری ندارد. مثلا گفتند در جریان جذب کاوه رضایی ما ۲۰۰ هزار یورو شرکت استیل آذین را برداشته‌ایم. در حالی که اصلا چنین چیزی نبود. ما از کمک برخی هواداران استقبال می‌کردیم، اما می‌گفتیم حتی اگر سکه هم می‌دهند اول باید در خزانه باشگاه ثبت شود، بعد آنها را خرج کنیم. حتی در خصوص طلب‌مان از AFC هم دو بار مدیران باشگاه را به مالزی فرستادیم تا پول باشگاه را بگیریم. هر پولی زمان من به باشگاه آمده در خزانه ثبت شده. حالا اگر دوستان سندی غیر از این دارند من خوشحال می‌شوم این اسناد را منتشر کنند. ما حتی وقتی سکه‌ها را سند می‌زدیم، سند روز بود با قیمت روز سکه، یعنی اینقدر شفاف کار کردیم.

اوکراینی‌ها با نظر مستقیم برانکو جذب شدند نه ترکاشوند

*ولی در خصوص جذب اوکراینی‌ها انگشت اتهام به سمت شما و ترکاشوند است.

در خصوص اوکراینی‌ها هم حرف زیاد است. رئیس باشگاه این دو بازیکن یک فرد روس بود که به خاطر مشکلات روسیه و اوکراین به روسیه رفته بود. بازیکنان این تیم هم خودشان را آزاد کرده بودند. اسناد مکتوب، تصویری و صوتی وجود دارد که این دو بازیکن با نظر مستقیم برانکو جذب شدند. اصغر نیک‌سیرت، خمارلو و خوردبین هم شاهد هستند که با نظر مستقیم برانکو این بازیکنان جذب شدند. حتی برانکو اصرار داشت قرارداد این بازیکنان را در اوکراین بنویسیم که من گفتم ابتدا باید به ایران بیایند و تست پزشکی بدهند بعد قرارداد امضا شود.

ما هیچ چیز یواشکی و غیر شفاف نداریم و اسناد همه چیز موجود است. اتفاقا یکی از صادق‌ترین مدیران باشگاه ترکاشوند بود. ضمن اینکه امثال جمشیدی، ذاکر، مقدم و علیپور خیلی برای پرسپولیس زحمت کشیدند. در درفشی‌فر با کمک همین دوستان اداری توانستیم درآمد خوبی از استخر، سالن بدنسازی و چمن مصنوعی داشته باشیم. آن‌هم با نظارت کامل نماینده بازرسی. پس هیچ چیز غیرشفافی وجود ندارد.

به علیپور حقوق نجومی نمی‌دادم

*مسئله اینجاست که در مورد علیپور گفته می‌شد او بازنشسته است، اما با کمک شما حکم مشاور گرفته و حقوق نجومی هم می‌گرفته، در این باره چه توصیحی دارید؟

در بخش‌نامه بازنشستگی یک سری بند‌ها وجود دارد که اجازه می‌دهد از فرد بازنشسته چند ساعت در روز استفاده کرد. من یک ریال خارج از این مسئله پرداختی نداشتم و هیچ حقوق نجومی هم وجود نداشت اگر اینطور بود که مقابل مقامات قضایی محکوم می‌شدم شما ببینید. همین علیپور قبل از پرسپولیس چه دریافتی داشت و زمان پرسولیس چقدر. در همان موقع یک رسانه اعلام کرد که سه تن از مدیران طاهری ۸۵ میلیون پاداش گرفتند. من به مدیر آن رسانه گفتم اگر سندی دارد رو کند و نباید دروغ پردازی کند.

یک مسئله جالب بگویم؛ زمانی که بحث واگذاری پرسپولیس مطرح شده بود ورزشگاه درفشی‌فر را بدون انتقال سند به نام پرسپولیس زده بودند، ملکی که ۶۰ میلیارد تومان ارزش داشت. اداره مالیات بر همین اساس مالیات ۱۵ میلیاردی رد کرده بود در حالی که این مجموعه به نام پرسپولیس سند نخورده بود. من به اداره مالیات رفتم و این مسئله را گفتم و توانستم ۱۵ میلیارد از مالیات پرسپولیس کم کنم، اما مافیای ناپاک رسانه‌ای در خبرگزاری‌ها و تلویزیون گفتند زمان طاهری ۶۰ میلیارد گم شده در حالی که ماجرا اینی بود که گفتم. مافیای فوتبال نمی‌خواست من شفاف کار کنم، اما همه صورت‌های مالی من مورد تایید قرار گرفت. بازهم تاکید می‌کنم هر کسی که از من و مسائل مالی زمان من سندی دارد خوشحال می‌شوم آن اسناد را رسانه‌ای کند.

از ۳۶ میلیارد پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲۱ میلیارد در باشگاه سند شده است!

*یکی از ابهامات و سوالات بزرگ هواداران و اصحاب رسانه بحث پاداش AFC به پرسپولیس است. این مبلغ چقدر بود و چطور خرج شد؟

ببینید پرداخت پاداش از طرف AFC یک جدول مشخص دارد و کسورات هم یک فرمول مشخص. با کسر کسورات چیزی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خالص به باشگاه پرسپولیس رسید. اگر هر دلار را در آن زمان ۱۴ هزار تومان در نظر بگیریم بیشتر از ۳۶ میلیارد می‌شود. من اسنادی دیدم که از این مبلغ فقط ۲۱ میلیارد آن در باشگاه سند شده! حالا سوال من این است که بقیه این پول چه شده است؟ اگر غیر از چیزی که من می‌گویم است دوستان سند رو کنند و با سند حرف من را تکذیب کنند. این در شرایطی است که در زمان من تمام شرایط مالی مستند و شفاف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیر کاربلد❤

    • بدون نام

      ایشالا که بر گردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج