۹۸۳۸۱۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

احتمال مهار کرونا در یزد تا پایان اردیبهشت ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: به احتمال زیاد موج اول بیماری کرونا تا پایان اردیبهشت ماه در یزد مهار خواهد شد.

خبرگزاری مهر: محمدرضا میرجلیلی بعدازظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه کرونا بیش از اینکه یک مشکل بهداشتی و درمانی باشد، یک مشکل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است زیرا این بیماری اکنون بر همه این بخش‌ها اثر گذاشته و حتی روابط میان کشورها را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه این فضا باید مدیریت شود، افزود: به طور قطع رسانه‌ها در مدیریت فضا در حین و بعد از دوران کرونا اثرگذاری بسیار بالایی دارند.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات استان یزد در زمینه کرونا بیان کرد: یزد در بسیاری از زمینه‌ها از جمله تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، تعطیلی مدارس و اماکن عمومی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی پیشتاز بوده است.

میرجلیلی ادامه داد: البته یزد در زمینه بروز کرونا استان چهارم بود اما در زمینه بسیاری از مراقبت‌ها پیشتاز بود ضمن اینکه کادر پزشکی از همان ابتدا توانست اقدامات محافظتی بسیار خوبی انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار کرونا در استان یزد اظهار داشت: از زمان شیوع این ویروس تاکنون، ۴ هزار و ۱۹۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شدند که تست هزار و ۳۶۶ نفر از آنها مثبت شد که از این تعداد ۱۹۷ نفر نیز فوت شدند.

وی، تعداد بهبود یافتگان را نیز ۳ هزار و ۶۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: بعد از بیمارستان صدوقی، اصلی‌ترین کانون‌های نگهداری از بیماران کرونایی در شهرستان‌های اردکان و میبد بوده است.

میرجلیلی یادآور شد: ۷۵۰ تخت ویژه کرونا در استان یزد در نظر گرفته شد که خوشبختانه همه تخت‌ها پر نشد و در حداکثر پذیرش، ۴۹۵ نفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: علاوه بر شناسایی خانواده‌های بیماران کرونایی و غربالگری آنها، غربالگری زنان باردار در استان یزد نیز انجام شد و تمام ۲ هزار و ۴۹۶ زن باردار استان در این مقطع، غربالگری و تعدادی از آنها نیز به بیمارستان اعزام شدند.

وی همچنین از نیروهای داوطلب قدردانی کرد و افزود: نیروهای داوطلب در بیمارستان‌ها کمک بسیار خوبی برای کادر درمانی بودند که بدون هیچ چشمداشتی خدمات بسیار خوبی ارائه کردند که اغلب این نیروها از بسیج دانشجویی، طلاب و سایر دانشجویان بودند.

میرجلیلی در مورد مهار بیماری کرونا بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم موج اول این بیماری تا نیمه‌های اردیبهشت در یزد مهار شود.

وی در پاسخ به سوال مهر در مورد وضعیت کادر درمان استان یزد ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان‌های استان یزد دارای علائم کرونا بودند که تست ۵۸ نفر آنها مثبت شد و تحت مداوا قرار گرفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج