۹۸۴۹۹۴
۱۰ نظر
۵۰۱۹
۱۰ نظر
۵۰۱۹
پ

ماه رمضان و سریال‌هایی که روی آنتن خواهند رفت

ماه رمضان از هفته دیگر شروع خواهدشد و به همین دلیل هریک از شبکه‌های تلویزیونی متناسب با ذائقه مخاطبان یک سبد هیجان‌انگیز را آماده کرده‌اند.

روزنامه جام‌جم - فاطمه عودباشی، زینب علیپور: ماه رمضان از هفته دیگر شروع خواهدشد و به همین دلیل هریک از شبکه‌های تلویزیونی متناسب با ذائقه مخاطبان یک سبد هیجان‌انگیز را آماده کرده‌اند. شبکه یک در ایام ماه رمضان قرار است سریال «زیرخاکی» را آماده پخش کرده که جلیل سامان کارگردانی آن را به عهده دارد. او در گذشته یک سه‌گانه را برای شبکه سه کارگردانی کرده است و او در این سریال قرار است تصویرگر مردی باشد که به دنبال گنج است و همین ماجرا‌های بانمکی را شکل می‌دهد.

شبکه دو هم از دو سال پیش پخش مجموعه تلویزیونی «بچه‌مهندس» را شروع کرده است. فصل یک این مجموعه رمضان ۹۷ پخش شد که داستان آن درباره یک بچه پرورشگاهی به نام جواد بود که داستان‌های بانمکی را رقم می‌زد. مخاطبان فصل نوجوانی جواد را در فصل دوم این سریال رمضان ۹۸ تماشا کردند و حالا برای رمضان امسال می‌توانند شاهد جوانی جواد در فصل سوم سریال باشند. شبکه سه برای ماه رمضان امسال سریال تلویزیونی «#سرباز» را به کارگردانی هادی مقدم‌دوست برای پخش در نظر گرفته است.

با توجه به این‌که مقدم دوست کارنامه درخشانی در نگارش سریال و فیلم‌های سینمایی داشته، مخاطبان توقع دارند که یک سریال جذاب را تماشا کنند. او در این سریال، روایتگر قصه یک سرباز وظیفه به همراه رفقایش است. البته سال‌ها پیش قصه سرباز‌ها دستخوش ماجرای سریال قرارگاه مسکونی شده بود که این سریال طنز را هم مردم دوست داشتند.

شبکه پنج هم چند سالی بود که سراغ پخش سریال اپیزودیک «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» رفته بود، اما امسال دست پر وارد میدان شده و قرار است سریال تلویزیونی «پدر پسری» را پخش کند که به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی ساخته شده است. این مجموعه طنز اپیزودیک اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» نوشته مهرداد صدقی است. حال باید به انتظار نشست که در این ماراتن چه کسی گوی دل مخاطبان را خواهد ربود. ما در این پرونده به بررسی چهار مجموعه رمضانی می‌پردازیم.

گنج پر رنج

ماه رمضان و سریال‌هایی که روی آنتن خواهند رفت

کارگردان و نویسنده: جلیل سامان پس از تجربه ساخت سریال «نفس» که رمضان ۹۶ روی آنتن رفت، این‌بار مجموعه طنزی را پیرامون دهه ۵۰ روایت و در ماراتن رمضان شرکت کرده است. معمولا آثار این کارگردان با اقبال مردم و منتقدان روبه‌رو شده است. سامان ازجمله کارگردان‌هایی است که نویسنده سریال‌های خود بوده. ضمن این‌که اغلب علاقه‌مند به نگارش و ساخت سریال‌های تاریخی معاصر بوده با این تفاوت که در زیرخاکی داستان طنزی را روایت می‌کند.

تهیه‌کننده: رضا نصیری‌نیا پس از همکاری با سامان در سریال‌های «نفس» و «ارمغان تاریکی» همکاری دیگری را با این کارگردان در ماه رمضانی دیگر تجربه می‌کند. حال باید دید که او برای رمضان امسال باز هم می‌تواند همان محبوبیت را به دست بیاورد؟

بازیگران

پژمان جمشیدی

پیش از این در سریال تلویزیونی «نفس» با جلیل سامان همکاری کرده بود به همین دلیل در دومین تجربه تلاش کرده تا نقشی متفاوت را تجربه کند. جمشیدی در این مجموعه یکی از نقش‌های اصلی با نام فریبرز را با چهره‌ای متفاوت
و به قول خودش با چهار گریم سخت بازی می‌کند.

ژاله صامتی

این بازیگر هم در ساخته قبلی جلیل سامان با نام «نفس» نقش زنی به نام عالیه را بازی می‌کرد و حالا پس از سه سال دوری از تلویزیون در مجموعه «زیرخاکی» ایفاگر نقش اصلی زن سریال است. حال باید دید صامتی چطور نقش‌اش را به تصویر می‌کشد. او در این سریال نقش پریچهر را بازی می‌کند.

گوهر خیراندیش

یکی دیگر از بازیگران اصلی این مجموعه است که پس از «میوه ممنوعه» بار دیگر در ماه رمضان مهمان خانه‌های ما خواهد شد. گرچه در مینی‌سریال «ناز و نیاز» هم که در شب‌های قدر سال ۹۰ پخش شد، حضور داشت. او در این سریال ایفاگر نقش یک زن سنتی است.

هادی حجازی‌فر

مخاطبان در ایام نوروز شاهد تجربه بازی این هنرمند در مجموعه تلویزیونی «دوپینگ» بودند. او هم جزو بازیگرانی است که همکاری قبلی با سامان در سریال «نفس» داشته و حالا در همکاری مجددش با سامان در «زیرخاکی» با دو نقش و با دو گریم حضور پیدا کرده است. یکی از نقش‌های او به نام فرهاد است.

نادر فلاح

این بازیگر گرچه کارنامه سینمایی‌اش پررنگ است، اما در هشت مجموعه تلویزیونی هم بازی کرده که آخرین سریالش با نام «دریا نزدیک است» پخش شد. او جزو هنرمندانی است که نخستین همکاری‌اش را با جلیل سامان در یک مجموعه ماه رمضانی تجربه می‌کند.

ایرج سنجری

این بازیگر در عالم واقعیت، همسر ژاله صامتی است و حالا هر دو در یک مجموعه تلویزیونی بازی کردند که اولین تجربه مشترک‌شان در مدیوم سریال تلویزیونی است. وی را بیشتر به عنوان دوبلور می‌شناسیم و سال‌هاست در هیچ سریال تلویزیونی‌ای حضور نداشته است.

زندگی یک مهندس!

ماه رمضان و سریال‌هایی که روی آنتن خواهند رفت

قصه: سریال تلویزیونی «بچه‌مهندس» معرف حضور مخاطبان تلویزیون است. زیرا امسال سومین فصل از این مجموعه روانه آنتن شبکه دو می‌شود. مخاطبان در این سریال قصه یک بچه پرورشگاهی به نام جواد را دنبال می‌کنند و، اما داستان فصل سوم به این صورت است: خانه باغی خاندان وصال پیرزنی دارد خونگرم و دلنشین و سرد و گرم چشیده، کارش رتق و فتق امور این خانه درندشت و پر دار و درخت و خالی از سکنه است و ...

کارگردان: علی غفاری، بعد از ساخت پنج فیلم سینمایی همچون استرداد، ابو زینب و ... سراغ سریال‌سازی رفت و اولین کار سریال‌سازی‌اش را با اثر رمضانی «بچه‌مهندس» آغاز کرد.

با توجه به اقبال مخاطبان از فصل یک سریال «بچه مهندس»، دو فصل بعدی این سریال را هم ساخت.

تهیه‌کننده: سعید سعدی جزو تهیه‌کنندگانی است که بیشتر مخاطبان او را به واسطه کارنامه سینمایی‌اش می‌شناسند و فقط در کارنامه اش یک سریال تلویزیونی «گشت ویژه» است که سال ۹۵ تهیه کرد و این‌که سه فصل از مجموعه بچه‌مهندس را هم تهیه کرده است.

نویسندگان: حسن وارسته، او یکی از نویسندگان خوش‌ذوق است که هم نگارش کار طنز در کارنامه‌اش دارد و هم جدی. او نویسنده فصل‌های دوم، سوم و چهارم سریال «پایتخت» بوده و حالا فصل سوم از سریال بچه‌مهندس را نوشته است که باید ببینیم او در این فصل از سریال چه کار کرده است.

بازیگران

روزبه حصاری

هنرمند جوان و خوش‌آتیه‌ای است که در این فصل از سریال «بچه‌مهندس» نقش جوانی جواد جوادی را بازی می‌کند. او جزو بازیگران گزیده‌کار است و تلاش می‌کند هر نقشی را نپذیرد، مگر آن‌که او را به چالش دعوت کند و برایش جای بازی بگذارد. او در این فصل از سریال ماجرا‌های پرفراز و نشیب جواد جوادی را رقم می‌زند.

فرهاد قائمیان

در این سریال نقش صادق توفیقی، رئیس دپارتمان دانشکده هوا فضای دانشگاه امیرکبیر را بازی می‌کند که فردی است بسیار مقرارتی و آرمانگرا، تیغ تیز قانون‌مداریش آ‌ن‌قدر تیز است که به نزدیکان خود نیز رحم نمی‌کند چه برسد به جواد جوادی که پروژه‌اش ناقص مانده. جواد می‌کوشد این استاد سختگیر را متقاعد کند ...

ثریا قاسمی

بی‌بی گوهر قصه است و همچون نامش، کلامش پر از آموزه است و گوهر که باید با جوهر طلا بر صفحه روزگار آن را نوشت. بی بی هم، چون مادر بزرگی دلسوز، حواسش معطوف جواد جوادی می‌شود و در بزنگاه‌هایی که جواد در کار روزگار می‌ماند او با کلام و تجربیاتش به یاری جواد جادی قصه می‌شتابد.

کامران تفتی

ایفاگر نقش مامور زبده امنیتی به نام خوشنام است. او که سال‌هاست مشغول رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی و جاسوسی صنعتی است، طی ماجرایی، پرونده جواد جوادی زیر دستش می‌آید. او حالا به اعمال و رفتار و پیشینه جواد جوادی حساس شده و می‌کوشد از طریق پرونده این جوان پی به راز و توطئه بزرگ‌تری ببرد.

سرباز وظیفه یحیی، خبردار!

ماه رمضان و سریال‌هایی که روی آنتن خواهند رفت

کارگردان: هادی مقدم‌دوست جزو هنرمندانی است که معمولا مخاطبان او را به عنوان نویسنده می‌شناسند. گرچه او سه فیلم چسب زخم (اپیزود ملاقات)، سر به مهر و هیهات را کارگردانی کرده و #سرباز نخستین تجربه سریال سازی او محسوب می‌شود.

تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی از تهیه‌کنندگان فعال تلویزیون است که سریال‌هایی که ساخته با اقبال زیاد مردم رو به رو شده که می‌توان به وضعیت سفید، کیمیا و ... اشاره کرد. او تهیه سریال #سرباز هم به عهده داشته است.

نویسندگان: حمید نعمت ا... و هادی مقدم‌دوست با هم نگارش این سریال را به عهده داشتند. البته این زوج سینمایی و تلویزیونی شهره هستند و معمولا کارهایشان هم مخاطب‌پسند است و هم نظر منتقدان را جلب می‌کند.

بازیگران

آرش مجیدی

این بازیگر، نقش محوری سریال #سرباز را بازی می‌کند و ایفاگر نقش سرباز وظیفه یحیی است که درگیر ماجرا‌های متعددی می‌شود. مجیدی در سریال‌های متفاوتی بازی کرده و همیشه تلاش داشته نقش‌های رنگارنگی را بپذیرد تا برای مخاطبان حرفی برای گفتن داشته باشد.

الیکا عبدالرزاقی

در این سریال ایفاگر نقش یلدای قصه است. یلدا همسر یحیی است و به خاطر همسرش با ماجرا‌هایی رو‌به‌رو می‌شود. عبدالرزاقی تجربه بازی در سریال‌های رمضانی همچون گاهی به پشت سر نگاه کن را داشته است.

پدرام شریفی

ایفاگر نقش بابک فکور است که بالادستی یحیی (نقش محوری قصه) محسوب می‌شود. این بازیگر بعد از بازی در سریال گشت ویژه در دومین تجربه بازیگری‌اش در سریال با هادی مقدم‌دوست همکاری داشته است و هر دو نقش‌هایش در تلویزیون، نظامی بوده است.

رویا تیموریان

این هنرمند پیشکسوت در این سریال تلویزیونی نقش مادر یحیی را بازی می‌کند. این هنرمند محبوب و دوست داشتنی آخرین بار سال ۹۷ در سریال تلویزیونی حوالی پاییز بازی کرده بود.

اتفاقات شیرین پایان نامه

ماه رمضان و سریال‌هایی که روی آنتن خواهند رفت

قصه: داستان‌های سریال «پدرپسری» اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک و در ۴۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید شده است. تصویربرداری این مجموعه از اواسط بهمن سال گذشته آغاز شده که همچنان ادامه دارد. «پدر پسری» داستان زندگی حامد، دانشجوی پرتلاشی است که متوجه می‌شود تنها یک ماه برای تحویل پایان‌نامه خود فرصت دارد و این ماجرا او را درگیر اتفاقات شیرین و طنز گونه‌ای می‌کند.

کارگردان: محمدرضا حاجی غلامی، ساخت نخستین سریال تلویزیونی‌اش را با این مجموعه تجربه می‌کند. وی پیش از این ساخت فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه کاری‌اش داشته که تا به حال در جشنواره‌های مختلفی موفق به کسب جایزه شده است.

تهیه‌کننده: رضا جودی که سال گذشته «فوق لیسانسه ها» و «زیر همکف» را روی آنتن داشت، تاکنون تجربه تهیه مجموعه‌های طنز موفق را داشته است. «صاحبدلان» را نیز در رمضان سال ۸۵ برای شبکه یک تهیه کرد که پرمخاطب بود.

نویسندگان: مهرداد صدقی، نویسنده کتاب «آخرین نشان مردی» است که این مجموعه اقتباسی از همین کتاب است و احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار تیم نویسندگی این سریال را برعهده دارند.

بازیگران

عزت‌ا... مهرآوران

نقش پدر خانواده را در این مجموعه ایفا می‌کند. وی سال گذشته دو مجموعه طنز «ناخونک» و «فوق لیسانسه ها» را روی آنتن داشت و جزو بازیگرانی است که تاکنون تجربیات بسیاری در زمینه سریال‌های طنز داشته است.

مریم سرمدی

نقش مادر خانواده را بازی می‌کند. وی این اواخر نیز در مجموعه‌های فوق لیسانسه‌ها و خانواده دکتر ماهان حضور داشت. سرمدی با بازی در نقش مادر مسعود در لیسانسه‌ها توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد.

محمدجواد جعفرپور

نقش دانشجویی به نام حامد را بازی می‌کند که فقط یک ماه برای ارائه پایان‌نامه خود فرصت دارد. وی پیش از این در مجموعه‌های «جلال الدین» و فصل اول «محکومین» ایفای نقش کرده است.

افشین سنگ چاپ

یکی از بازیگران اصلی این مجموعه است که این اواخر سریال «وارش» را روی آنتن شبکه سه داشت. این هنرمند در این سریال ایفاگر اکبر عطاری (کیک‌پز) است. همچنین در سه فصل سریال لیسانسه‌ها حضور داشت و از این نظر روز‌های پرکاری را پشت سرگذاشته است.

مهران رجبی

نقش مجلل (جهانگرد) را بازی می‌کند. وی سال گذشته با حضور در سریال‌های مختلفی جزو بازیگران پرکار تلویزیون محسوب می‌شود. از جمله مجموعه های: گیله‌وا، جلال، موچین، سرگذشت و فوق لیسانسه‌ها. رجبی تجربه بازی در نقش‌های جدی و کمدی را توامان دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا بنتلی مولسان

      از همین حالا میگم به هیچ دردی نمی خورن وقتی بازیگران فوقلاده ایی همچون سحر قریشی پریناز ایزدیار لیلا اوتادی طناز طباطبایی در این فیلم ها نیستن پس یک مشت فیلم مسخره هستن

      پاسخ ها

      • AMA

        با این بازیگرایی که تو گفتی معلوم نیست میخوای پای تلویزیون چی کار کنی

      • بدون نام

        سحر قریشی؟ فوق العاده؟ واقعا؟

      • بدون نام

        سحر قریشی لیلا اوتادی!!!!!!!.به اون دوتا دلقک میگی بازیگر

    • نجم، مردی که کاری جز اجرا، کارشناسی ندارد

      در کنار این می توانید برنامه سمت خدا، نجم شریعتی هم مثل سالیان گذشته تماشا فرمایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوق

    • بدون نام

      یحیی که لباس کادر تنشه.سرباز نیست که

    • بدون نام

      مختار؟؟ یوسف پیامبر؟؟ جومونگ؟؟

    • بدون نام

      سریال های طنز شبکه پنج هنوز تو حال و هوای دهه هشتادن
      بابا این سریالای شونه تخم مرغی چین دیگه

    • قلقلی

      از سرنوشت و نگفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج