۹۸۴۰۵۴
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

کفاشیان: علاقه‌ای ندارم به فدراسیون برگردم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: علاقه‌ای ندارم در این وضعیت به فدراسیون برگردم و ان‌شاءالله اصلا نخواهند من برگردم.

خبرگزاری میزان: علی کفاشیان پس از مدت‌ها سکوت چند وقتی می‌شود که درباره مسائل مدیریتی فوتبال صحبت‌های زیادی با رسانه‌ها انجام می‌دهد. حرف‌های مطرح شده از طرف رئیس سابق فوتبال ایران هم بعضا با سروصدا همراه می‌شود. همزمانی این مصاحبه‌ها و شایعه احتمال بازگشت او به هیئت رئیسه، به قدری قابل تامل بود که با علی کفاشیان تماس گرفتیم تا درباره تمام ابهامات با او حرف بزنیم.

به هر صورت با اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال شاهد آن هستیم، برخی‌ فکر می‌کنند بازگشت کفاشیان خیلی محتمل است اما برای این موضوع باید ابتدا تکلیف محرومیت ۵ ساله او توسط کمیته اخلاق روشن شود.

کفاشیان در گفت‌وگویی که با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان داشت، در خصوص این پرونده اظهار داشت: کمیته اخلاق یک حکم محرومیت برای ما صادر کرد که ناحق بود. به رای اعتراض کردیم و مدت‌هاست کمیته استیناف به اعتراص ما رسیدگی نکرده است. خودم هم پیگیری نکردم که ببینم چرا این اتفاق نیفتاد. به هر حال باید جلسه رسیدگی به پرونده برگزار شود و برای اعضای این کمیته مفصل و کامل توضیح بدهم که چه اتفاقاتی در این پرونده رخ داد.

وی درباره اینکه حالا اعضای کمیته استیناف که مدت‌ها زیر نظر کفاشیان کار می‌کردند باید به پرونده او رسیدگی کنند گفت: اعضای کمیته استیناف بر مبنای قانون قطعا به پرونده رسیدگی می‌کنند. من هم یکی، دو روز نیست که وارد ورزش شده‌ام و مدیریت می‌کنم. در بالاترین سطوح مدیریتی ورزش فعالیت کرده‌ام و در بانک هم که کار می‌کردم. با یک امضای من چندین برابر این پول‌ها که در پرونده رقم آن درج شده جابجا و کارهاش اداری‌اش انجام می‌شد. خداراشکر هیچ‌وقت مشکلی وجود نداشت و من سر مسائل مالی حساسیت بسیار زیادی دارم و اجازه نمی‌دهم اعتبار و آبرویم زیر سوال برود.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: درباره این پرونده هم من که کاری نکرده بودم و هیچ تقصیری نداشتم. از سال ۸۶ در فوتبال بودم و مسابقات بین‌المللی مختلفی برگزار شد که مسئله قرارداد رایت تلویزیونی در آن وجود داشت. فقط برای یک مورد مشکلات حقوقی به وجود آمده و چک وصول نشده است. کار‌های اجرایی پرونده هم توسط زیر مجموعه انجام شده است. آیا به خاطر این یک مورد باید چنین حکم ناجوانمردانه‌ای صادر می‌کردند؟ اگر ابهام و مشکلی وجود داشت در آن همه مورد دیگر که پولش را گرفتیم و به حساب فدراسیون آمد باید تکرار می‌شد که خداراشکر همه چیز شفاف بود.

کفاشیان با اشاره به نکات جالبی درباره درباره این که چرا چنین حکمی برای او صادر شده گفت: در آن مقطع می‌خواستند هر کاری انجام بدهند که علی کفاشیان برود و برای زدن من از این روش استفاده کردند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که خودم رفته بودم و دیگر نمی‌خواسنم باشم ولی آقایان خواستند بازی زشت خود را انجام بدهند.

موضوع احتمال بازگشت به فدراسیون فوتبال مورد دیگری است که کفاشیان توضیحات مهمی درباره آن ارائه داد. او از چند ماه قبل اعتراف کرد هیچ استعفایی از نایب رئیسی اول نداده و از نظر قانونی عضو هیئت رئیسه است و منع قانونی هم برای بازگشت او وجود ندارد. حالا شایعه شده که به زودی حکم محرومیتش لغو می‌شود و دوباره کارش را در فدراسیون آغاز می‌کند.

کفاشیان در این مورد گفت: من گفتم استعفا نداده‌ام و واقعا هم استعفا نداده بودم. الان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا من را به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون قبول دارند. پس مشکلی برای ادامه کارم وجود ندارد. با این حال، خودم هم در این وضعیت هیچ علاقه‌ای به بازگشت ندارم مگر اینکه در این موقعیت بحرانی نیاز به حضورم باشد. به هر حال اگر تجربیات بنده به کمک فوتبال بیاید حتما کمک می‌کنم.

وی درباره شایعه مذاکره با شیخ سلمان و گرفتن رضایت رئیس AFC برای شروع به کار دوباره در فدراسیون و البته حضور یکی از اعضای هیئت رئیسه در خانه‌ای برای بازگشت تاکید کرد: من مدت‌ها است که اصلا با شیخ‌سلمان و اینفانتینو ارتباطی ندارم. اخلاق آنها طوری است که با کسی که در راس قدرت باشد کار دارند و ما هم که اصلا قدرتی نداشتیم. هیچ مذاکره و تماسی برقرار نکرده‌ام و علاقه‌ای هم ندارم در این وضعیت به فدراسیون برگردم. البته با این وضعیتی که فوتبال پیدا کرده همان بهتر که اصلا ما نباشیم. به هر حال دوستان هم تعارف کرده‌اند که به فدراسیون برگردم، اما تصمیمی ندارم. وضعیت فوتبال و مدیریت آن اصلا خوب نیست و ان‌شاءالله اصلا نخواهند من به فدراسیون برگردم.

کفاشیان در پایان خاطرنشان کرد: الان تنها راه این است که طبق خواسته‌های فیفا اساسنامه را اصلاح کنند و بیشتر آنها را حساس نکنند. انتخابات هم باید برگزار شود و بیشتر از این نگذازند مدیریت و وضعیت فوتبال در بلاتکلیفی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      توروخدا برگرد!!!!!!!!

    • مهراب

      نه جون من برگرد
      فدراسیون به تو احتیاج داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فدراسیون خونه اولشه

    • بدون نام

      بیا برگرد تاخونه ازعادتت سیرنشده.... تروخخخخخدا برگرددددد

    • بدون نام

      به اندازه کافی خوردی بردی تا دنیا دنیاست بردی ولی جان مادرت برنگردد با ان خنده های بیخودت

    • مهرشاد

      برگرد هنوزاین فوتبال نفس میکشد هنوزنمرده.من فکرکردن فقط قدت بلندنه بابا روتم زیاده.مدیریت بله قربان ممنوع.

    • محمد

      با زدو بند همه پیمان کاریهارو دادی به پسرت آنقدر دزدی کردی منم بودم دیگه بسم بود

    • رضا

      بگو دیگه جیبم جا نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج