۹۸۵۴۵۵
۵۷ نظر
۵۰۱۰
۵۷ نظر
۵۰۱۰
پ

جهانپور: نمی‌‌توانیم آمار دلخواه دیگران را بسازیم

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیج ملی مقابله با کرونا، کارزار سیاسی و انتخاباتی نیست، گفت: تنها مرجع ذی‌صلاح در زمینه اعلام آمار کرونا وزارت بهداشت است. ما نمی‌‌توانیم آمار دلخواه دیگران را بسازیم.

خبرگزاری تسنیم: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگوی ویدیویی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر دعوت از وزیر بهداشت به شورای شهر تهران، اظهار کرد: بعید می‌‌دانم شورای شهر در آیین‌‌نامه‌‌اش دعوت از وزیر بهداشت را داشته باشد خیلی روشن است که هر شورای شهری می‌‌تواند با مسئولین سلامت استان هماهنگی ایجاد کند و اطلاعات جدید را دریافت کند، وظایف و آیین‌‌نامه و قانون مشخص است و در وزارت بهداشت نمی‌‌توانیم برای یک شورای شهر پاسخگو باشیم و نمایندگان محترم مجلس و قوای سه‌گانه چارچوب مشخص دارند.

وی با بیان اینکه "ما در حوزه بیماری کووید۱۹ یکی از شفاف‌‌ترین ارائه اطلاعات را داشته‌‌ایم"، تصریح کرد: خط تبلیغاتی خاصی نیز توسط برخی دوستان ممکن است دنبال شود و برخی اعضا نیز ممکن است اطلاعی از این خط تبلیغی نداشته باشند و از آن پیروی کنند؛ در هیچ جای دنیا از گورستان‌‌ها آمار مرگ‌‌ومیر را نمی‌‌گیرند و در این حوزه نیز تنها مرجع ذی‌صلاح در زمینه اعلام آمار کرونا وزارت بهداشت است. علاقه دوستانی که گرایشات سیاسی دارند به حوزه سلامت قابل تقدیر است، زیرا سلامت یک دغدغه همگانی است اما توصیه می‌‌کنیم موضوع سلامت را سیاسی نکنند. بسیج ملی مقابله با کرونا، کارزار سیاسی و انتخاباتی نیست. برخی افراد سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را هدف گرفته‌‌اند.

جهانپور: نمی‌‌توانیم آمار دلخواه دیگران را بسازیم

وی با بیان اینکه "روند صعودی در موارد جدید در تهران نداریم"، گفت: هر کارشناسی در حوزه سلامت نگران عادی‌‌سازی شرایط و امور است؛ فاصله‌‌گذاری هوشمند به‌معنای عادی‌سازی امور نیست و از هر 11 نفری که در کشور فوت می‌‌کند یک فوت بر اثر کروناست و پروتکل‌‌های ابلاغ‌شده برای مشاغل به‌معنای عادی‌شدن مسائل نیست و نشان‌دهنده ویژه بودن شرایط است؛ البته ما نمی‌‌توانیم آمار دلخواه دیگران را بسازیم و مجبوریم مستندات را بدون پردازش تحویل مردم بدهیم و مستندات آن چیزی است که بدون هیچ دستکاری به مردم ارائه می‌‌شود. اگر مردم و مسئولین فکر کنند شرایط عادی است، نتایج منفی این سهل‌‌انگاری 7 تا 10 روز بعد مشخص می‌‌شود.

جهانپور در پاسخ به این سؤال که چرا وزارت بهداشت نسبت به اظهار نظرهای دیگران در خصوص آمار کرونا واکنش نشان نمی‌‌دهد، تصریح کرد: وقتی واکنش نشان دادیم و گفتیم اظهار نظر شفاف و قطعی نیازمند تخصص است، دوستان در همین حد هم تحمل نداشتند. ما داروغه نیستیم و قصد آن را نیز نداریم؛ آنچه گفته می‌‌شود و از آن دفاع می‌‌شود حاصل تلاش‌‌های وسیع همکاران ما برای جمع‌‌آوری و ثبت داده‌‌ها و تحویل صادقانه آنها به مردم است. فهم اینکه چرا سیاسیون از هر قشری علاقه به تحلیل آمار کرونا دارند برای ما سخت است و ما قرار نیست که قطار سلامت را به لوکوموتیو سیاست پیوند بزنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص دریافت وام از بانک جهانی بیان کرد: به‌هرحال برای توسعه اقدامات درمانی نیازمند منابع جدید هستیم. بسیاری از کشورهای پیشرفته که آمار فوت و مرگ‌ومیر ناراحت‌‌کننده‌‌ای در آنها وجود دارد زیرساخت‌‌های درمانی بیشتری از ما دارند و ما نیز در بخش سلامت زیرساخت‌‌ها را توسعه داده‌‌ایم و نیازمند توسعه بیشتر آن هستیم. برای کشورهایی که ما را تحریم کرده‌‌اند تحمل اینکه علی‌‌رغم تحریم‌‌های همه‌جانبه شاهد خالی بودن قسمت اعظم تخت‌‌های بیمارستانی مخصوص کووید19 ما باشند، سخت است. کمبود ونتیلاتور و اقلام بهداشتی، خروج فوتی‌‌ها از بیمارستان‌‌ها با کامیون در اقتصاد اول دنیا و بزرگترین تولیدکننده علم و فناوری دنیا رخ داده است و افکار عمومی باید مقایسه این مسئله را با کشور ما انجام دهد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر بازگشایی پارک‌‌ها و بوستان‌‌ها، گفت: اگر شرایط به‌سمتی رفت که ارزیابی خطر نشان بدهد که بازگشایی‌‌ها مشکلی در مسیر کنترل کرونا ایجاد نمی‌‌کند دستور بازگشایی این اماکن را تصویب و ابلاغ خواهیم کرد.

جهانپور اضافه کرد: در اغلب شهرها شهرداری‌‌ها و شورای شهر بر اجرای پروتکل‌‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد و مردم باید تخلفات را در سامانه سجام ثبت کنند و از ماسک در تمام مکان‌‌های عمومی استفاده کنند.

وی در خصوص بازگشایی دانشگاه‌‌ها و مدارس، بیان کرد: اولین مکان‌‌هایی که بسته شدند، آخرین مکان‌‌هایی هستند که بازگشایی خواهند شد و دانشگاه‌‌ها و مدارس اولین مکان‌‌هایی بودند که بسته شدند بنابراین آخرین اولویت برای بازگشایی خواهند بود.

وی در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی اظهار کرد: تا 15 اردیبهشت تصمیم جدیدی برای بازگشایی این اماکن نداریم و اگر تصمیم جدیدی تا 15 اردیبهشت در خصوص تجمعات مذهبی اخذ شود، اعلام خواهد شد.

جهانپور در پاسخ به سؤالی مبنی بر شائبه‌‌های مطرح‌شده در زمینه ثبت علت فوت برخی بیماران تحت عنوان بیمار دارای مشکلات تنفسی، تصریح کرد: پاسخ من به این سؤال این است که؛ آیا فقط ما در کشور موارد محتمل و مشکوک ابتلا به کرونا را داریم؟ در دنیا موارد گزارش‌شده و درمان‌شده معیار مشخصی دارد و وقتی نوبت به جمهوری اسلامی ایران می‌‌رسد وضع فرق می‌‌کند؟ در کشورهای دیگر اوضاع بهتر از ایران نیست و با توان کادر پزشکی و پرستاری در ایران قطعا ً آمار بهبودی ما بهتر از اغلب کشورهای توسعه‌یافته بوده است و دلایل این موفقیت باید در آینده مورد بررسی قرار گیرد. باید توجه داشت که تمام موارد بستری‌شده تحت عنوان "پنومونی" مبتلا به کرونا نیستند و کسی نمی‌‌تواند بگوید تمام میکروب‌‌های ایجادکننده پنومونی و مشکلات تنفسی و ذات‌‌الریه با آمدن کرونا از بین رفته است؛ همه این میکروب‌‌ها در کشور مانند گذشته وجود دارند و کرونا نیز به این عفونت‌‌های تنفسی اضافه شده است.

وی ادامه داد: ما پیش از کرونا نیز روزانه 1050 مرگ‌ومیر بدون اپیدمی کرونا و بر اثر عوامل غیرکرونایی داشتیم و کرونا به آن اضافه شده است. یکی از شایع‌‌ترین علل پنومونی این روزها، کروناست اما هیچ متخصصی نمی‌‌تواند بگوید به‌خاطر آمدن کرونا تمام عوامل تنفسی بیماری‌‌زای دیگر از بین رفته‌‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص پادتن‌‌های ترشح‌شده علیه کرونا اظهار کرد: پادتن‌‌هایی که علیه کروناویروس ترشح می‌‌شوند دقیق شناخته نشده‌‌اند و گفته می‌‌شود یکی از آنها اختصاصی کووید19 است و اگر آن را در بدن فردی پیدا کنیم نشان‌دهنده ابتلای او به کرونا است. یک پادتن دیگر نیز گفته می‌‌شود که در مقابل ابتلای مجدد به بیماری مصونیت ایجاد می‌‌کند و اگر بتوانیم این پادتن را پیدا کنیم می‌‌توان کیت‌‌های خاصی ساخت. کیت‌‌های مختلفی در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران ساخته شده است اما هنوز هیچ یک از این کیت‌‌ها مورد تأیید قطعی سازمان جهانی بهداشت نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      خودش حوزه سلامت رو سیاسی و شخصی کرده،اونوقت دستور هم صادر میکنه. این دیگه خیلی احساس محبوبیت کاذب میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رئیس ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد امروز در تهران کرونا۶۰۰ نفر را راهی بیمارستان کرد بعد آمار کل کشور ۱۲۰۰ بود یعنی اینکه تست کافی نیست و در نتیجه نتایج و آمار صحیح نیست ر

      • ..... به من نچسب ...

        .... لطفا" خودتان .. صددرصد آمار واقعی را اعلام کنید!

      • محمد

        اصلا این تاحالا کجا بود

      • بدون نام

        برای یاسوج 408 نفر بود چطور کا کشو 1200 نفر!!!!

      • بدون نام

        پس قبول داره آمار دلخواه خودش ن رو میسازه

      • بدون نام

        بله راست میگه نمیتونند آمار دلخواه دیگران رو بسازند چون دارند آمار دلخواه خودشون رو می‌سازند .

    • آزادی

      خودت سیاسی کردی رفتی از انتخابات ۸۸سر دراوردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو در جواب اصلاحطلبهایی گفت که همگام با بی بی سی و سعودی اینترنشنال آمار رو زیر سوال می بردند.بی سند و مدرک

    • بدون نام

      کرم که از خودته!

      پاسخ ها

      • ماوشما

        چقدربعضی هابی ادب هستند

      • بدون نام

        وقتی مرگ بر چین گفتید و پای مذاکره با آمریکا رو وسط می کشیدید سیاسی شد

      • بدون نام

        مرگ بر چین

    • بدون نام

      واقعا جون آدما واست مهمه؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب‌ شما‌ راستشو‌ بگو‌ که‌ نشه‌ وقتی‌ امار‌ دروغ‌ میدی‌ ‌ مخصوصا‌ تهران‌ همینه‌ دیگه

      • حسن

        حیف شد که به دلخواه شما آمار نمی‌دن!!!۱

    • بدون نام

      دروغ میگی .حق با اعضای شورا شهره.اونا نماینده مردم هستن وباید جواب بدی.والله اصلا بهتون هیچ اعتمادی نداریم

    • بدون نام

      توخودت سیاسیش کردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا تو خودت سیاسی کردی با معذرت خواهی از چین کمونیستی

    • بدون نام

      بعضیا دوست دارن جو کرونا رو آلوده سیاست کنند، شما بهشون اهمیتی نده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای تو رو خدا دیگه اینقدر کشش ندین. چکار بنده خدا دارین اینقدر اذیت می کنید. شما هم دیگه ول کن جناب پکتر

    • بدون نام

      خودت شروع کردی.نباید ۸۸ رو وسط می کشیدی.حواست باشه

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیر نیست

    • برق

      تو خودت سیاسیش کردی بعد میگی سیاسیش نکنیم واقعا خجالت بکش

    • برق

      تو خودت سیاسیش کردی بعد میگی سیاسیش نکنیم واقعا خجالت بکش

    • بدون نام

      شما دولتی ها از ابتدا, موضوع را سیاسی کردین

    • بدون نام

      اینم چهار روز نشونش دادن فاسد شد!

    • tanka

      تو خودت سیاسیش کردن
      دروغگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولین بار شما در رابطه با چین صحبت کردید و موضوع را سیاسی کردی حالا چرا نا راحتی ؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        با سیاست کاری نداریم فقط چرا کل کشورهای ابتلا شده به ویروس کرونا در قرنطینه هستند و قانون قرنطینه امد و رفت و تعطیلی اصناف را خوب رعایت میکنند ولی چرا در کشور قرنطینه را لغو کردید ایا واقعا مطمئن هستید این ظوابط پروتکل بهداشتی در اصناف و ادارات به خوبی رعایت میشود اگر خدای نکرده این ویروس در کشور اوج بگیرید چه کسی پاسخگو مردم است

      • ایرانی

        خجالت بکشید. به جای تشکر از پزشکان و کادر درمانی، به خاطر سیاست مسخره تون به همه فحش میدید و برای همه چه خودی و غیر خودی طلب مرگ میکنید

    • بدون نام

      وا مگه میشه تواین مملکت چیزی رو باسیاست گره نزد ؟

    • بدون نام

      تو دروغ نگو آمارات پیش کش

    • بدون نام

      اینقدر مردم ازتون دروغ شنیدن که اگه الان بگین ماست سفیده باید شک کرد

    • بازنشسته

      آقای جهانپور ، خدا قوت،خسته نباشید.

      دوستانی که حرف میزنند اگر در مقام اجرا قرار بگیرند فرق حرف تا عمل را درک خواهند کرد . و قضاوتشان متفاوت و حتی برعکس خواهند شد.

    • سید

      جهانپور حاشیه ساز کمتر حاشیه برو! به همه حرفها جواب نده

    • محسن

      درود بر شرف. کار تخصصی خودت را انجام بده. کاری به سیاست نداشته باش. بعضی ها خوشحال میشن و دوست دارند فوتی های ما هم مثل برخی کشورهای ديگه زیاد بشه. از مردن مردم وعدم موفقیت نظام اسلامی خوشحال میشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترا بخدا یه امار بالایی ازفوتیها بدید تا این افراد مغرض خوششان بیاد ببینیم چکار میخوان بکنن اینها خودشان مریضند مادرشهرهای کوچک که اکثرا همدیگر رامیشناسیم الحمداله کسی نمی میره همه سلامتند چکار کنیم بابا سلامتند کرونا نمی کشه خدا را شکر

    • بی نام

      آمارتون دادمیزنه دروغه .بهترین جاهای‌دنیا یک درصدمرگ ومیر هست خوب وقتی ابتلا ۸۲۰۰۰ نفره کشته ها نمی تونه ۴۸۰۰ باشه .

    • بدون نام

      فقط افراد جاهل ونادان امار شما و چینی ها را قبول می کند . رسوای هر دو جهانید. کسانی که بیماری زمینه ای دارند و با کرونا می میرند را بعلت فوت با کرونا اعلام نمی کنید بلکه علت فوت را مثلا قند و فشارخون و کهولت سن .... اعلام میکنید . و همچنین بسیاری را که کرونا دارند را پذیرش نمی کنید و به قرنطینه خانگی میفرستید و جز امار محاسبه نمی کنید .

    • بدون نام

      مقصر خودتی گلم....

    • بدون نام

      کسی نخواسته امارسازی کنید اگه جرات دارید واقعیت بگید مردم دیگه گول حرف هاوچرندیات شماهارانمی خورن

    • بدون نام

      امارتون کذبه

    • بدون نام

      ای حقه باز
      یکی از آشنایان ما در اثر کرونا فوت شد تو پرونده اش نوشتید ناراحتی قلبی

    • مجید

      دیگه برای هیچ ایرانی مهم نیست آماری که میدی درسته یا سیاسیه.

    • بدون نام

      برای همین آمار دلخواه خودمان را می سازیم

    • Ali

      آمار دلخواه خود را میسازیم نه دیگران :)

    • مریم

      واقعیت بگو نمیخواد انار بسازی.... چرا پنهان میکنی ما که توکاریم میدونیم این آمار الکیه

    • بدون نام

      مرگ بر چین

    • بدون نام

      وقتی میگفت چین بده بعضی خوششون امد سیاسی نبود درباره ۸۸ سیاسی شد بعد میگن دلار نمیگریم ای خدا

    • بدون نام

      شما فقط میتونی واسه خودتون اماربسازید.دیگران نباید توقع داشته باشندکه شما به انها امارواقعی رواعلام کنید.

    • بدون نام

      بابا اونایی که میگن این آمار دروغه
      برادر من خواهر من شما بیا بگو چنده؟
      بیا فیلم بگیر بگو آقااااااااا این عدده آمار......!!
      جمع کنید بابا اه.... چقد جو منفی ایجاد میکنید
      نشستید تا یه آمار میدن دروغه دروغه

    • TNT2

      اره خوب درعوض امار دلخواه خودتون و میسازید

    • بدون نام

      ما نمیتوانیم آمار دلخواه دیگران را بسازیم ،
      ما فقط میتوانیم آمار دلخواه خودمان را بسازیم!

    • حسن

      آفرین به آقای جهان بور حرفه ای پوچ هاشمی حناچی گوش ندهید خودشان نتوانستنددر این چند سال در تهران کاری انجام دهند میخواهند با این حرفها مردم را گمراه کنند که ناکارآمدند را پناه کنند

    • مهدی

      شما فقط سعی کنید فقط آمار درست رو ارائه بدهید، انتظار بیشتری نیست.

    • حق جو

      قبلا که خانواده هاشمی برو بیا داشتند مجبور بودید ولی حالا واقعیت را اعلام کنید هرچند محسن هاشمی ودوستانش قبول نکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج