جاباما
۹۸۳۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قیمت بالا برای فروش املاک کلنگی

شنیده‌ها از سوی مشاوران املاک برخی از محله‌های تهران حاکی از این خبر است که قیمت فروش املاک کلنگی نسبت به ابتدای سال دچار نوسان رو به رشد شده است.

ملک کلنگی برای برخی از فروشنده‌ها حکم طلا را دارد به همین خاطر اگر آنها بتوانند کالای دیگری با ارزش بیشتر پیدا کنند اقدام به فروش می‌کنند، در غیر این صورت نه تنها تسلیم به عرضه ملک‌شان به بازار فروش نمی‌شوند بلکه حاضر به مشارکت در ساخت هم نمی‌شوند.

شنیده‌ها از سوی مشاوران املاک برخی از محله‌های تهران حاکی از این خبر است که قیمت فروش املاک کلنگی نسبت به ابتدای سال دچار نوسان رو به رشد شده است.

تعدادی از فعالان در بازار املاک کلنگی درباره وضعیت فعلی حجم معاملات املاک کلنگی به دنیای اقتصاد اظهارات متفاوتی ارائه کردند که بدین شرح است:

اعلام قیمت واقعی در زمان عقد معامله
آخرین باری که بازار خرید و فروش املاک کلنگی با رونق مواجه بود، مربوط به دی و بهمن ماه سال گذشته بود. بنگاهداری فعال در خیابان میرداماد با بیان این مطلب گفت: معمولا در فصل زمستان حجم قراردادهای خرید و فروش املاک کلنگی با افزایش روبه‌رو می‌شود، چرا که تا بعد از یک یا دو ماه دیگر که خریدار به دنبال دریافت جواز و تخریب است فصل تابستان به عنوان بهترین زمان برای ساخت‌وساز سر می‌رسد.

عسگری در ادامه درباره قیمت‌های کنونی املاک کلنگی در میرداماد اظهار کرد: طی 4 ماه گذشته قیمت پیشنهادی مالکان املاک کلنگی حدود 10 درصد رشد داشته است و از طرف دیگر اکثر فروشنده‌ها نرخ‌هایی بالاتر از ارزش واقعی این منطقه را برای ملک خود تعیین می‌کنند، اما هنگامی‌ که خریدار و فروشنده به مرحله عقد قرارداد می‌رسند به دلیل چانه‌زنی، قیمت واقعی که همان قیمت پیشنهادی اول سال است به خریدار اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: تجربه این چند ماهه ثابت کرده که خریداران در حین خرید می‌توانند به قیمت واقعی ملک پسند شده پی ببرند و ملک مورد نظر خود را با همان قیمت خریداری کنند نه در زمان جست‌وجو در بازار.

80 درصد مالکان نمی‌فروشند
یکی از مشاوران املاک واقع در بلوار فردوس عنوان کرد: قشر خاصی یعنی سازنده‌ها، خریداران املاک کلنگی هستند و آنها هم هر موقع که مبلغ کافی در جیب شان باشد و آینده را به سود خود پیش‌بینی کنند تصمیم به خرید می‌گیرند و بر این اساس حتی برخی مواقع حاضرند ملکی را با قیمت چند برابری خریداری کنند.

وی درباره عده‌ای از فروشنده‌ها در بازار املاک کلنگی خاطر نشان کرد: این دسته از فروشنده‌ها ملک خود را مانند طلا تصور می‌کنند، به همین خاطر راضی به ریسک برای فروش نمی‌شوند مگر اینکه با یکسری محاسبات و پیش‌بینی‌ها به این نتیجه برسند که با فروش ملک خود متحمل ضرر نخواهند شد.

خوش خلق در ادامه افزود: با این حساب نزدیک به نیمی‌از مالکان خانه‌های کلنگی یا فروشنده واقعی نیستند یا اینکه قصد مشارکت در ساخت را ندارند.

این مشاور املاک وضعیت بازار خرید و فروش املاک کلنگی را چنین بی رونق توصیف کرد که اگر در ۲ ماه ۲۰ معامله در املاک ثبت شود یکی از آنها مربوط به معامله ملک کلنگی نمی‌شود.

خرید و فروش کلنگی، فصلی نیست
در خیابان سهروردی جنوبی، بنگاهداری در رابطه با دوره زمانی که معاملات املاک کلنگی با رونق یا رکود مواجه می‌شود، گفت: حجم معاملات کلنگی در فصل خاصی دچار رونق یا رکود نمی‌شود، زیرا سازنده‌ها هر موقع یک خانه کلنگی با قیمت مناسب پیدا کنند در اولین فرصت آن را خریداری می‌کنند و همچنین زمانی که بازار مسکن تعادل داشته باشد فروشنده‌ها هم اقدام به فروش می‌کنند و زمانی که بازار معاملات ملکی با نوسان همراه باشد آنها از انجام معامله خودداری می‌کنند.

قیمت بالا برای فروش املاک کلنگی

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قیمت بالا برای فروش املاک کلنگی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج