۹۸۳۴۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

درخواست ترکان برای رد اعتبارنامه برخی نمایندگان

عضو حزب اعتدال و توسعه می گوید: کار مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، کار مجلس این نیست که با فشار وارد کردن بر قوه مجریه رئیس فلان اداره را عوض کنند و وابستگان خودش را روی کار آورند.

خبرآنلاین: عضو حزب اعتدال و توسعه می گوید: کار مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، کار مجلس این نیست که با فشار وارد کردن بر قوه مجریه رئیس فلان اداره را عوض کنند و وابستگان خودش را روی کار آورند.

«اکبر ترکان» مشاور عالی پیشین حسن روحانی و عضو حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه به نظر من روی دوش مجلس جدید ۲ وظیفه مهم است، گفت: یک وظیفه از این ناشی می شود که ۹۰ نفر از نمایندگانی که در مجلس قبل بودند و یکی دو ماهی از عمرشان باقی است،‌ اینها به دلایل مالی و مداخلات اقتصادی رد صلاحیت شده اند. مثلا رد صلاحیت علی مطهری معلوم است که جنبه سیاسی داشته است،‌ اما شورای نگهبان اعلام کرد که عده ای در کارهای خلاف بودند مثل دلالی و مداخله در امور ناباب تجاری و... که طبق صحبت های شورای نگهبان عده زیادی اینگونه بودند.

وی افزود: به نظر من مجلس جدید در ابتدا باید برای این که این آلودگی را بزداید با دقت بسیار زیادی مراقبت کند تا آبرو و حیثیت مجلس احیا شود، بعضی از کسانی که رد صلاحیت شده بودند با فشارهای مختلفی رفته اند و دوباره کارشان را درست کرده اند و دوباره وارد مجلس شده اند، من فکر می کنم مجلس جدید برای اینکه حیثیت خود را حفظ کند، باید این کسانی که در کارشان خدشه اقتصادی است و در مداخله اقتصاد دولتی بوده اند و دلالی و امثالهم انجام میدادند باید اعتبارنامه هایشان رد شود.

ترکان ضمن اشاره اینکه برخی با وجود داشتن تخلفات مالی راهی مجلس یازدهم شده اند، گفت: برای اینکه دوباره فشار آورده اند و تائید صلاحیت شده‌اند که اسامی آنها معلوم است. اعتبارنامه اینها باید رد شود و نباید اجازه دهیم اینها همچنان در مجلس بمانند وگرنه مجلس دوباره همان اتهامات قبلی را متوجه می شود. این بخش بسیار مهمی است و تقاضای ما از مجلس جدید این است که اعتبار مجلس را فدای این اشخاص ناباب نکند.

این عضو حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: از سوی دیگر در این دوره ای که گذشت نمایندگان مداخلاتشان در قوه مجریه خارج از حد و اندازه بود به طوری که نماینده مجلس فشار می آورد که فلان نفر را مدیر کل استان کنید یا فلان نفر را به عنوان رئیس اداره بگذارید،‌این کسانی که به عنوان وابستگان به نمایندگان در مصدر امور قرار گرفته اند،‌اینها یکی از نکات فساد و آسیب پذیری دوره گذشته مجلس بوده اند.

وی گفت: من فکر می کنم که کار مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، کار مجلس این نیست که با فشار وارد کردن بر قوه مجریه رئیس فلان اداره را عوض کنند و وابستگان خودش را روی کار آورند. این کار قبلا اتفاق افتاده است و باید اصلاح شود. در دوره انتخابات، مثلا فلان نماینده از رئیس فلان اداره انتظار دارد که به نفع او وارد اقدامات شود، اگر رئیس اداره ای به نفع نماینده وارد اقدامات شده باشد، آن رئیس اداره محبوب آن نماینده می شود و اگر رئیس اداره شرافتمند عمل کرده باشد و زیر بار خواسته های غیر قانونی نرفته باشد، آن نماینده مجلس با او بد می شود و قتی با او بد شد او را با فشار وارد کردن جایگزین می کند، اینجا یک فساد اتفاق افتاده است. اینها در مجلس فعلی اتفاق افتاده است و من این حرفها را بدون پشتوانه نمی گویم. اگر اینها اصلاح نشود، مجلس جدید موفق نمی شود از اتهامات مجلس قبلی خود را مبرا کند. مجلس باید مداخله در امور قوه مجریه را منع کند و اجازه ندهد نمایندگان از ابزار قدرت استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف

      عوص اینکه نمایندگان را که ۳۰۰نفر هستند اصلاح کنند وزیران نترس از ریاست ومقام را انتخاب کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا که میرن جوانا بیکارن چ چسبی به صندلی ایران میزن

      • بدون نام

        اگه منظورت مجلس نهم و دهمه چرا حالا میگی دورشون تموم شد

      • بدون نام

        با شفافیت اموال نمیتونن برم دنبال دلالی.به همین خاطر هیچوقت رای نمیاره

    • ح

      آقای ترکان علم ودانش وسابقه شما قابل توجه و محترم هست ولی به عرض می رسانم که احتمالا کار مجلس جدید ازاین حرفها گذشته یکی اینکه این مجلس با کمترین میزان رای تشکیل میشود که خود اشکال دارد دوم اینکه این مجلس یکدست اریک طیف یا گروه هست که قطعا دیگرمجلس نیست .خدا به خیر کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عملکرد مجالس قبلی رو دیدیم

    • بدون نام

      راست میگی!!!عوض کردن مسولین وفشار اوردن به دولت که کی رییس بشه وخوب بچاپه فقط کار ترکان هستش!!!
      لطفا دیگران دخالت نکنن . چرا نمیمیره مردم از شرش در امان باشن !!! البته اینجور ادما هرگز نمیمیرند ......

    • بدون نام

      کلا باید راهی دیگر ساخت با این جماعتی که اینگونه انتخاب شوند امیدی نبندید

    • ۰۹۳۵

      مثل شما باید سکه هدیه بدهند ؟،برو بابا ،چه رویی خدا به شما داده،ترکان از منطق آزاد چه خبر؟

    • رحیمی

      خودت اعتبارنداری،اول باید اعتبارخودت ازنظام ردصلاحیت شود

    • فرهاد

      جناب ترکان گر حکم کنن که مست گیرند در شهر هر انکه هست گیرند از جمله خودت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج