۹۸۵۲۳۶
۳۰ نظر
۵۰۱۶
۳۰ نظر
۵۰۱۶
پ

فاصله حقوق کارمند و کارگر پذیرفتنی نیست

دبیرکل خانه کارگر گفت: فاصله یک میلیونی میان دستمزد کارگر و کارمند پذیرفتنی نیست و امیدواریم دولت به جای اعمال ماده ۲۴۲ با یک الحاقیه و اصلاحیه قانون دستمزد کارگران را اصلاح کند.

خبرگزاری مهر: دبیرکل خانه کارگر گفت: فاصله یک میلیونی میان دستمزد کارگر و کارمند پذیرفتنی نیست و امیدواریم دولت به جای اعمال ماده ۲۴۲ با یک الحاقیه و اصلاحیه قانون دستمزد کارگران را اصلاح کند.

علیرضا محجوب درباره ابلاغ حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: مستحضر هستید که نمایندگان کارگری امسال ناچار شدند که جلسه شورای عالی کار را قبل از تصمیم‌گیری نهایی ترک کنند و صورتجلسه این تصمیم را امضا نکردند. برداشت نمایندگان کارگری این بود که در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در تبصره ۱۲ پایه حقوق کارمندان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با وجود آنکه قبلاً یک توافق ضمنی میان دولت، کارفرمایان و نمایندگان کارگری حاصل شده بود به نوعی اصرار گروه کارفرما و تأیید دولت مانع از دستیابی به این موضوع بود، نمایندگان کارگری ناچار شدند نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

دبیرکل خانه کارگر همچنین گفت: پیرو این موضوع مجلس شورای اسلامی سه شنبه گذشته بیانیه‌ای با ۱۸۲ امضا منتشر کرد و از شورای عالی کار خواست که به میز مذاکره برگردد و روی مبلغ حقوق پایه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گفتگو کند که این هم‌طرازی حقوق کارمندان و کارگران تأمین شود.

محجوب در ادامه اظهار داشت: جمعی از نمایندگان درخواست اعمال ماده ۲۴۲ آئین نامه را در این باب دادند و این درخواست قاعدتاً این هفته به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود و کمیسیون باید در این مورد جلسه تشکیل دهد و اعلام نظر کند و اگر چنانچه طی دو هفته نظر خود را اعلام نکند مستقیماً در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: اقداماتی که در این رابطه در حال انجام است اقدامات بسیار جدی‌ای است و ان شاالله نتیجه بخش خواهد بود و ما به عنوان نماینده کارگران همچنان در حال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به اینکه وزیر کار تا امروز همکاری خوبی داشته است تصریح کرد: فضای عمومی حاکم بر دولت متفاوت است با اینکه اجازه بدهد این تصمیم و توافق حاصل شود و ما امیدواریم که آنها قانع شوند و به جای اعمال ماده ۲۴۲ خود دولت با یک الحاقیه و اصلاحیه این قانون را اصلاح کند تا هیچ کارگری کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه دریافت نکند.

وی افزود: سطح حداقل معیشت در کشور ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که توسط کمیته حداقل دستمزد تعیین شده و در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ به شورای عالی کار گزارش داده شده است و اعضای این شورا به خوبی می‌دانند که برای تأمین حداقل معیشت، کارگران باید در ماه چه میزان دستمزد دریافت کنند تا بتوانند یک زندگی حداقلی را اداره کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با تاکید بر اینکه فاصله یک میلیونی میان دستمزد کارگر و کارمند پذیرفتنی نیست گفت: مذاکرات جدی با طرف‌های توافق داشتیم و یکی از عزیزان در وزارت کار پیشگامی کردند و مجدداً مذاکراتی صورت گرفت و امیدوارم که به زودی ما شاهد حل این موضوع باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آن شاءالله خدا به دادماکارگرا برسه آن شاءالله

      پاسخ ها

      • محمد

        ای کاش کارگرا مثل کارمندا یکم تسهیلات داشتن یاحتی یکم بهشون توجه میشد

      • بدون نام

        لعنت‌ به‌ هر‌ کسی‌ که‌ مخالف‌ زیاد‌ شدن‌ حقوق‌ کارگران‌ باشه‌ چرا‌ انقدر‌ تفاوت‌ باید‌ ‌بین‌ کارمند‌ و کارگر‌ بدبخت‌ باشه‌ تا‌ کی‌ اخه‌ کارگر‌‌کار‌ کنه‌ اخرشم‌ هیچی‌ ‌ بابا‌ خجالت‌ بکشید‌ تمام‌ دنیا‌ ببشترین‌ حقوق‌ به‌ کارگر‌ میدهند‌ ‌ اینجا‌ برعکسه‌ دنیاست‌ تا‌ کی‌ اخه‌ نمیدونم‌ والا

      • بی نام

        بخدا ما کارمندیم از خدماتی ادارهمون کمتر تسهیلات می گیریم نمی دونم شما از کدوم کارمند خوشبخت صحبت می کنید چرا همیشه بجایی اعاده حق مرتب اسم یک گروه دیگه میارید دعا کنید برای همه شرایط خوب مهیا بشه.

      • بدون نام

        چرا دولت همانند کارمندانش برای کارگران مایه نمیگزارد؟!

      • بدون نام

        چرا باید کارگر برای دریافت وام ضامن حقوق بگیر دولتی بیاره؟دولت باید از کارگر حمایت کند

      • بدون نام

        انشالا امید به خدا

    • بدون نام

      آقای محجوب تورا به کلام الله مجیدقسم دست بردارازسرکارگربدبخت بی چاره بی صاحب سالها است شماکارگران راضی و بیچاره کردی هر ساله بعدازتعیین حقوق ومزایا به ظاهرکمک به کارگرحرف مفت میزنی این گرگ سالها ست که با،،،،،،،،،،،،اشناست

    • بدون نام

      ایشالا ایران نابود بشه

      پاسخ ها

      • یک کارفرمای بیکار

        انشالله

    • بدون نام

      ما کارها را انجام می دهیم حقوقش را کسانی دیگه این هم وضعیت کشور ما

    • بدون نام

      درود بر شرف نمایندگان کارگران این معاهده ننگین را امضا نکردن احسنت هزار احسنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت خداریشه ظالمان رابخشکاند

    • بدون نام

      کارمند با۱۰ سال سابقه کار صاحب خونه میشه اونم تومنطقه خوب شهر ولی کارگر با۲۵ سال سابقه هنوز مستاجره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۰۹/23خدا پدرت را بیامرزه من کارگر بعد از سی سال، الآن هفت سال است بازنشسته شدم هنوز مستاجرم،!!!

    • بی نام

      بنده بازنشسته (هما )امروز سه اردیبهشت هنوز حقوق ندادن

    • بدون نام

      اگه دقت کنید فقط کارگرا هستن که واقعا کارشون یه نفعی ایجاد می کنه

    • ح

      تا ظهور امام زمان (ع) باید کارگران صبر کنند البته کل قشر ضعیف تنها کسایی که دلشون نمیخواد امام بیاد کل مقامات این مملکته چون در حال حاضر برای اونا گل و بلبله

    • بدون نام

      من کارمند هستم زیر حکم بنده دو و پونصد می باشد بعد از کسری حالا خودتون دریافتی مو حساب کنید روزی نیست که به فردا و پس فرداها نیندیشم استرس آرامش را از ما گرفنه

      پاسخ ها

      • فرهاد‌

        کل‌ اقتصاد‌ کارگرها‌ میچرخونند‌ اون‌ وقت‌ کم‌ ترین‌ حقوق‌ میگیرند

    • مهران

      مامتعلق‌به‌این‌کشوریم.چراازسهم‌خودمان‌ازدرامدملی‌دریغ‌میکنند.ایکاش‌دولت‌تبعیض‌بین‌کارکروکارمندوپایان‌بده!

    • بدون نام

      تبعیض روباورکنیم یا القای اینکه دینمدارید

    • ح

      هرچی بلا سر کارگر میاد ازطرف خانه کارگره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیاییدیک ماه جای کارمندوکارگرمطلوم ایرانی وعوص کنیدببنیدعدالت کجاس

    • بدون نام

      انشالله عدالت همیشه باید اجرا بشه

    • بدون نام

      من خودم مدتهای زیاد کارگر بودم و افتخار هم میکنم اما در طول این سالها آن چیزی را که دریافتم این بود که اغلب رؤسا و معاونین و سرپرستان نه تنها دانش کار را نداشتند بلکه خدا را گواه میگیرم که با بی تدبیری باعث رکود هم میشدند که متاسفانه تعدادشان هم کم نیست.یعنی اگر گردش کاری هم هست به دستان پر توان قشر زحمت کش کارگر است. لذا فاصله زیاد در حقوق و درامد عادلانه نیست.

      پاسخ ها

      • محمد اگ

        آخه اونا میدوند اگر خقوق کارگر را زیاد کنند کارگران هم مثل خودشان مفت خور و بی خاصیت میشوند و آن وقت دیگر کسی نیست چرخهای کشور را بچرخا ند.

    • صالح

      هزاران درود بر نمایندگان کارگران که صورتجلسه ظالمانه را امضا نکرده اندوننگ تاریخ را برای خودشان رقم نزده اند واقعا مردید خدا حفظ تان فرماید انشاالله.

    • بدون نام

      ب همین خیال باشین تا این دولت هست کارگر جماعت برده هست .
      تو روز روشن حق خوری

    • یک کارفرمای بیکار

      با توجه به اینکه عامل اصلی نابسامانی مملکت خود دولت است و کارفرمایان هم درمضیقه اند پیشنهاد میکنم کارفرما حداقل حقوق ۲میلیون را بدهد و دولت هم حق مسکن و اولاد وبن کارگری و سایر مزایای مزدی چون حق شیفت رابپردازد تا عدالت بین کارگر و کارمند برقرار بشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج