جاباما
۹۸۴۵۸۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی هفته سلامت را به مدافعان، مراقبان و سفیران سلامت و همکاران معاونت تربیت‌بدنی و سلامت تبریک گفت.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش: وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی هفته سلامت را به مدافعان، مراقبان و سفیران سلامت و همکاران معاونت تربیت‌بدنی و سلامت تبریک گفت.

در آستانه فرا رسیدن هفته سلامت، محسن حاجی میرزایی با صدور پیامی، با اشاره به مواجهه جامعه جهانی با یکی از سخت‌ترین چالش‌های قرن اخیر با نام بیماری کرونا، تلاش‌های صورت گرفته توسط مراقبان سلامت و سفیران دانش‌آموزی سلامت را از موفق‌ترین نمونه‌های مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و مربیان در پیشگیری و کنترل این بیماری دانست و اظهار کرد: ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش‌های ارزنده همه مدافعان، مراقبان و سفیران سلامت کشور، خصوصاً همکاران حوزه‌های ستادی و استانی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، آغاز هفته سلامت را تبریک عرض می‌کنم.

متن پیام وزیر آموزش و پرورش به این شرح است: «پاسداشت هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه)، فرصت مغتنمی را برای تأکید بر اهمیت و جایگاه سلامت در ترسیم یک جامعه سالم و برخوردار از سبک زندگی اسلامی- ایرانی ایجاد کرده است. نهاد آموزش‌ و پرورش پس از خانواده، مهم‌ترین نقش را در ارتقاء سلامت دانش‌آموز ایفا می‌کند. مطابق اهداف سند تحول بنیادین، ساحت تربیت زیستی- بدنی بر ارتقاء سطح سواد سلامت و تغییر و شکل‌گیری نگرش‌ها و رفتارهای منطبق با سبک زندگی اسلامی- ایرانی تأکید می‌کند.

امسال، هفته سلامت در حالی آغاز می‌گردد که جامعه جهانی در مواجهه با یکی از سخت‌ترین چالش‌های قرن اخیر بانام بیماری کرونا قرار دارد. شعار هفته سلامت با عنوان «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» یادآور آیه شریف ۳۲ سوره مبارک مائده «و هر کس نفسی را حیات بخشد، همانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است» بوده و بیانگر نیاز مبرم به مشارکت وسیع اجتماعی در مقابله با این بیماری است. انتخاب این شعار، نمایانگر قدردانی جامعه از کوشش‌های فداکارانه مدافعان سلامت است. افرادی که هم در خط مقدم پیشگیری و کنترل بیماری و هم درصحنه پرستاری و درمان بیماران، ایثار و مجاهدت می‌نمایند. البته، تمامی این دستاوردها، جز با همراهی و همدلی ملت شریف ایران قابل دستیابی نبود. در حال حاضر، بیماری کرونا جمعیت کثیری از دانش‌آموزان را از رفتن به مدرسه محروم نموده است. با این‌ حال، همت بلند معلمان، مربیان و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، صحنه مجاهدتی را آفرید که با وقفه‌ای چند روزه، فرایند آموزش ادامه یافت. کوشش مداوم مجاهدان حوزه آموزش، اکنون در قالب شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد)، فرصت بی‌بدیلی را برای ارائه آموزش‌های موردنیاز بر اساس اهداف برنامه ملی درسی به وجود آورده است. این فرصت باید در راستای ارتقاء سواد سلامت دانش‌آموزان نیز استفاده شود.

از موفق‌ترین نمونه‌های مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و مربیان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا می‌توان به تلاش‌های صورت گرفته توسط مراقبان سلامت و سفیران دانش‌آموزی سلامت اشاره نمود. پویش «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» با شعار «نه به سفر»، «نه به دید و بازدید» و «در خانه بمانیم»، با مشارکت قابل ملاحظه سفیران و مراقبان سلامت، نقش قابل توجهی را در پایبندی به توصیه‌های بهداشتی و سالم ماندن دانش‌آموزان ایفا کرد.

اینجانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش‌های ارزنده همه مدافعان، مراقبان و سفیران سلامت کشور، خصوصاً همکارانم در حوزه‌های ستادی و استانی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، آغاز هفته سلامت را تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال سلامت، سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون تمامی خادمان این حوزه را مسألت دارم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج