جاباما
۹۸۳۷۲۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

آخرین جزئیات از برگزاری نمایشگاه کتاب

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درصورت صدور اجازه، از اواخر نیمه اول سال یا نیمه دوم سال جاری، نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم.

خبرگزاری مهر: مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درصورت صدور اجازه، از اواخر نیمه اول سال یا نیمه دوم سال جاری، نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم.

برنامه تقاطع فرهنگ در گفتگو با ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

آخرین جزئیات از برگزاری نمایشگاه کتاب

دهقانکار درباره وضعیت آتی نمایشگاه کتاب تهران گفت: اگر این‌مهمان ناخوانده نبود امروز با یار مهربان مشغول وقت گذرانی بودیم. در ماه نخست سال به سر می‌بریم و زمان زیادی تا پایان سال فرصت داریم و امیدواریم نمایشگاه کتاب را به‌صورت حضوری و فیزیکی شاهد باشیم.

وی افزود: در صورت صدور این اجازه یا از اواخر نیمه اول سال و یا در نیمه دوم سال نمایشگاه را برگزار کنیم. نمایشگاه کتاب تهران به قدری بزرگ است که ارزش صبر کردن برای برپایی را داشته باشد. برخی نهادها تعجیل کرده و خیلی‌زود زمان جایگزینی را برای نمایشگاه مطرح کردند و اتفاقاً در آن‌روزها پیک کرونا را در پیش داشتیم.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: وزارت ارشاد و خانه کتاب وظیفه دارند حالت‌های جایگزین را برای ناشران در نظر بگیرند و قطعاً سیاست حمایتی وزارت ارشاد بر این است که حتی‌الامکان در صورت عدم برپایی نمایشگاه، حالات جایگزین را در نظر بگیریم و برپایی مجازی یکی از پیشنهادات است. این هم که یارانه چگونه به‌دست کتابفروشان و ناشران برسد در دست بررسی است.

دهقانکار گفت: برپایی نمایشگاه کتاب لطف دیگری دارد. در عین‌حال برای استفاده از طرح‌های حمایتی دیگر وزارت ارشاد، فعلاً باید صبر کنیم. شاید موفق به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شویم.

وی درباره پویش کتابخوانی در ایام قرنطینه گفت: اواخر سال ۹۸ دستگاه‌ها به فکر پرکردن اوقات خانه‌نشینی مردم بودند و در وزارت ارشاد نیز چیزی بهتر از کتاب نیافتیم؛ بنابراین با همکاری مرکز فناوری رسانه‌های دیجیتال و ناشران الکترونیک کشور دست به‌کار شدیم.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همراهی و همکاری ناشران الکترونیک را ستودنی خواند و گفت: امسال یکی از بهترین سال‌های پویش کتاب بود که کتاب‌های کودک و بزرگسال را با تخفیفات ۸۰ و ۷۰ درصدی به دست مخاطبان رساندیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه کی تو این اوضاع نمایشگاه کتاب میره ؟!!!

    • بی نام

      مگه قراره نمایشگاه کتاب با اون همه تجمع برگزار بشه؟جای تعجبه.همه جا تعطیله.ولی خواهان باز بودن نمایشگاهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج