۹۸۲۹۱۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس تا خصوصی نشود، وضعش همین خواهد بود

سهراب انتظاری، مهاجم سابق پرسپولیس بعد از گپ و‌گفت حدوداً ۲۰دقیقه‌ای با ما می‌گفت احساس سبکی می‌کند.

ایران ورزشی: سهراب انتظاری، مهاجم سابق پرسپولیس بعد از گپ و‌گفت حدوداً ۲۰دقیقه‌ای با ما می‌گفت احساس سبکی می‌کند. می‌گفت آنقدر تحت تأثیر کرونا در خانه محبوس شده که حالا احساس می‌کند از غار بیرون آمده و هوای تازه‌ای را استشمام می‌کند. مصاحبه با مهاجم سابق پرسپولیس از مسأله انتقال علیپور در پایان فصل شروع شد و به جاهای باریک‌تری مثل داستان مدیریت پرسپولیس و ماجرای کرونا کشید.

گفته می‌شود علی علیپور قصد ندارد قراردادش را تمدید کند و آخر فصل از پرسپولیس خواهد رفت.

علیپور حدوداً ۴، ۵ سالی است که برای پرسپولیس بازی می‌کند. طبیعتاً در یکی دو سال اول در پرسپولیس خیلی موفق نبود چراکه جوان بود اما بعد از رفتن طارمی نیروی بهتری گرفت و با احساس قدرت بیشتر به‌خوبی کار کرد. گواهش هم اینکه آقای گل شد و برای پرسپولیس خوب گل زد. علیپور زمانی که پرسپولیس از نقل‌و‌انتقالات محروم بود جور خط حمله تیمش را به دوش کشید. او زحمت زیادی برای تیم کشیده و خوب گل زده. حالا اینکه الان می‌خواهد برود و لژیونر شود به خودش بستگی دارد.

اما اگر اینطوری از پرسپولیس جدا شود هیچ پولی دست باشگاه را نخواهد گرفت. این هم از دسته‌گل‌های مدیران ماست.

واقعیت این است که یک‌سری افراد در رأس کار قرار می‌گیرند که البته گناهی هم ندارند اما چون فوتبالی نبودند بلد نیستند کار کنند. ما یک جوان را پرورش دادیم که باید هم خودش هم باشگاه از این شرایط سود ببرد. خب این یک نکته منفی برای باشگاه است. الان وقت بهره بردن از این بازیکن است و اگر خودش هم نمی‌خواست، باشگاه باید قراردادش را تمدید می‌کرد. ما روی این بازیکن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و اگر قرار به رفتنش شد یک پولی بدهد، اما متأسفانه این مدیران چیزهایی را نمی‌دانند که یک جوان ۱۰، ۱۵ساله فوتبالی هم می‌داند. مطمئناً دود این مسائل به چشم هوادار می‌رود.

فکر می‌کنی شرایط لژیونر شدن را دارد؟

علیپور هم بایستی فوتبال اروپا را تجربه کند. البته امیدواریم دنبال پول نباشد. الان او ۲۴، ۲۵ سال سن دارد و پخته شده. خوبی کار این است که او در پرسپولیس و رقابت‌های آسیایی بازی کرده. حالا بازی ملی کمی دارد اما بازی کردن در پرسپولیس اگر بیشتر از تیم ملی نباشد کمتر هم نیست. او با تجربیاتی که دارد می‌تواند خارج از کشور بازی کند به‌شرط اینکه به تیم‌های عربی و درجه ۳ نرود.

اگر علیپور برود گفته می‌شود یحیی، اوساگونا را هم نمی‌خواهد و استوکس هم که می‌خواهد به کشورش برگردد. با این وضعیت اوضاع خط حمله پرسپولیس نگران‌کننده نخواهد شد؟

فکر نکنم چنین بحرانی در پرسپولیس ایجاد شود. پرسپولیس تیم بزرگی است. حالا درست است که مدیران ورزشی در رأس کار نبودند اما طبیعتاً سرمربی فکر اینها را می‌کند و باید مهاجمی را جایگزینش کند، بنابراین برای فصل جدید حتماً دنبال جایگزین خواهند بود. البته باید درباره اوساگونا چیزی را بگویم. او در ذوب‌آهن بازی کرده اما بازیکن خارجی است و کماکان فکر می‌کنم احتیاج به زمان دارد و مطمئنم شرایطش بهتر می‌شود. طبیعتاً جو پرسپولیس با ذوب‌آهن تفاوت زیادی دارد.

درباره استوکس چطور؟

متأسفانه ما بدون برنامه‌ریزی بازیکن می‌گیریم. شجاع در برنامه نوروزی شب‌های فوتبالی حرف خوبی زد که واقعیت است. می‌گفت در این شرایط اقتصادی بازیکن خارجی آمده دو ماه بازی کرده ۵۰۰هزار دلار گرفته و رفته. شجاع می‌گفت قرارداد او صدهزار دلار است یعنی حدود ۳/۱ یا ۴/۱میلیارد تومان، اما بازیکنی مثل اوساگونا یا استوکس حدود ۲۰۰هزار دلار می‌گیرد برای شش ماه... یا قرارداد خود علیپور شاید ۸۰هزار دلار باشد که تازه آن را هم کامل نمی‌دهند.

انگار طرفدار بازیکنان ایرانی هستید؟

آواز دهل شنیدن از دور خوش است. این فوتبالیست‌ها گناه دارند. اینها عاشق ماشین هستند و حتی قرض می‌کنند تا یک ماشین خوب سوار شوند و بیایند سر تمرین، اما کل این داستان دو سه سال است و هیچی ته‌اش نیست. بازیکنی که در استقلال و پرسپولیس بازی می‌کند فکر کرده نمی‌تواند با پژو ۲۰۶ برود سر تمرین و دوست دارد لکسوس و پورش سوار شود. متأسفانه فوتبالیست‌های ایرانی تجملات حاشیه‌ای را خیلی دوست دارند. من الان ۶، ۷ سال است به پسرم می‌گویم دنبال تجملات و زرق‌و‌برق آهنی مثل خانه و ماشین نباشد چون نصف توانایی فوتبالی‌اش را می‌گیرد.

یادم می‌آید کریم باقری وقتی از آلمان آمده بود با یک پژو ۲۰۶ سر تمرین می‌آمد در حالی که همه دنبال زرق‌و‌برق بودند و کسر شأن‌شان بود ماشین ارزان‌قیمت سوار شوند. بعد که فوتبالش تمام شد دیدم یک روز لندکروز می‌آورد، یک روز بنز. یعنی فوتبالش را انجام داد و اجازه نداد زرق‌و‌برق فوتبالش را به حاشیه بکشاند. الان هم باب شده فوتبالیست‌ها دنبال ماشین گران‌قیمت باشند در حالی که اینطوری آسیب می‌بینند. آنها اگر زرنگ باشند دنبال زرق‌و‌برق نمی‌روند. الان آمار بگیرید از نسل دهه ۸۰ فوتبال ما که اکثراً به فکر آینده‌شان نبودند و به زمان حال‌شان فکر می‌کردند که چه وضعیتی دارند، اما بازیکنان باید بدانند آسمان خدا همیشه آفتابی نمی‌ماند.

بگذریم. فکر می‌کنی با شرایط فعلی برگزاری ادامه لیگ منطقی است؟

فکر می‌کنم دیگر جذابیت این لیگ از بین رفته و اگر برگزار شود هم کیفیت نخواهد داشت. البته گاهی اوقات در عمل انجام‌شده قرار می‌گیرید اما اگر هم برگزار نشود اتفاقات عجیب و غریبی در فوتبال می‌افتد چون تمام مسابقات دسته یک، دسته دوم و لیگ برتر یک‌جوری به‌هم ارتباط دارند و با توجه به عدم شناسایی تیم‌های سقوط‌کننده همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. در واقع تعطیل کردن بازی‌ها هم امکان‌پذیر نیست. حالا شاید اروپایی‌ها با فرهنگی که دارند با این مسأله کنار بیایند ولی با فرهنگ ما سازگار نیست.

البته خیلی از تیم‌ها می‌گویند برگزار نشود و قهرمان و سقوط‌کننده‌ها هم مشخص نشود اما پرسپولیسی‌ها می‌خواهند برگزار شود.

خب، طبیعی است. من هم جای آنها بودم می‌گفتم برگزار شود چون پرسپولیس ۹۰درصد راه قهرمانی را طی کرده و تیم‌های پایین‌تر اینطوری می‌گویند. از طرفی این برای تیم‌های در حال سقوط هم بهترین امتیاز است و سنگ‌اندازی می‌کنند. همین‌ها مدام در فضای مجازی گروه درست کرده و یک‌جوری با ذهن مردم بازی می‌کنند که لیگ نباید برگزار شود تا سهمیه‌شان حفظ شود در حالی که لیگ باید برگزار شود چون خیلی از تیم‌ها برای قهرمانی و سهمیه زحمت کشیده‌اند و اگر لیگ برتر برگزار نشود لیگ‌های دیگر به چالش کشیده می‌شوند.

البته من ابتدا آرزو می‌کنم این ویروس لعنتی دست از سر مردم دنیا بردارد و خدا به همه‌مان رحم کند تا در سلامتی باشیم اما با برگزار شدن لیگ بدون تماشاگر در همه‌جای دنیا شاهد زشت‌ترین لیگ خواهیم بود چون بازی‌ها فقط برای تعیین قهرمان و سهمیه‌ها انجام می‌شود و کیفیتی ندارد. از طرفی فوتبالیست‌ها برای مردم دوست‌داشتنی‌اند و باید به فکر سلامتی آنها هم باشیم؛ یعنی نباید آسیب ببینند و بعد لیگ برگزار شود چون دور از جان همه اگر لیگ به قیمت جان عزیزان‌مان باشد برگزار کردنش درست نیست.

بعد از رفتن انصاری‌فرد و حضور رسول‌پناه به‌عنوان سرپرست موقت حالا پرسپولیس در آستانه انتخاب مدیرعامل بعدی قرار دارد. فکر می‌کنی شرایط بهتر می‌شود؟

من از آقای انصاری‌فرد شناخت داشتم چون یک سال و نیم در پرسپولیس و سه سال در راه‌آهن با ایشان کار کردم. همان‌موقع که مدیرعامل شد گفتم نهایتاً ۳، ۴ ماه بیشتر نمی‌تواند بماند و اگر نشد هرچه خواستید به من بگویید که خیلی‌ها باور نکردند. البته دوره مدیریتش شد ۷ ماه که خیلی هم فرقی نمی‌کند. ایشان فکر می‌کرد مثل دوره قبل که با ۱۰میلیارد می‌شد باشگاه را اداره کرد می‌تواند کار کند اما الان ۱۰میلیارد خرج یک هفته باشگاه است. ما یک‌بار برای همیشه باید ریشه‌یابی کنیم علت این همه مشکلات و جابه‌جایی‌ها چیست و چرا پرسپولیس و استقلال با این هوادار میلیونی این همه بدهی و مشکل دارند؟

ببینید تیم‌های اروپایی چه دارند که ما نداریم؟ یک‌بار برای همیشه با خصوصی‌سازی این باشگاه‌ها باید از این وضعیت نجات پیدا کنند. ما آدم‌هایی که شناختی از آنها نداشتیم را مدیرعامل کردیم. آقای عرب آمد اینجا بعد رفت دوومیدانی و از آنجا هم رفت خانه. آخر پرسپولیس و دوومیدانی چه ربطی به هم داشتند؟ آقای انصاری‌فرد هم که فوتبالی بود نه‌تنها مشکلات را حل نکرد بلکه به آنها اضافه هم کرد. مثل این است که طرف می‌رود مسافرت، سر راه یک رستوران پیدا می‌کند، غذایش را می‌خورد و می‌رود. باشگاه پرسپولیس هم مثل آن رستوران و غذاخوری شده. ایراد کار این است که حسابرسی نمی‌کنند ببینند مدیر چه کرده و چقدر پول داشته.

اینها را باید مراجع ذی‌صلاح انجام دهند. طاهری، گرشاسبی، عرب و انصاری‌فرد باید بگویند این پول‌ها را بر چه اساسی خرج کردند. باید دفتر و دستک تحویل بدهند و اینطور نباشد که بگویند خداحافظ، خداحافظ. الان آقای رسول‌پناه و انصاری‌فرد با هم دعوا دارند و می‌گویند ۵۰، ۶۰میلیارد گم شده. نباید حرف رسول‌پناه و انصاری‌فرد مرجع باشد بلکه باید یک مرجع بالاتر برای مردم شفاف‌سازی کند. می‌گویند ۱۵میلیارد از اپلیکیشن باشگاه پول گرفته‌اند اما باید رک و پوست‌کنده بگویند این پول کجا رفته. به‌خاطر همین است که هرکسی که می‌آید و می‌رود دیگر همه‌چیز تمام می‌شود چون زور بالای سرشان نیست.

گفته می‌شود مهرداد هاشمی یکی از گزینه‌های مدیریت باشگاه است.

من آقای هاشمی را از زمانی که در باشگاه سایپا بود می‌شناسم. فکر می‌کنم سال ۸۵ و زمانی که دکتر ذوالفقارنسب سرمربی سایپا بود در آن باشگاه کار می‌کرد. من با ایشان برخورد داشتم. آدم بسیار جنتلمن و باکلاسی است و طبیعتاً نسبت به آن زمان پخته‌تر هم شده.

اما مدیریت در پرسپولیس با سایپا خیلی فرق می‌کند.

بله، امیدوارم هرکسی مدیر می‌شود به پرسپولیس کمک کند. من دلم برای هوادار می‌سوزد. هوادار گناه دارد. ما در دل کار بودیم و می‌دانیم مشکلات چقدر زیاد است. پشت سر حرف زدن صورت خوشی ندارد اما آقای انصاری‌فرد نه به‌عنوان مدیرعامل اما وقتی داشتی می‌رفتی به‌عنوان یک هوادار می‌آمدید در تلویزیون و با مدیران فعلی مناظره تلویزیونی می‌کردید. باید با هم روبه‌رو می‌شدید تا مردم ببینند چه کار کرده‌اید.

حالا مدام این بیاینه می‌دهد و آن یکی جواب می‌دهد. این برای پرسپولیس خیلی بد است. بالاخره یک چیزی هست؛ صحبت از ۵۰میلیارد پول در میان است اما کانال‌های هواداری یک چیز می‌گویند، مهرداد میناوند یک چیز دیگر می‌گوید و ما هم گیج شده‌ایم که حرف کدام درست است. فقط خدا آخر وعاقبت پرسپولیس را ختم به خیر کند اما تا خصوصی نشود وضع به همین منوال است.

سازمان خصوصی‌سازی و وزیر ورزش که امسال بسیار مصمم هستند این اتفاق بیفتد.

دفعه پیش تا مرحله انجام رفت اما خیلی راحت شرایط را برگرداندند. من می‌گویم اصلاً نمی‌شود. یعنی حالاحالاها نمی‌شود. تا ۱۴۰۰ که این مدیران هستند بالاخره کژدار و مریز این وضعیت را نگه می‌دارند و بعد هم که دوران‌شان تمام شد می‌گویند خداحافظ. دلم برای فوتبالیست‌ها می‌سوزد. آنها هیچ‌چیز ندارند در حالی که مردم فکر می‌کنند همه‌چیز دارند اما در این سال‌ها جوانی‌شان را از دست می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بزرگترین مرگز پولشوئی را می خواهید با خصوصی سازی ازبین ببرید، شک نکن خصوصی نمی شود.

    • بدون نام

      اوضاعش مگه چجوریه اگه حالا تیمی بخواد از خصوصی نشدنش شاکی باشه اون استقلاله نه لنگ که دلار های دولت فرت و فرت براشون سرازیر میشه

    • جاودان

      تا ابر و مه و خورشید و وزیر در کار نباشد پیروزی بی ارزشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج