جاباما
۹۸۳۸۱
۵۰۵۳
۵۰۵۳
پ

اسامی شرکت‌های واردکننده «خودرو لوکس»

بالاخره پس از گذشت یک سال و نیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارش خود از ماجرای واردات خودروهای لوکس را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

تدبیر: خبر واردات خودروهای لوکس را اولین بار مرضیه وحید دستجری، وزیر بهداشت دولت دهم علنی کرد و گفت که با ارز مرجع به جای دارو، خودرو لوکس وارد کشور می شود. این افشاگری برای او به قیمت برکناری اش تمام شد. اما حالا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مهر تایید بر حرفهای وزیر معزول زده و تاکید کرده که خودرو با ارز مرجع وارد می شده و به قیمت ارز آزاد در بازار به فروش می رسیده است.

البته این گزارش، «نادر قاضی پور»، نماینده ارومیه و عضو تحقیق و تفحص از فساد در صنعت خودروسازی کشور را قانع نکرده است. او در گفتگو با «تدبیر» ضمن افشای نام برخی از شرکتهای واردکننده خودرو با ارز مرجع تاکید کرد که برخی از این شرکتها «شبه دولتی» هستند و نام مسئولان عالی رتبه دولت پیشین در آنها دیده می شود.

قاضی پور گفت:« در گزارشی که دوشنبه ۲۶اسفندماه در مجلس درباره افزایش واردات خودرو به ایران قرائت شد چندین اشکال جدی وجود دارد.» او افزود:« در این گزارش به نقش مسئولین عالی رتبه دولتی در ورادات خودرو اشاره نشده است. در مجلس گفته شد که نام برخی افراد در این ماجرا وجود دارد اما گفته نشد که این افراد مقام مسئول و تصمیم گیرنده بوده اند.»

قاضی پور ادامه داد:« دومین اشکال این بود که گفته نشد کدام شرکت ها و چگونه ماشین وارد کرده اند. گفته نشد کدام شرکت ماشینهای گرانقیمتی مثل میتسوبیشی آی ایکس، وارد کرده است؟ من اسامی همه اینها را دارم و می دانم کدام شرکت ماشینهای یک- دو میلیاردی وارد کرده است.»

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره اسامی این شرکتها گفت:« اسامی که من دارم یک صفحه نیست بلکه چندین و چند صفحه است. شرکت بازرگانی و تجارت مهتا خزر، شرکت الکترا، شرکت بازرگانی آریا، آلفا موتور، آسان موتور، تجارت نگین خودرو و راه و پل دیانا از جمله این شرکت ها هستند که با مقیاس های بالای ۲۰۰ تا ۵۰۰ عدد خوردو وارد کرده است.»

او تاکید کرد:« این در حالی است که بسیاری از این شرکت ها شبه دولتی هستند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج