۹۸۴۱
۲ نظر
۵۱۱۰
۲ نظر
۵۱۱۰
پ

ماه گذشته، شهر پر از بيلبوردهاي كنسرت او بود

خوانندگي يا تجارت؟ كدام پرسودترند؟

در ماه گذشته شما تبليغات جورواجوري از احسان حق‌شناس و كنسرت او كه در سالن اريكه برگزار شد ديديد؛ تبليغات زيادي كه اين سوال را در ذهن همه ايجاد كرد، چرا اين همه تبليغ؟ يعني درآمد يك كنسرت مي‌تواند جوابگوي اين هزينه‌ها باشد؟

خوانندگي يا تجارت؟ كدام پرسودترند؟

خوانندگي يا تجارت؟ كدام پرسودترند؟

در ماه گذشته شما تبليغات جورواجوري از احسان حق‌شناس و كنسرت او كه در سالن اريكه برگزار شد ديديد؛ تبليغات زيادي كه اين سوال را در ذهن همه ايجاد كرد، چرا اين همه تبليغ؟ يعني درآمد يك كنسرت مي‌تواند جوابگوي اين هزينه‌ها باشد؟ سراغ او رفتيم تا ببينيم ماجرا از چه قرار است و از او بپرسيم آيا ثروت مي‌تواند در خوانندگي كسي تاثيرگذار باشد؟


اتفاقي بازيگر شدم، اتفاقي‌تر خواننده

  • چطور شد كه خواننده شدي؟
جوان‌تر كه بودم يعني وقتي 20 سال داشتم خيلي اتفاقي وارد وادي هنر شدم.
  • كدام وادي هنر؟
اولش كارم را با بازيگري شروع كردم و در يك سريال به نام «فقط به خاطر تو» بازي كردم بعد هم در يك فيلم سينمايي به نام «تقاطع» بازي كردم، اما بعدش ديگر ادامه ندادم.
  • چرا ادامه ندادي؟
راستش ديگر وقتش را نداشتم چون من يك شغل ديگر هم دارم كه خيلي وقتم را مي‌گيرد.
  • چه شغلي؟
من يكي از سهامداران شركت LG هستم و از ۱۵-۱۴ سالگي اين‌كار را شروع كردم علت اين‌كه از سن كم شروع به كار كردم اين بود كه عموي من واردكننده محصولات اين شركت است و همين باعث شد من وارد بازار كار شوم.


خانه‌مان باعث شد من بازيگر شوم

  • چطور بازيگري را شروع كردي؟
يك روز در خانه خوابيده بودم كه زنگ خانه مان را زدند و گفتند كه گروه توليد سريال «مسافري از هند» به كارگرداني قاسم جعفري هستند همين قضيه باعث شد من با قاسم جعفري آشنا و دوست شوم، اين دوستي ادامه پيدا كرد و او به من پيشنهاد داد كه در سريال بعدي‌اش هم بازي كنم كه من هم قبول كردم.
  • پس پول در بازيگر شدن شما دخيل بوده؟ به هرحال شما خانه‌اي داشتيد كه به خاطر موقعيتش براي لوكيشن انتخاب شد و باعث آشنايي شما با قاسم جعفري شد.
نه اصلا، درست است خانه ما براي سريال «مسافري از هند» تبديل به لوكيشن شد اما ۲ سال بعد در سريال بعدي قاسم جعفري بازي كردم، به خدا من خواب بودم وقتي پيشنهاد استفاده از خانه به ما شد (باخنده) و ادامه رفاقت ما باعث اين اتفاق شد.


چرا اين همه تبليغ؟

  • اين همه تبليغ براي برگزاري يك كنسرت700نفره چه بود؟
بحث من در خواندن اصلا درآمد نيست، براي آلبوم «تيك‌تيك» 200 ميليون تومان هزينه كردم، 120ميليون تومان فقط پول بيلبورد دادم چون من معتقدم وقتي يك نفر مي‌خواهد كاري انجام دهد بايد آن كار را درست انجام بدهد مثلا در اين كنسرتم من هزينه زيادي براي جلوه‌ها و افكت‌هاي ويژه كردم، 8 عدد LED در صحنه گذاشتم و از افراد حرفه‌اي براي كنترل جمعيت استفاده كردم و براي تك‌تك آهنگ‌ها تصويرسازي كردم و چندكار ديگر كه همه هزينه شخصي خودم است، ما فقط 20 ميليون تومان هزينه اس‌ام‌اسداديم و در تمام مطبوعات هرروز تبليغ كرديم.
  • از اين همه تبليغ چه مي‌خواهي؟
مي‌خواهم همكارانم كاركردن را ياد بگيرند!
  • همه خواننده‌ها كه مثل شما پولدار نيستند بخواهند اين همه تبليغ كنند.
اين ديگر مشكل خودشان است، من يك برگ برنده دستم است، هركاري بايد حساب و كتاب داشته باشد. تهيه‌كننده‌ها عادت كرده‌اند كه 4تا تبليغ كوچك انجام دهند و هركنسرتي را عين كنسرت قبل اجرا كنند و نمي‌خواهند هزينه اضافي كنند، شما به اين نكته توجه كنيد كه 70درصد تبليغات يك خواننده كليپ‌هايي است كه مي‌تواند پخش كند كه ما اين را نداريم پس بايد از راه‌هاي ديگر اين تبليغ را جبران كنيم. درضمن بيلبورد هم ممنوع شده است! در راديو و تلويزيون هم كه كار ما پخش نمي‌شود پس چه تبليغي مي‌ماند؟! حق ما كه مجاز كار مي‌كنيم ضايع مي‌شود، خيلي‌ها يك كليپ مي‌سازند و درشبكه‌هاي ماهواره‌اي پخش مي‌كنند و يك شبه راه چندساله مي‌روند و درآمد بهتري دارند، من براي شروع كنسرتم يك كليپ ساخته‌ام چون واقعا دلم مي‌خواست يك كليپ داشته باشم.


اين‌طوري خواننده شدم

  • پس از بازيگري چطور شد كه رفتي سراغ موسيقي؟
سال ۸۴ تازه تب موسيقي پاپ داغ شده بود، ۷-۶ نفر از خوانندگان شروع به كار كرده بودند و بقيه زيرزميني مي‌خواندند، آن زمان من به خاطر شغل اصلي‌ام يعني نمايندگي LG دوستي با آقاي رجب‌پور، تهيه‌كننده و اسپانسر گروه آريان داشتم؛ يك روز ايشان به من پيشنهاد دادند آقا بيا و بخوان، اول من گفتم كه بلد نيستم ولي آقاي رجب‌پور اصرار كردند و گفتند تو شروع كن باقي كار با ما!صداي شما خوب است.
  • آقاي رجب‌پور تشخيص دادند صداي شما خوب است؟
نه ايشان فقط به من پيشنهاد دادند، بعد از آن هم رفتم پيش چند تن از استادان آواز مثل آقاي توسلي، مظاهري و مسيان تست دادم. آن‌ها هم گفتند صدايت خوب است فقط بايد 6 ماه در كلاس‌هاي سولفژ شركت كني بعد از آن 6 ماه دوره فشرده خصوصي داشتم و بعد از 3 سال اولين آلبوم من بيرون آمد.


من و كليپ‌هايم در ماهواره

  • چرا انتشار آلبوم تو ۳ سال طول كشيد؟
يك‌سال و نيم آن فقط به خاطر گرفتن مجوز بود چون يكسري شيطنت‌ها كرده بودم و چندتا كليپ در شبكه‌هاي ماهواره‌اي داده بودم كه اين‌ها باعث شد به من ديرتر مجوز بدهند. در آلبوم اولم بنيامين، پيام شمس، فريد احمدي و نعيم مس‌چيان كار كردند و فكر مي‌كنم براي تجربه اول، آلبوم بدي نبود و هنوز هم وقتي در كنسرت‌ها آن ترانه‌ها را مي‌خوانم با استقبال خوبي روبه‌رو مي‌شوم. بعد از آن سريع آلبوم دومم يعني «تيك‌تيك» را شروع كردم، «تيك‌تيك» نسبت به آلبوم اولم به روزتر بود و مردم اين سبك‌ها را بيشتر دوست دارند.


اين بار قربان صدقه مي‌روم

  • به روز بودن سليقه مردم است؟
من سعي كردم در آلبوم بعدي‌ام كارهاي جديدي انجام بدهم البته بيشتر كارهاي اين آلبوم توسط پيام شمس و در آمريكا كار شده است ولي براي اين‌كه همه آهنگ‌ها يك شكل نباشند امير توسلي، سعيد مدرس، شهاب رمضان و زانيار هم تنظيم بعضي از ترانه‌ها را انجام داده‌اند همچنين شاعر همه شعرها هم فريد احمدي است. اين آلبومم يك عاشقانه جديد است؛ هميشه ستايش مي‌كردم اين‌دفعه قربون صدقه مي‌روم.
  • خوانندگي باعث نشده كه از تجارت دور شوي؟
دور نشده‌ام اما استراحتم كم شده چون بيشتر مواقع در شبانه‌روز شايد فقط ۴ ساعت بخوابم، چون جماعت هنرمند شب‌كار هستند و من هم از آن‌طرف صبح زود بايد بروم سركار و اين تداخل استراحتم را كم كرده و سخت است.
  • درآمد خوانندگي بيشتر است يا تجارت؟
جواب اين سوال مشخص است، خوانندگي درآمدي ندارد كه...

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

خوانندگي يا تجارت؟ كدام پرسودترند؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ahmad avazi

      مطالب و عكسهاي سايت شما بسيار جالب وبه روز و جنجالي ميباشد... از زحمات شما عزيزان بسيار بسيار سپسگزايم

    • محمد

      با تجملات نمیشه خواننده ماندگاری شد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج