۹۸۳۳۳۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

دعوای پاکستان و هند بالا گرفت

همزمان با تشدید درگیری‌های مرزی پاکستان و هند، تنش‌های دیپلماتیک و جنگ لفظی میان رقبای سنتی در جنوب آسیا نیز بالا گرفت و در همین راستا دولت اسلام‌آباد اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با تشدید درگیری‌های مرزی پاکستان و هند، تنش‌های دیپلماتیک و جنگ لفظی میان رقبای سنتی در جنوب آسیا نیز بالا گرفت و در همین راستا دولت اسلام‌آباد اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند را رد کرد.

سخنان اخیر ژنرال هندی طی سفر خود به منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور، علیه پاکستان و اتهام ترویج تروریسم علیه این کشور واکنش اسلام‌آباد را برانگیخت.

پیش از بالا گرفتن جنگ لفظی میان رقبای هسته‌ای شبه‌ قاره، وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به درگیری‌های مرزی با هند، کاردار سفارت این کشور را هفته گذشته ۲ مرتبه احضار کرده بود.

به گزارش روز جمعه رسانه‌های پاکستانی، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور سخنان ژنرال «ام.ام ناراوان» فرمانده ارتش هند را غیرمسوولانه و نادرست قلمداد کرد.

«عایشه فاروقی» در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: اظهارات ضدپاکستانی فرمانده ارتش هند چیزی جز انحراف توجه جامعه جهانی از اوضاع شبه‌قاره نیست.

وی آنچه را تهاجم هند در کشمیر و نقض حقوق بشر دانست را دلیل اتهامات فرمانده ارتش هند دانست و گفت: دهلی‌نو از شهریورماه سال گذشته با لغو امتیاز ویژه منطقه جامو و کشمیر تمامی حقوق مردم این منطقه را سلب کرده است.

منابع خبری گزارش دادند: فرمانده ارتش هند در جریان سفر دو روزه خود به کشمیر (تحت کنترل دولت دهلی‌نو) پاکستان را به آنچه که وی ترویج و صدور تروریسم خواند، متهم کرد.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا در روزهای اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بود.

ارتش پاکستان نیز که از سوی هند به نقض پیمان آتش بس و حملات خمپاره‌ای به خاک این کشور متهم است، پیش‌تر اعلام کرد که نیروهای هندی از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون ۷۰۸ بار قرارداد آتش بس مرزی را نقض کرده‌اند.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه ۹۷، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن‌ماه ۹۷ در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ‌‌ من شروین هستم

      حال ایران‌نمیداند کمک‌کدامشان برود.

    • بدون نام

      گور پدرشون
      بزنن همدیگه رو لت و پار کنن
      به درک

    • بدون نام

      میگم یه چی پیشتون بگم هیشکی شماره ای از بیل گیتس داره به من بده ها؟

    • بدون نام

      همشم زیر سر انگلیسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج