۹۸۴۳۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کاوه رضایی در آستانه بازگشت به بروژ

سایت «فوتبال‌نیوز» بلژیک به بهانه اتمام قرارداد قرضی کاوه رضایی با شارلروا به بررسی این پرسش اساسی پرداخته که آیا او در بازگشت به بروژ می‌تواند روند گلزنی‌هایش در شارلروا را تکرار کند یا دوباره فصل کابوس‌وارش در این باشگاه تکرار خواهد شد.

فرهیختگان: سایت «فوتبال‌نیوز» بلژیک به بهانه اتمام قرارداد قرضی کاوه رضایی با شارلروا به بررسی این پرسش اساسی پرداخته که آیا او در بازگشت به بروژ می‌تواند روند گلزنی‌هایش در شارلروا را تکرار کند یا دوباره فصل کابوس‌وارش در این باشگاه تکرار خواهد شد. ورود رضایی به فوتبال بلژیک با موفقیت آغاز شد و این مهاجم ایرانی توانست خیلی زود با فضای فوتبال اروپا آشنا شده و روند گلزنی‌هایش را آغاز کند، اما انتقالی گران‌قیمت به بروژ و در ادامه چند مصدومیت پیاپی سبب شد تا نتواند در بهترین تیم چند سال اخیر این کشور موفق باشد و مجبور شد برای احیای فوتبالش دوباره به شارلروا برگردد.

صرفه‌جویی با برگرداندن کاوه

این سایت در ابتدای گزارش خود آورده است: «بروژ در این فصل یکه‌تاز لیگ بلژیک بوده و شاید روز جمعه در جلسه تصمیم‌گیری درباره سرنوشت لیگ آنها به‌عنوان قهرمان فصل معرفی شوند. آنها کم‌کم به فکر تقویت تیم برای فصل آینده هستند و یکی از خطوطی که نیاز به نفراتی تازه دارد، خط حمله آنهاست. با این‌حال وینسنت مانارت، مدیر اجرایی باشگاه می‌تواند میلیون‌ها یورو صرفه‌جویی کند، چراکه قرارداد قرضی کاوه رضایی با شارلروا در پایان فصل به اتمام می‌رسد و او با فرم ایده‌آل به ورزشگاه «یان بریدل» برمی‌گردد.

سوال این است که آیا او می‌تواند به گزینه نخست خط‌ حمله بروژ تبدیل شود؟ رضایی نخستین‌بار سه‌سال پیش پا به بلژیک گذاشت تا بازی در این لیگ را تجربه کند. او خیلی زود توانایی‌هایش را نشان داد و به یکی از بهترین مهاجمان لیگ تبدیل شد. ۱۶ گل و ۶ پاس گل باعث شد بروژ به‌سراغ او رفته و با انتقالی ۵میلیون یورویی این مهاجم ملی‌پوش ایرانی را به خدمت بگیرد؛ رکوردی در نقل‌وانتقالات که یکی از دلایل آن ترس از محرومیت‌های پیاپی وسلی موراس، مهاجم برزیلی آن زمان تیم بود.

رضایی با پیوستن به بروژ بدشانس هم بود و چند آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو و مفصل ران که حتی احتمال مصدومیت کمرش را نیز به‌دنبال داشت باعث شد تا به‌ندرت شانس بازی در ترکیب اصلی را پیدا کند و از فرم مطلوب خود دور بماند. فشار زیادی که بابت انتقال پرهزینه روی او بود باعث شد این مهاجم ۲۸ساله نتواند توفیقی در تیم جدیدش پیدا کند و تنها در ۱۳مسابقه یک گل زد و پس از آن هم تنها یک پنالتی تیمش را گل کرد.

با حضور فیلیپ کلمنت روی نیمکت بروژ، اوضاع برای رضایی کمی بهتر شد و به‌نظر می‌رسید او به شرایط خوب خود بازگشته است. با این‌حال در پایان فصل وقتی ویکتور اوسیمن از شارلروا جدا شد و این تیم به‌دنبال جانشینی برای مهاجم خود بود، پیشنهادی برای انتقال قرضی به رضایی ارائه کرد و مسلما او می‌توانست گزینه‌ای ایده‌آل برای این باشگاه باشد. توافقات خیلی زود انجام شد و ظاهرا دو طرف به‌شدت برای این جابه‌جایی تمایل داشتند.»

آماری بهتر از مهاجمان کنونی

این سایت در ادامه با اشاره به درخشش رضایی در این فصل می‌نویسد: «اوضاع برای او در تیم سابقش همچون گذشته عالی بود و در عرض حدود یک ماه توانست در ۵ بازی پیاپی برای تیمش گلزنی کند. او در ۲۲ حضورش در زمین ۱۲ گل زد و آماری بسیار خوب در گل کردن موقعیت‌هایش در بین مهاجمان لیگ داشته است.

دیوید اوکرکه، مهاجم نیجریه‌ای بروژ تنها بازیکنی است که در این زمینه آماری نزدیک به رضایی دارد و سایر مهاجمان تیم ازجمله امانوئل دنیس، پرسی تائو، سیبه شریورز و چارلز دی‌کتلار همگی ضعیف‌تر از این دو بازیکن بوده‌اند. در این شرایط رضایی می‌تواند با بازگشت به بروژ به یکی از مهاجمان اصلی تیم تبدیل شود. البته به‌شرطی‌که فرم ایده‌آل این فصل خود را حفظ کند.

بروژ در زمستان گذشته برای تقویت خط حمله خود به‌سراغ چند مهاجم رفت و حتی با یک بازیکن کاستاریکایی نیز به توافق رسید، اما این بازیکن در تست پزشکی رد شد تا انتقالش منتفی شود. در شرایط کنونی و باتوجه به بحران مالی که پس از شیوع کرونا به‌وجود آمده، باشگاه بی‌میل نیست تا به‌جای صرف بودجه‌ای هنگفت برای خرید بازیکن، یک شانس دوباره به رضایی بدهد تا بتواند خاطرات بد گذشته را از ذهن هواداران پاک کند.

قطعا این ستاره ایرانی شایستگی این فرصت را دارد و می‌تواند این بار به‌خوبی از آن استفاده کند. قرارداد کنونی رضایی تا دو سال دیگر اعتبار دارد و دیگر گزینه‌ای که بروژ پیش‌رو دارد، این است که دوباره او را به تیم دیگری قرض بدهد و در ژانویه یا تابستان آینده درصورت ادامه درخشش، او را با قیمتی مناسب بفروشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج