۹۸۵۵۳۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

واکنش روحانیِ اصولگرا به درخواست سخنگوی قوه قضائیه

رئیس پیشین شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره درخواست باز شدن مساجد از سوی سخنگوی قوه قضاییه، می‌گوید: اگر باز شدن مساجد به سلامت عمومی جامعه لطمه وارد می‌کنند، باید همچنان تعطیل بمانند.

ایرنا: رئیس پیشین شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره درخواست باز شدن مساجد از سوی سخنگوی قوه قضاییه، می‌گوید: اگر باز شدن مساجد به سلامت عمومی جامعه لطمه وارد می‌کنند، باید همچنان تعطیل بمانند.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، نماینده منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و رئیس پیشین شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره اینکه سخنگوی قوه قضاییه درخواست کرده تا مساجد در ماه مبارک رمضان دوباره شروع به فعالیت کنند، می‌گوید: در مرحله اول باتوجه به نظر همه مسئولان و مقام معظم رهبری و حق، سلامت مردم باید از همه‌چیز مهم‌تر باشد و نباید فعالیت‌هایی که به سلامت جامعه لطمه وارد می‌شود، انجام شود.

واکنش روحانیِ اصولگرا به درخواست سخنگوی قوه قضائیه

تقوی همچنین بیان می‌کند: اگر مشکلی پیش آمد، باید راه‌هایی را پیدا کنیم که کمترین مشکل را ایجاد کند، مانند راه‌حلی که برای مشاغل مردم پیدا شد، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی. برای مساجد و اجتماعات دینی هم شاید بتوان راه‌هایی پیدا کرد. بالاخره باید به دنبال طرح‌ها و ایده‌های جدید باشیم.

رئیس پیشین شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پاسخ به این پرسش که اگر نظر متخصصان مبنی بر این بود که باز شدن مساجد به سلامت عمومی جامعه لطمه وارد می‌کند نباید مساجد باز شوند، توضیح می‌دهد: بله، اگر نظر متخصصان این است نباید باز شود.

او همچنین تأکید می‌کند: مساجد و نمازهای جماعت با نظر ستاد مقابله با کرونا تعطیل شدند و با نظر همین ستاد هم باید باز شوند. قوه قضاییه هم بر این حسب که یک مسلمانی است و احساس نیاز کرده در این باره صحبت کردند.

روز گذشته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست مجازی خود، پیشنهاد کرد همانند بازگشت برخی مشاغل با پروتکل، برای جلسات مذهبی محدود و نمازهای جماعت پروتکلی بنویسند و ساده‌ترین راه که تعطیلی مساجد است را بر نگزینند. به گفته او، می‌شود مساجد را با تدوین دستورالعمل‌هایی برای استفاده از این فرصت ماه مبارک مهیا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      زنده باد مردباتقوی وعاقل وانسان دوست بالاخره یکی گفت بسته شدن مکانهای مذهبی براساس یک موضوع علمی بوده وپس از پایان بحران بازگشایی خواد شد لطفا پرکار تخصصی دیگران دخالت نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج