۹۸۳۸۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بند فسخ در قرارداد ستاره استقلال!

اگر به روز‌های داغ تابستان ۱۳۹۸ برگردیم، به یاد می‌آوریم یکی از بازیکنانی که خیلی سخت و با جلسات مکرر، قراردادش با استقلال را تمدید کرد، علی کریمی بود.

خبرورزشی: مهمان دورهمی پنج‌شنبه شب که حرف‌های مهمی درباره میزان علاقه‌مندی‌اش به علی کریمی پرسپولیسی‌ها زد. در حالی که همه دوروبری‌های باشگاه در آن ایام از رقم درخواستی بالای این بازیکن حرف می‌زدند و معتقد بودند علی کریمی خواهان دریافت دستمزدی بیش از مبلغ پشنهادی باشگاه شده، مطلع شدیم دلیل این همه چانه‌زنی در حین تمدید قرارداد این بازیکن بختیاری، علاوه بر موضوع مالی، مسئله‌ای دیگر بوده است!

هافبک اسبق تیم ملی کشورمان که جزو فوتبالیست‌های محبوب کارلوس کی‌روش نیز محسوب می‌شد، در همان ایام پیش از ورود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بابت آسیب‌دیدگی که از ناحیه مهره‌های کمر تحمل می‌کرد، به ناچار آن رقابت‌ها را از دست داد! رقابت‌هایی که شاید اگر در آن دوران می‌توانست در آن (جام جهانی) گام بگذارد، حالا او نیز با ارقام میلیون دلاری در لیگ‌های اروپایی توپ می‌زد.

با این همه علی کریمی درست در تابستان سال گذشته باز هم به خاطر موضوع مهره‌های کمرش مجبور شد بنده ویژه‌ای در قراردادش با استقلال بگنجاند. یک مقام آگاه به مسائل نقل و انتقالاتی فوتبالی در همین باره به روزنامه خبر ورزشی توضیح داد طی سال‌های اخیر برای مراعات حال باشگاه‌ها و بازیکنان مصدوم، بندی در آیین‌نامه عقد قرارداد‌ها گنجانده شده که هر دو طرف در آن سود ببرند.

ظاهراً فیفا برای اطمینان خاطره باشگاه‌ها از عقد قرارداد با فوتبالیست‌هایی که دچار مصدومیت شدید بوده‌اند، شرایطی فراهم کرده تا باشگاه بتواند برای یک عضو از اعضای آسیب‌دیده فوتبالیست مورد نظرش شرط بگذارد. به این ترتیب که اگر فوتبالیستی زانو عمل کرده یا دستش شکسته باشد و یا هر مشکل دیگری داشته، می‌تواند با این شرط که اگر بار دیگر در تیم جدیدش از همان ناحیه دچار مصدومیت شد باشگاه قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرده و هیچ تعهدی در قبال پرداخت باقی‌مانده طلب نداشته باشد.

البته فیفا تأکید کرده این تنها برای یک عضو قابل اجراست آن هم عضوی که پیش‌تر تحت عمل جراحی یا مداوای جدی قرار گرفته باشد. ممکن است یک فوتبالیست از چند ناحیه مصدومیت‌های مختلف را تجربه کرده باشد، اما باشگاه اجازه دارد تنها روی یک عضو برای فوتبالیست جدیدش شرط بگذارد.

البته این شرط دو وجه مثبت دارد. هم باشگاه با خیال راحت بازیکنی با مصدومیت سابق را جذب و از حضورش بهره می‌برد و هم بازیکنی که دچار مصدومیت بوده جای دور ماندن از موقعیت‌های مطلوب فوتبالی و یا خانه‌نشینی این فرصت را پیدا می‌کند که بار دیگر در فضای حرفه‌ای فوتبال برای خود کسب درآمد کند.

تبصره‌ای مفید که در فصل جاری لیگ برتر باشگاه استقلال با استناد به آن قرارداد علی کریمی را با ذکر همین بند امضا کرد که اگر هافبک شماره ۶ تیمش از ناحیه مهره‌های کمر دچار آسیب‌دیدگی دوباره شد، قراردادش را فسخ کند.

همین بند موجب شد علی کریمی با رعایت مراقبت‌های ویژه و تمرینات اختصاصی با بهترین شرایط در خدمت استقلال بوده و حتی یک بار هم از ناحیه کمر در طول ماه‌های گذشته دچار مصدومیت نشود. او در همین فصل تا امروز یکی از بهترین و مؤثرترین بازیکنان تیم استقلال در کسب امتیازاتش بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علی کریمی با تعصب و با غیرت خوزستانی دمت گرم که هستی برادر

      پاسخ ها

      • یک شهروند

        دم شمام گرم

      • بدون نام

        علی کریمی بختیاری هست و اصفهان بزرگ شده هست

      • بدون نام

        واقعا دمت گرما

    • بدون نام

      درود بر علی کریمی با غیرت

    • علیرضا نصیری. نصیراباد

      زنده باد بختیاری

    • بدون نام

      درود بر علی آقای کریمی.
      مرد با اخلاق و با تعصب. انشاالله به پیراهن ملی و جایگاهی که حقت هست خواهی رسید.

      پاسخ ها

      • بدون نان

        به عنوان یک هوادار پرسپولیس برا اقای علی کریمی احترام ویژه قائلم پسر گل وبی حاشیه هم ردیف حاج محمد انصاری گل هردو شون معلومه با خانواده و اصل ونسب هستند و براشون از خداوند منان ارزوی سلامتی وتندرستی را خواستارم

      • بدون نام

        دست از سر استقلال بردار خسته نشدی؟

    • سجاد خیاط

      این علی کریمی هم مثل اورجینالش بچه با معرفت است من به عنوان یک پرسپولیسی واقعی و تمام عیار و قدیمی این اعتقاد رو دارم،

    • خواجه

      هافبک اسبق؟؟؟؟؟؟؟

    • لنگی

      درود بر بختیاری با شرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج