۹۸۳۷۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مزاحمت تلفنی جز ۱۰ اتهام نخست کشور !

رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه مزاحمت تلفنی را جزو ۱۰ اتهام نخست کشور در بهمن ماه امسال خواند و گفت: طبق آمارهای موجود در بهمن ماه امسال ۱۱ هزار و ۵۵۱ مورد شکایت در مورد مزاحمت های تلفنی به دادسراها ارائه شده است.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا شهریاری در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: از مجموع شکایت های ارائه شده به دادسراها در مورد مزاحمت های تلفنی یک هزار و ۸۸۳ مورد منجر به صدور قرار مجرمیت شده است.

وی همچنین از ورود ۱۵ هزار و ۳۹۹ پرونده طلاق توافقی به محاکم در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۸۶ مورد منجر به صدور قرار شده است.

رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه در ارتباط با پرونده های مطالبه مهریه نیز گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۹۷۶ پرونده وارده به دادگاه ها در خصوص مطالبه مهریه، هفت هزار و ۴۴۲ مورد منجر به محکومیت به پرداخت شده است.

حجت الاسلام شهریاری در ادامه از افزایش ۷/۱۵ درصدی ورودی پرونده ها به محاکم قضایی در بهمن امسال نسبت به بهمن ماه سال گذشته خبر داد و گفت: در بهمن ماه امسال پرونده های خروجی ( مختومه شده ) نسبت به بهمن ماه سال گذشته ۳/۱۸ درصد افزایش یافته و نرخ رسیدگی در حوزه قضایی در کل کشور به ۸/۱۰۴ درصد بوده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: بر اساس آمار بهترین عملکرد در حوزه قضایی اداری را در بهمن ماه امسال دادگستری استان های خراسان جنوبی، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمر داشته اند.

به گفته شهریاری استان های آذربایجان غربی، لرستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان در رتبه های آخر این جدول از نظر عملکرد قضایی و اداری قرار دارند.

وی با اشاره به ۱۰ اتهام مطرح شده در بهمن ماه امسال اظهار داشت:بیشترین شکایت مطرح شده به خاطر سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح، توهین، صدمه غیرعمدی و تحقیر بوده است. همچنین بیشتر قرار برای ایراد صدمه غیرعمدی و نگهداری مواد مخدر صادر شده است. در حوزه حقوقی نیز مطالبه طلب، طلاق توافقی، مطالبه چک، مهریه، نفقه و الزام به تمکین بیشترین دادخواست را به خود اختصاص داده اند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: در بهمن ماه امسال ۶۴ هزار و ۳۹ پرونده در خصوص سرقت، ۳۸ هزار و ۶۴۳ پرونده در خصوص ضرب و جرح، ۲۵ هزار و ۳۹۰ پرونده در خصوص توهین و همچنین ۱۱ هزار و ۵۵۰ پرونده در خصوص مزاحمت تلفنی در دستگاه قضائی مطرح شد. همچنین در این مدت ۱۵ هزار و ۳۹۹ پرونده برای طلاق توافقی و ۱۱ هزار و ۹۷۶ دادخواست برای مطالبه مهریه ثبت شده است.

حجت الاسلام شهریاری در ادامه به عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در تهران تمام دادخواستها به صورت الکترونیکی ثبت می شود.

وی افزود: طرح توسعه دفاتر الکترونیک خدمت قضائی به صورت پایلوت در تهران اجرا شد و بر اساس آمار از ابتدای سال تا کنون ۱۳۲ هزار دادخواست در این دفاتر ثبت شده است.

به گفته رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه ماهیانه ۱۳ هزار دادخواست در این دفاتر ثبت می شود و ۱۵ تا ۲۰ درصد کلیه دادخواست های کشور در تهران به ثبت می رسد.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: برای توسعه این دفاتر در مراکز استان ها ۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند و دفاتر الکترونیک قضائی در سال آینده در ۳۰۰ نقطه در مراکز استان ها توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه پیشتر ۴۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در تهران فعالیت داشتند گفت: پس از انجام گزینش های لازم ۱۷ نفر از افراد دارای صلاحیت نیز مجوز راه اندازی دفاتر الکترونیک قضائی دریافت کردند.

شهریاری در ادامه با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته از افرادی که به این دفاتر مراجعه کرده اند اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی میزان رضایتمندی مردم از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خرداد ماه امسال ۶۲ درصد بود که در بهمن ماه به ۷۶ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: اجرای پایلوت خدمات الکترونیک قضایی در حوزه کیفری نیز در تهران آغاز شده و در حال حاضر کلانتری یوسف آباد به دادسرای خارک متصل شده است.

وی در خصوص گزارش آمانو و گزارشگر حقوق بشر نیز اظهار داشت: در این گزارش ها شاهد غرض ورزی جدی علیه نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران هستیم و نهادهای بین المللی مورد استفاده ابزاری سران استکبار و در ارایه گزارش های حقوق بشری خلاف واقع قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج