۹۸۳۵۴۳
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

ستاره‌های نسل بعد فوتبال شکوفا می‌شوند

از اوایل دهه گذشته میلادی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی وارد رقابت بزرگی شدند که تا به امروز هیچ بازیکنی حتی به آنها نزدیک هم نشده است.

ایلنا: از اوایل دهه گذشته میلادی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی وارد رقابت بزرگی شدند که تا به امروز هیچ بازیکنی حتی به آنها نزدیک هم نشده است. اما امروز رونالدو ۳۴ ساله و مسی ۳۲ است پس آنها نمی‎‌توانند این رقابت را برای همیشه ادامه بدهند؛ اکنون سوال این است، چه کسی قرار است جای آنها را بگیرد؟ در ادامه گزارشی با نظرات خبرنگاران وتحلیلگران مطرح دنیای فوتبال را مطالعه می‌کنید که تصور می‌کنند طی ۱۰ سال آینده چه بازیکنانی قرار است در فوتبال جهان سلطه‌گری داشته باشند.

کیلیان امباپه / 20 ساله / مهاجم

فیل مک نونولتی، دبیر نویسندگان BBC Sport: او فقط ۲۱ سال دارد و در جام جهانی روسیه به همراه تیم ملی فرانسه عنوان قهرمانی را به دست آورد. به صورت ساده او بزرگترین ستاره جوانان است. با سرعت دیدنی و قدرت گلزنی فوق العاده این بسیار سخت نیست که بگوییم او طی ۱۰ سال آینده به یک ابرستاره تبدیل می‌شود. به نظر می‌رسد او بهترین وارث جایگاه مسی و رونالدو است و می‎تواند از این جایگاه استفاده کند. او اکنون در پاری سن ژرمن است و تلاش خواهد کرد تا به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم دست پیدا کند. ارزش واقعی او زمانی مشخص می‌شود که او تصمیم به ترک پاریس بگیرد و آن زمان می‌بینیم که او برای زین الدین زیدان و رئال مادرید چه مقدار ارزشمند است.

ژائو فلیکس / 20 ساله / مهاجم

گیلیم بالاگ، نویسنده اسپانیایی: اتلتیکو مادرید در ماه جولای گذشته برای خرید این بازیکن که الان ۲۰ ساله است ۱۱۳ میلیون پوند هزینه کرد. بدین ترتیب این سومین هزینه نقل و انتقال برتر در جهان بود که برای یک نوجوان آن زمان که فقط ۴۳ بازی در تیم اول بنفیکا انجام داده بود، پرداخت می‌شد. شروع کار او در اتلتیکو به دلیل آسیب دیدگی مانع شد تا در مؤثرترین نقش خودش بازی نکند اما دیگو سیمئونه اکنون شروع به آزادی بیشتر در بیان خود کرده است و او توانسته در ترکیب به خوبی جا بیفتد. او بسیار آماده و موفق به نظر می‌رسد تا فاز گلزنی اتلتیکو را همانند فاز دفاعی‌اش تقویت کند تا بتواند یک ستاره ماندگار در ترکیب روخی بلانکو باشد.

جیدون سانچو / 20 ساله / وینگر

جرمین جیناس، هافبک سابق تاتنهام: این حق سانچو است که در چنین جایگاهی باشد چرا که او کارهای باورنکردنی در دورتموند انجام می‎‌دهد. من بارهای زیادی بازی او را با دقت مشاهده کردیم و سرعت، تکنیک و توانایی در گلزنی او واقعا فوق العاده است. بسیار خوب، او در ادامه باید چه کارهای انجام بدهد؟ مطمئنا سازگاری است که او هفته به هفته این کار را بهتر از قبل انجام می‌دهد.

شما معمولاً انگشت خود را برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر با بازیکنان جوان مانند او نشان می‌دهید، اما او در مقابل دروازه بسیار با انگیزه است و پاس‌های زیادی نیز ارسال می‌کند. محصول نهایی او در حال حاضر وجود دارد. شاید در برخی از بازی‌های بزرگتر برای دورتموند او امسال نتوانسته این کار را انجام دهد و این ممکن است علامت سوالی برای وی باشد. او شاید برخی اوقات به دلیل مسائل انضباطی هم مورد توجه باشد اما هیچ زمان نمی‌شود منکر تکنیک او باشیم.

آنسو فاتی / 18 ساله / وینگر

گیلیم بالاگ، نویسنده اسپانیایی: مانند رعد و برق سریع، یک دریبل عالی روی توپ، یک تمام کردن طبیعی با دید عالی و درک بازی که او در این سن دارد همانند داستانی است که یک فیلمنامه نویس در هالیوود می‌تواند به این زیبایی به نمایش بگذارد. فرزند یک مهاجر اهل گینه بیسائو، پس از تلاش پدرش به دنبال یافتن یک شغل، در سن شش سالگی به همراه مادر و برادرش به اسپانیا در سویا وارد شد.

استعداد طبیعی او به قدری بود که در ۱۰ سالگی وارد آکادمی لاماسیا شد و همان ابتدا به نیمکت ذخیره نرفت و وارد تیم اول شد. او در سن ۱۷ سالگی، جوانترین گلزن تیم ارشد بارسلونا شد، جوانترین بازیکنی است که در همان بازی اول موفق به گلزنی و ارسال پاس گل در همان بازی شد تا از این حیث جوانترین نماینده این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا باشد. او شباهت غیرعادی با سبک و اجراهای نشان داده شده توسط لیونل مسی در همان سن دارد. او همین حالا بند آزادسازی ۱۷۰ میلیون یورویی دارد که با پیشرفتش حتی به ۴۰۰ میلیون یورو هم می‌شود.

ترنت الکساندر-آرنولد / 22 ساله / مدافع راست

فیل مک نولتی، نویسند ارشد BBC Sport: او یکی از هفت بازیکن لیورپول در لیست کوتاه ۳۰ نفره توپ طلا در سال ۲۰۱۹ بود. شاید این همیشه مهاجمان باشند که برای ستاره شدن فرصت بخواهند و بتوان آنها را همیشه در لیست بهترین بازیکنان جای داد اما آرنولد نشان داده که یک مدافع با قابلیت‌های بالا هم می‌تواند در این لیست حضور داشته باشد. او در فاز تهاجمی تیم لیورپول قدرت باورنکردنی دارد. الکساندر-آرنولد قبلاً با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیده است و فقط زمان لازم است تا او کاملاً خود را به عنوان حق انتخاب اول در ترکیب اصلی انگلیس معرفی کند، با این

پتانسیل که یکی از ستاره‌های یورو ۲۰۲۰ باشد. میل او به شرکت در فاز تهاجمی به شکلی است که اگر او در آینده به یک هافبک تمام عیار هم تبدیل شود چندان دور از ذهن نیست.

دله آلی / 24 ساله / هافبک

جرمین جیناس هافبک سابق تاتنهام: من احساس می‌کنم که با ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی خود، دله آلی می‌تواند به سطح کامل بعدی برسد. مورینیو یک قدرت طبیعی دارد تا او را به یک بازیکن دیگری تبدیل کند و به سطحی برساند که تماشایی‌تر از همیشه باشد؛ همانند کاری که با فرانک لمپارد در چلسی انجام داد. این تغییر ذهنیت به این شکل است که آلی از یک بازیکن که سرگرم کننده است به یک ستاره بی رحم در زمین فوتبال تبدیل شود. او حالا مورینیو را دارد، سبک مورینیو به این شکل است که خواسته‎‌های زیادی از بازیکنان دارد و این دقیقا همان چیزی خواهد بود که آلی به آن نیازمند است.

رودریگو / 19 ساله / وینگر

کریستوف ترور، نویسنده اروپایی: رئال مادرید قبل از پیوستن به این باشگاه اسپانیایی در ژوئن سال ۲۰۱۹، قرارداد ۴۰ میلیون پوندی را برای انتقال رودریگو با سانتوس در ژوئن ۲۰۱۸ نهایی فکرد. در ماه سپتامبر، رودریگو در اولین مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در دقیقه ۹۴ موفق به گلزنی شد. او یک بازی دیگر هم به عنوان بازیکن تعویضی بازی کرد و بعد از آن زین الدین زیدان او را به ترکیب تیم اول انتقال داد.

کیفیت بالای او کادرفنی را قانع کرد که نباید روی نیمکت باشد. هت‌تریک مقابل گالاتاسرای در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا باعث هیجان و انتظار حتی بیشتر از او شد. فشار روی او بالاست اما رودریگو تغییر نکرده است. او یک پسر جوان ساکت و خجالتی است که کیفیت بالایی را نیز در تمرینات نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد او یک ستاره آرام در سال‌ها بعد خواهد بود.

اسامی بازیکنان دیگری هم در حال حاضر وجود دارد که می‌توانند در این لیست قرار بگیرند اما نام آنها در این گزارش وجود نداشت؛ به هر دلیل باید تا ۱۰ سال دیگر منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یکی از ستاره‌های فعلی در رده جوانان می‌توانند در آینده فوتبال را زنده نگه دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد شوقی

      ببخشید پس کای هاورتز چی؟

    • بدون نام

      پس غضنفر علیجانی چی

    • بدون نام

      پس آرات حسینی چی

    • بدون نام

      هیشکی نیمی تونه جای مسی رونالدو بگیره الکی چرت و پرت نگین

    • امیرعلی بلوردی

      هالند چی ؟

    • بدون نام

      فقط مارکو اسنسیو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج