۹۸۳۹۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال از زبان نبی

دبیرکل فدراسیون فوتبال با تشریح فرآیند اصلاح اساس نامه این فدراسیون می‌گوید می‌توان انتخابات را در پاییز برگزار کرد.

ایسنا: روند کنونی اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال حاکی از این است که حداقل شش ماه تا انتخابات این فدراسیون باقی مانده و چه بسا تاریخ پیشنهادی مجمع دیرتر از این موعد باشد.

با این وجود فدراسیون فوتبال در جدول زمان‌بندی خود برای اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات، مهر ماه سال جاری را پیشنهاد کرده چرا که ممکن است انتخابات به علت طولانی‌تر شدن فرآیند اصلاح و تصویب اساسنامه در فیفا و همین‌طور در داخل کشور به زمان دیگری موکول شود.

عده‌ای معتقدند در مهر ماه و عده‌ای هم از برگزاری انتخابات در آبان ماه سال جاری خبر می‌دهند. شاید این تاریخ‌ها و گمانه زنی‌ها چندان بیراه نباشند چرا که اظهارات دبیرکل فدراسیون فوتبال حاکی از این است که انتخابات قبل از پاییز امسال برگزار نخواهد شد.

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال که روند اصلاح اساس نامه را سریع‌تر کرده است، می‌گوید: در حال حاضر با جمع بندی‌ که درباره اصلاح اساسنامه داشته‌ایم فکر می‌کنیم می‌توان مجمع را در پاییز برگزار کرد. به هر صورت این کار مشکلاتی دارد و امیدواریم تمام اعضای مجمع به خوبی مشارکت داشته باشند. البته باید تعامل برقرار شود و فدراسیون به سمتی حرکت کند که نهادهای مختلف حامی و پشتیبان آن باشند و باید استقلال فدراسیون هم حفظ شود.

اظهارات نبی مبنی بر برگزاری انتخابات در پاییز به علت برگزاری دو مجمع عمومی و یک مجمع انتخاباتی برای اخذ مجوزهای فیفاست تا فدراسیون در آینده با مشکلات کنونی مواجه نشود.

* بررسی پیش‌نویس اساسنامه

طبق گفته‌های دبیرکل این فدراسیون، فعلا اعضای مجوز در مرحله ارائه پیشنهادات برای اصلاح اساسنامه کنونی قراردارند و پس از این مرحله، مجمع فدراسیون فوتبال به منظور ارائه پیش نویس اساسنامه جدید برگزار و برای اعضا تشریح خواهد شد. به گفته دبیرکل فدراسیون به علت ایرادهای فیفا، موازی با این فرایند، باید آیین نامه مجزایی برای برگزاری انتخابات نیز نوشته شود که این موضوع هم در دستور کار خواهد بود.

در ادامه این فرایند، پیشنهادات مدنظر اعضای مجمع دریافت و بعد از لحاظ در اساسنامه، راهی هیات رئیسه می‌شود و در صورت تایید مجمع دیگری برای تایید اساس نامه نهایی برگزار خواهد شد. اعضای مجمع ارائه می‌شود تا آخرین پیشنهادها نیز به این شکل ارائه شود و بعد از بازنگری مجدد و تایید این اساس نامه در هیات رئیسه راهی مجمع فدراسیون فوتبال شود.

* تایید اساسنامه جدید و تعیین تاریخ انتخابات

دومین مجمع سال جاری با هدف تایید مفاد اساسنامه و ارسال به فیفا و همین‌طور تعیین زمان انتخابات جدید این فدراسیون برگزار خواهد شد. البته پس از تایید اساسنامه، فیفا به عنوان متولی اصلی فوتبال باید این اساسنامه و همین‌طور تاریخ انتخابات را نیز تایید کند.

* انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه

پس از این مرحله، کمیته انتخابات اقدامات لازم از قبیل فراخوان و نام نویسی از داوطلبان را انجام خواهد داد و پس از ارائه اسناد و مدارک طبق اساسنامه جدید، مجمع انتخاباتی برگزار و رئیس و اعضای هیات رئیسه انتخاب خواهند شد.

تا تحقق این هدف، حدود شش ماه باقی مانده که در خلال آن باید درباره موضوعات مهمی از قبیل سرنوشت فصل جاری و لیگ بعدی تصمیم‌گیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج