جاباما
۹۸۴۹۵۱
۱۵ نظر
۵۰۰۰
۱۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس در چه صورت قهرمان لیگ می‌شود؟

هرچند بسیاری از اهالی فوتبال شانس پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ نوزدهم را بالا می‌دانند اما چند تیم دیگر هم این شانس را دارند که با ادامه رقابت‌های لیگ قهرمان شوند.

خبرگزاری مهر: فوتبال در ایران هم مثل همه فعالیت‌های ورزشی در بسیاری از کشورهای دنیا متوقف شده و تکلیف ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات مشخص نیست. این بلاتکلیفی در حالی ادامه دارد که نظریات مختلفی در خصوص تعیین تکلیف مسابقات وجود دارد.

در جدول لیگ برتر فعلا پرسپولیس با ۴۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و نزدیک ترین تیم به سرخپوشان سپاهان با ۳۷ امتیاز است که این نشان از حاشیه امنیت مناسب برای آنها در صدر جدول است. در انتهای جدول هم تیم پیکان با ۱۵ امتیاز قرار گرفته است و نزدیک ترین تیم به آن شهرداری تبریز با ۱۶ امتیاز است.

باتوجه به فاصله ۱۰ امتیازی پرسپولیس در صدر جدول با تیم دوم و فاصله ۱۱ امتیازی این تیم با استقلال که با یک بازی کمتر در رده چهارم قرار گرفته است، سرخ پوشان شانسی به مراتب بیشتر از همه تیم‌ها برای قهرمانی دارند اما آنها هنوز روی کاغذ قهرمان نیستند و به جز پرسپولیس عملا حتی تیم های هفتم و هشتم جدول هم برای قهرمانی شانس دارند.

پرسپولیس در چه صورت قهرمان می‌شود؟

سرخ پوشان در حال حاضر ۴۷ امتیازی هستند و استقلال با یک بازی کمتر ۳۶ امتیاز دارند. آبی پوشان در صورتی که دیدار عقب مانده شان مقابل فولاد را با پیروزی پشت سر گذارند ۳۹ امتیازی شده و به فاصله ۹ امتیازی پرسپولیس می‌رسند. آبی پوشان ۱۰ بازی پیش رو دارند و در صورت پیروزی احتمالی در هر ۱۰ بازی، جمع امتیاز آنها به ۶۶ می‌رسد و این بالاترین امتیازی است که یک تیم به جز پرسپولیس می‌تواند به آن دست پیدا کند.

این نشان می‌دهد سرخ پوشان برای تضمین قهرمانی حداقل باید ۲۰ امتیاز دیگر گرفته و جمع امتیازات خود را به ۶۷ برسانند. سرخ پوشان ۹ بازی و ۲۷ امتیاز پیش رو دارند که برای مسجل شدن قهرمانی باید ۲۰ امتیاز از ۲۷ امتیاز ممکن را کسب کنند.

در جدول کنونی تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، استقلال، شهرخودرو، و حتی دو تیم خوزستانی صنعت نفت و فولاد هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارند و از قهرمانی پررنگ تر شانس کسب سهمیه آسیایی دارند.

تیم های در معرض خطر سقوط

در پایین جدول معادلات پیچیده تر است. در حالی تیم پیکان با ۱۵ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد که شاهین بوشهر ۱۶، سایپا و گل گهر ۱۹ و پارس جنوب با ۲۰ امتیاز بالاتر از آن قرار داشته و خطر سقوط آنها را هم به شدت تهدید می کند. حتی ذوب آهن با ۲۲ و نساجی با ۲۳ امتیاز در رده های یازدهم و دهم جدول هم از خطر سقوط کاملا رها نشده و روی کاغذ می توانند کاندیدای سقوط باشند.

دو تیم خاص

شاید در جدول رده بندی تنها دو تیم نفت مسجد سلیمان و ماشین سازی باشند که در میانه جدول با ۲۸ و ۲۴ امتیاز حضور دارند و نه شانسی برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیا دارند و نه خطر سقوط آنها را تهدید می کند و ادامه یا کنسل شدن مسابقات برای آنها تفاوت چندانی ندارد و تنها هزینه های این فصل آنها را از بین خواهد برد.

به جز این دو تیم، سایر تیم ها برای تعیین سرنوشت خود باید تلاش کنند و تنها ادامه مسابقات می‌تواند آنها را با مسابقه در جایگاه واقعی قرار دهد.

این محاسبات نشان می دهد کنسل شدن لیگ و تعیین جایگاه تیم ها در جدول حداقل ۱۴ تیم معترض باقی خواهد گذاشت. تیم هایی که می توانند ادعا کنند در صورت ادامه مسابقات می توانستند جایگاه بهتری برای خود دست و پا کنند.

تنها راه‌هایی که می‌تواند معترضی باقی نگذارد و تیمی معتقد به اجحاف در حقش نباشد، یا ادامه مسابقات به هر شکل ممکن است و یا کنسل شدن ادامه مسابقات بدون تعیین جدول.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پرسپولیس در همه صورت قهرمانه چون کلی پارتی داره از نظر ما قهرمانی از تیم دوم به بعده وگرنه جام پوشالی مال پرسپولیسه

    • بدون نام

      لنگی اختلاف بدون بازی عقب افتادهشت امتیازه

    • بدون نام

      در هر صورت پرسپولیس قهرمانه.

    • احسان

      چه غلطا

    • احسان

      پرسپولیس حالاشم قهرمانه

    • رضا

      در سایه حمایتهای همه جانبه وزارت ورزش ,فدراسیون وچینش بجای کمیته داوران پرسپولیس قهرمان بلامنازع فوتبال ایرانه

      پاسخ ها

      • DEZFUL shahyn

        تاکورشود هرانکه قهرمانیهای پیاپی پرسپولیس ❤رانتواند ببیند

      • hm@

        چرابازی سپاهان روتمام شده تلقی میکنه...اگه اینجوریه پس نتیجه بازی رفت رو برای برگشت هم لحاظ کنن...بازی باید حتما انجام بشه وفدراسیون هم برای عدم تکراراعتراضات دیگه ازاین قانون هاودستورات یکطرفه بنفع یک تیم خود داری کنه دیگه بسه چهارسال فوتبال روازرقابت خالی کردین...

      • بدون نام

        توکه این حرف میزنی نشانه سوزش هست بازیت بکن امتیازت بگیر بیا بالا قهرمان شو .وزرات ورزش به شما کمک نمیکنه .داوران به سود شما نبود فدراسیون به سود شما نبود .پس چی میخاهید تو لیگ برای چه میاید بازی کنید پی بجنگ تا قهرمان بشوی هی دم از وزیر وداور وفدراسیون نزن خودتون عرضه ندارید ....

      • بدون نام

        توکه این حرف میزنی نشانه سوزش هست بازیت بکن امتیازت بگیر بیا بالا قهرمان شو .وزرات ورزش به شما کمک نمیکنه .داوران به سود شما نبود فدراسیون به سود شما نبود .پس چی میخاهید تو لیگ برای چه میاید بازی کنید پی بجنگ تا قهرمان بشوی هی دم از وزیر وداور وفدراسیون نزن خودتون عرضه ندارید ....

      • sajad

        آره چهارساله دارن پرسپولیس و قهرمان میکنن باشه شما چرا میبازید پس شما تاسیا مارو میبردید قهرمان میشدید البته کمیته داوران آسیا هم همین کارو کرد که پرسپولیس رفت آسیا داغونا

    • برهانی

      خوبی؟ شهرداری تبریزو از کجا آوردی تو جدول؟؟

    • بدون نام

      پرسپولیس با پیشنهاد دومت مخالفه.

    • بدون نام

      درصورت بودن بابا مسعود شان واشتباه سوت زدن داورها...

    • H

      خیلی بد جوری سوختند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج