جاباما
۹۸۲۶۴۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

یک سوم فوتی‌های دو روز اخیر تهرانی‌ها بوده‌اند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه بررسی آمار حکایت از آن دارد که همین دو روز اخیر یک سوم تعداد فوتی‌ها مربوط به شهر تهران بوده است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه بررسی آمار حکایت از آن دارد که همین دو روز اخیر یک سوم تعداد فوتی‌ها مربوط به شهر تهران بوده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران اظهار داشت: وزیر خارجه آمریکا با توجه به موج گرفتاری‌ها و ابعاد فاجعه انسانی که در کشور در حال رخ دادن است سعی دارد تا از دستگاه دیپلماسی وارد شود و در مورد فاجعه کشورش فرافکنی کند. امریکایی‌ها در مورد مقابله و پیشگیری با کووید ۱۹ هم رفتارهای نژادپرستانه دارد و این موضوع را وضوح می‌بینند که وضعیت کشورشان که زیرساخت‌های بیشتری نسبت به ایران دارد باز هم از ایران بدتر است و ایران با وجود تحریم‌ها توانسته با این بیماری به خوبی مقابله کند.

وی افزود: پروتکل تغسیل و دفن بهداشتی از گذشته تا به امروز بوده و یک دستورالعمل فنی و معتبر است و نکته‌ای که سازمان جهانی بهداشت مبنی بر انتقال ویروس در مورد اموات اعلام کرده برای این است که جلوی برخی رفتارهای افراطی گرفته شود، اصلاً بر روی اجساد آهک ریخته نمی‌شود و اجساد می‌توانند در کنار سایر اجساد دفن شوند.

جهانپور در پاسخ به سوالی بر اینکه دقیق‌ترین راه تشخیص کرونا در کشور چه راهی است، گفت: برای شروع و پایان بیماری نیازمند تست PCR هستیم که البته نتیجه مثبت این تست قطعی است ولی نتیجه منفی آن قطعی نیست، برای درمان نیازی به تست PCR نیست و سی تی اسکن می‌تواند اطلاعات لازم از بیماری را در اختیار پزشک قرار دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر بخواهیم اپیدولوژی را برای فردی بررسی کنیم نیازمند تست سرولوژیک هستیم تا رفتار بیماری را در بدن فرد بیماری که الان بهبود یافته است بررسی کنیم، حتی می‌تواند از این روش به فرد گفته شود تا فلان مدت از آینده مجدد به این بیماری مبتلا نمی‌شوید.

جهانپور افزود: اگر بخواهیم گواهی سلامت برای فردی که بهبود پیدا کرده صادر کنیم باید آنتی بادی اختصاصی این بیماری را استخراج کنیم و بعد تست سرولوژیک را صادر کنیم تا فرد بتواند به زندگی عادی برگردد یعنی سفر برود و به محل کارش برگردد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که تمامی تست‌ها را در وزارت بهداشت افزایش دهیم همانطور که در برخی از شهرستان‌ها تست سرپایی PCR گرفته می‌شود روش‌های دیگری هم برای به نتیجه رسیدن تست‌ها ارائه دهیم.

به گفته وی ایران بیشترین تعداد سی تی اسکن را در دو ماه اخیر نسبت به سایر کشورهای همسایه انجام داده است و این روش نسبت به تست PCR روش دقیق‌تری است و می تواند اطلاعات جامع‌تری از بیماری در اختیار پزشک قرار دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه بررسی آمار حکایت از آن دارد که همین دو روز اخیر یک سوم تعداد فوتی‌ها مربوط به شهر تهران بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پروازی که برای انتقال دانشجویان از شهر ووهان چین به تهران انجام شد اولین پرواز در طول تاریخ میان تهران و ووهان بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونموقعی که صف کشیده بودن تو جاده قم باید فکر امروز و میکردن اونموقع که میگفتیم بشینید خونه هاتون میگفتن به شما چه پول داریم حالا اینم نتیجه اش بعضیشون هم تو شهرستان مردن آدم زبون نفهم بمیره بهتره

    • ایرانی

      دلیلش واضحه برقراری طرح ترافیک شنبه ... بگیرید این دلالان جان انسان را !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج