۹۸۲۸۴۳
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

رژیم‌های سرکاری

این روزها خیلی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی، دچار اضافه وزن شده‌اند و شاید همین موضوع سبب شده بیشتر از گذشته در شبکه‌های مجازی و به‌خصوص در صفحات پربازدید اینستاگرام شاهد تبلیغات مختلفی در مورد انواعی از رژیم‌های لاغری سریع و چند روزه آنلاین باشیم.

روزنامه جام جم: این روزها خیلی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی، دچار اضافه وزن شده‌اند و شاید همین موضوع سبب شده بیشتر از گذشته در شبکه‌های مجازی و به‌خصوص در صفحات پربازدید اینستاگرام شاهد تبلیغات مختلفی در مورد انواعی از رژیم‌های لاغری سریع و چند روزه آنلاین باشیم.

با توجه به انتشار گسترده تبلیغات چنین رژیم‌هایی در فضای مجازی با دکتر‌محمدحسین موسوی جزایری، متخصص تغذیه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و عضو فدراسیون جهانی چاقی گفت‌وگویی انجام دادیم.

برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده‌آل، رژیم کاهش وزن باید صحیح و اصولی و تنها از طریق پیروی از یک رژیم غذایی متناسب با ویژگی‌های فرد و زیرنظر متخصص تغذیه انجام شود.

اغلب رژیم‌های کاهش یا افزایش وزن آنلاین که در شبکه‌های مجازی و وب‌سایت‌ها ارائه می‌شود تنها با وارد‌کردن قد و وزن و بدون در نظر گرفتن سایر جزئیات فرد نظیر حجم توده چربی، سبک زندگی و ... ارائه می‌شود که این کاری کاملا غیر اصولی است.

کاهش وزن یا تغییر سایز؟

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید افراد تنها به کاهش عددی که ترازو نشان می‌دهد فکر می‌کنند و هر روز در حال وزن‌کشی خود هستند در حالی که تاکید ما بر کاهش توده چربی و تغییر سایز بدن به‌خصوص در نواحی دور کمر و باسن است. ضمن این که افراد باید به یاد داشته باشند کاهش وزن در طی چند روز اصولی نبوده و باید از یک رژیم غذایی مناسب و در بازه زمانی حداقل سه‌ماهه پیروی کنند تا به نتیجه مطلوب و ایده‌آلی دست یابند.

دلیل استپ وزن چیست؟

افرادی که می‌پرسند دچار استپ وزن شده و وزنشان پایین نمی‌آید باید بدانند که رژیم غذایی‌شان صحیح نبوده است. اگر هر فرد از یک رژیم غذایی صحیح و علمی پیروی کند هرگز دچار استپ وزن نخواهد شد و چنانچه کاهش وزن نداشته باشد بدون شک سایز بالاتنه و پایین‌تنه او کاهش خواهد یافت.

قصه رژیم‌های مانکنی!

مدت زیادی است که در فضای مجازی از مانکن‌ها برای تبلیغ رژیم‌های لاغری و رسیدن به تناسب اندام استفاده می‌شود اما باید بدانید مانکن‌ها الگوی مناسبی برای پیروی نیستند. اغلب آنها اندام‌های بسیار لاغر داشته و رژیم‌های غذایی غیر اصولی و وزن خارج از محدوده طبیعی دارند. خستگی، بی‌حالی و بروز علائم عصبی و اختلالات خلقی و پرخاشگری از علائم و عوارض اصلی این گونه رژیم‌های سخت و طاقت‌فرساست که می‌تواند سبب بروز بیماری‌های مختلف و حتی خودکشی شود که این پدیده اغلب در مانکن‌ها دیده می‌شود.

رژیم تثبیت وزن نداریم

باید توجه داشته باشید رژیمی که بتواند از افزایش مجدد وزن جلوگیری و سبب تثبیت وزن شود وجود ندارد، زیرا با توجه به تغییر در سبک زندگی افراد یا تغییر در خورد و خوراک و فعالیت و سکون در فصول مختلف سال یا بروز برخی بیماری‌ها و ... نمی‌توان رژیم غذایی خاصی را برای ثابت ‌ماندن وزن افراد برای سال‌های طولانی ارائه داد. هر فردی که مدعی ارائه رژیم تثبیت وزن است آگاه باشید گفته او صحت ندارد.

لاغری صورت بدون چروک

در روند کاهش وزن اصولی و صحیح که براساس استانداردهای بین‌المللی باشد از چربی تمامی نواحی بدن همچون چربی دور کمر، باسن، شکم، ران و حتی چربی دور انگشتان دست هم کاسته می‌شود و در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت که چربی‌های صورت دست‌نخورده باقی بمانند. بر این اساس لاغری چهره امری باور ناپذیر است. اما این باور که در اثر رژیم لاغری، پوست دچار چروک می‌شود صحت ندارد.

محصولی با کالری منفی نداریم

این‌که از سوی برخی افراد گفته می‌شود محصول ما به دلیل کالری منفی تضمین‌کننده لاغری است یا فلان ماده غذایی خاصیت چربی‌سوزی دارد به هیچ عنوان واقعیت نداشته و هر جا که عبارت «کاهش وزن تضمینی» را مشاهده کردید بدانید یک تبلیغ غیر واقعی و گاهی نوعی فریب و تقلب است. لازم است دقت داشته باشید که فرآیند کاهش وزن موضوعی زمان‌بر بوده و هرگونه ادعای ارائه میانبر برای لاغری چیزی جز فریب آنها نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من خودم رژیم بیکاری کرفتم واقعا عالیه

    • بدون نام

      کتک خوردن محصولی با کالری منفیه،هم میخوری هم ازت انرژی و کالری کثر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در دوران کرونایی.درخانه ماندن و استراحت خداکنه زخم بسترودیابت نگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج