جاباما
۹۸۵۴۱۹
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

واکنش پلیس به ویدئوی منتشره از سحر قریشی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد که تهیه و به اشتراک گذاری هر گونه کلیپ تصویری، مطالب نوشتاری و عکس با محتوای توهین آمیز در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی شود، جرم است و پلیس فتا با هنجار شکنان برخورد قانونی می کند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد که تهیه و به اشتراک گذاری هر گونه کلیپ تصویری، مطالب نوشتاری و عکس با محتوای توهین آمیز در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی شود، جرم است و پلیس فتا با هنجار شکنان برخورد قانونی می کند.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی انتشار کلیپ تصویری تحقیرآمیز از سوی یکی از بازیگران سینما، در مواجه با فردی با شغل شریف پاکبان در فضای مجازی کشور که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و تماس‌های مکرر کاربران با پلیس، خواستار برخورد قانونی با این گونه جریانات شده‌اند و پلیس فتا اقدامات لازم و قانونی را برابر مقررات اعمال می کند.

وی ادامه داد: رعایت هنجار، قواعد خاص رفتاری و توجه به فرهنگ و آداب حاکم بر جامعه از بدیهیات ضروری استفاده از فضاهای عمومی فضای سایبر است و در این رابطه افراد، چهره‌های شناخته شده و نامی کشور نظیر هنرمندان، ورزشکاران و اندیشمندان که در فضای مجازی هم فعالیت دارند، باید به اخلاقیات و قواعد خاص رفتاری و خرده فرهنگ‌های پذیرفته شده در جامعه پایبند باشند و در چار چوب آن عمل کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: با بررسی و تحلیل عملکرد سایبری افراد نامی و سرشناس خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق این افراد با رفتارهای اخلاق مدارانه همواره نقش مثبت و سازنده ای در راستای اعتلای فرهنگ، ایجاد همنوایی، توجه به نیازمندان و آسیب های اجتماعی ایفا کرده‌اند ولیکن گاهی اوقات شاهد رفتارهای خارج از عرف و شئونات رفتاری از سوی برخی از چهره های شناخته شده هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی افراد با بی توجهی به اخلاقیات و شئونات دینی و مذهبی با به اشتراک گذاری تصاویر یا پست‌های توهین و تحقیرآمیز باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شده و با توجه به اینکه استفاده از فضاهای غیر خصوصی فضای سایبر به منزله انظار عمومی است با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی " ارتکاب به هر گونه عملی که نفس آن فعل یا عمل باعث جریحه دار شدن عفت و احساسات عمومی جامعه شود جرم تلقی می شود " و با توجه به ضرر و زیان حاصل شده پلیس فتا در حکم ضابط قضائی با هنجارشکنان برخورد قانونی می کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: اولویت اصلی این پلیس سالم سازی فضای سایبراست و در صورت احصاء و پایش هر گونه موارد مغایر با شئونات جامعه و اخلاقیات حاکم و فرهنگ پذیرفته شده، در ابتدا سعی در ارشاد و راهنمایی فرد خاطی به صورت تلفنی و یا احضار قانونی به جهت حذف مطالب و جبران خسارت وارده می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در صورت بی توجهی فرد خاطی به تذکرات و تکرار مجدد تخلفات، پلیس فتا با این گونه افراد برابر قانون برخورد کرده و متخلفان را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

وی با تقدیر از اقدامات مثبت و ارزنده فعالان فضای مجازی در پایبندی به قواعد اخلاقی، از تمامی فعالان این حوزه درخواست کرد: از بارگذاری هرگونه کلیپ و مطالب توهین و تحقیر آمیز خودداری کنند و با احترام به فرهنگ و آداب و رسوم پذیرفته شده این کشور در سالم سازی این فضا که تعداد قابل توجهی از هموطنان و به خصوص کاربران به صورت روزانه از آن بهره مند می شوند ، تلاش کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به کلیه هموطنان و به خصوص والدین توصیه کرد: بر عملکرد سایبری فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه همچون گذشته موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت پیگیری گزارش کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسری هم سرش نبود.بگیرید تادیبش کنید

    • بدون نام

      بزرگوار!!!!!؛نیاز به دادن آدرس نیست مگه این خانوم خطا نکرده پس چرا مماشات میکنید چقد تذکر میدین چقد راه میان باهاشون بعد به مردم میگین اگه موردی دیدین اطلاع بدین!!!!!نقد رو ول کردین دنبال نسیه میگردین! !!!!!

    • رزمنده کردستان

      جناب رییس پلیس فتا اگر جای این دونفر عوض مبشد بارهم این نظرراداشتید یااینکه پدد طرف ضعیف رادرمیاوردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مماشات تا کی .

    • رحیمی

      این خانم بازیگر یک دلقک بی ادب است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج