۹۸۳۷۲۸
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

در ترافیک ماندن به از کرونا گرفتن در مترو

برای مدتی دندان روی جگر بگذارید و اجازه بدهید مردم با وسایل نقلیه شخصی خود به مناطقی که طرح ترافیک است بروند بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند.

عصرایران: در روزهای کرونایی، خیابان‌های پایتخت حسابی شلوغ است. برخی از این شلوغی گلایه می‌کنند و آن را پای لغو طرح ترافیک تهران می‌گذارند.

آنهایی که به دنبال اجرای طرح ترافیک هستند به این نکته توجه نمی‌کنند که اگر خیابان‌ها خلوت شود، مترو و اتوبوس شلوغ می‌شود. شلوغی وسایل نقلیه عمومی یعنی گسترش کرونا!

واقعا درک این مسئله اینقدر سخت است؟ کرونا طرفدار شلوغی است. طرفدار مکان‌هایی است که آدم‌ها بدون محافظ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

می‌شود برای مدتی چشم‌های‌مان را به روی پول‌های حاصل از ورود خودرها به مناطق تحت پوشش طرح ترافیک ببندند تا کرونا به پایان عمر خود برسد.

در ترافیک ماندن به از کرونا گرفتن در مترو

واقعا چند ساعت در ترافیک ماندن بهتر از کرونا گرفتن در مترو و اتوبوس است. همه از رعایت فاصله گذاری حرف می‌زنند و به مردم توصیه می‌کنند که سعی کنند تا جایی که می‌شود از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند و آنوقت عده‌ای هنوز در فکر طرح‌شان هستند.

ورود به طرح یعنی پرداخت هزینه، آنهم در زمانی که مردم نان را از دهن شیر بیرون می‌کشند. تصور کنید کسانی که خطر کرونا را به جان خریده‌اند و برای کار بیرون زده‌اند، بخواهند هزینه‌ای اضافی برای ورود به طرح بپردازند.

نکته دیگر این است که مهم‌ترین هدف طرح ترافیک، کاهش آلودگی هواست و با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه و کاهش حضور کارمندان و... هوای تهران آلوده نیست که نیازی به اجرای طرح ترافیک باشد.

نمی‌شود مردم هم غم نان داشته باشند هم غم جان. برای مدتی دندان روی جگر بگذارید و اجازه بدهید مردم با وسایل نقلیه شخصی خود به مناطقی که طرح ترافیک است بروند بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند.

حفظ سلامت مردم در این روزهایی کرونایی باید مهم‌ترین هدف هر فرد و نهادی که برای تصمیم می‌گیرد، باشد. این روزها باید از هر قانون و طرحی که جان مردم را به خطر می‌اندازد، گذر کرد.

زمانه کرونا، دوران خاصی است. دورانی که نمی‌شود که در آن طرح‌های روزهای عادی را اجرا کرد. امیدوارم ستاد ملی کرونا تا زمانی که شر این ویروس از سر این کشور کم شود، پای تصمیم خود در لغو طرح ترافیک بایستد و اجازه ندهد مردم در مترو و اتوبوس، کرونا را بغل کنند.

راه اندازی مشاغل پرخطر مثل آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، سالن‌های ورزشی، تالارهای عروسی و ... تعطیل هستند. فکر می‌کنید دلیل این تعطیلی چیست؟ حفظ جان مردم در برابر کرونا.

این روزها همه باید دست به دست هم بدهیم تا تمام رفتارهای پرخطری که می‌تواند ما را در چاه کرونا بیندازد تعطیل کنیم. کرونا با کسی شوخی ندارد و در مکان‌های شلوغ منتظر ماست.

خانواده‌ها به اندازه کافی نگران سرکار رفتن عزیزان‌شان در روزهایی کرونایی هستند. بهتر است با حرف‌ها و تصمیم‌های نسنجیده آنها را بیشتر نگران نکنیم. به اندازه کافی استرس در جامعه وجود دارد. آنهایی که نام مسؤول را یدک می‌کشند باید با تصمیم‌های درست، باری از دوش جامعه بردارند نه اینکه خود باری سنگین بر روی شانه‌های نحیف مردم بگذارند.

مصطفی داننده

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      روحانی فاتحه تمام طرح های راهنمایی و رانندگی و ترافیکی را خواند و زحمات کارشناسان را با برداشتن قرنطینه ازبین برد.....

    • بدون نام

      سلام ، الحق والانصاف حرف دل مردم همین سخنان دقیقی بود که اشاره شد ،حفظ جان مردم مهمتر از هرچیز دیگه ای هست،شما که د ر شورای شهر و شهرداری جز آب گل دادن و مرتب آمار بدهیهای درست یت غلط قبلی ها رو دادن کاری نکردین،حداقل اونها تهران به روز شده را تحویلتون دادن ،بدهیهای شما بعدا صداش در میاد ،حداقل اونها چهره تهران رو درخشان و کلان پروژه ها و خرده طرحهای فراوان رو به اتمام رسوندند،خدا وکیلی کمی منصف باشیم.

    • بدون نام

      بله ترافیک بهتر از مرگ است

    • بدون نام

      واقعا این ترافیک بهتر از اضطراب مترو و اتوبوس است, دست مسئولین از بابت لغو طرح ترافیک تا پایان کرونا درد نکند.

    • محمد

      ای قربونت نگارننده

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      عقلانیت و منطق حکم میکند که در ترافیک ماندن بهتراز بیمارشدن و در نتیجه عده ای را به کام مرگ کشیدن است . مگر اینکه مسئولین در آمد حاصل از طرح ترافیک برایشان از جان ملت بیشتر ارزش داشته باشد . الله اعلم .

    • رضا مانی

      منم ترجیح میدم تو ترافیک باشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج