۹۸۵۹۴۳
۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

جزییات قیمت تمام شده‌ شکر اعلام شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به تامین بودن کالاهای اساسی کشور از جمله برنج، روغن و شکر در شرایط تحریم، جزئیات قیمت تمام شده‌ شکر را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به تامین بودن کالاهای اساسی کشور از جمله برنج، روغن و شکر در شرایط تحریم، جزئیات قیمت تمام شده‌ شکر را اعلام کرد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران در این اطلاعیه قیمت‌ شکر وارداتی با ارز نیمایی (خرید ۱۵ اسفندماه ۹۸) و جزئیات قیمتی خریدهای فعلی (دوم اردیبهشت ماه ۹۹) و محاسبات قیمت تمام شده‌ شکر را که توسط انجمن صنایع قند و شکر ایران محاسبه شده تشریح کرد.

جزئیات محاسباتی قیمت شکر وارداتی با ارز نیمایی که در اسفندماه سال قبل وارد و اکنون در بازار شکر در حال مبادله است به این شرح است: ارزش شکر خام در بنادر کشور با قیمت ۴۹ هزار و ۹۹۳ ریال، هزینه گمرکی ، انبارداری و بارگیری چهار هزارو ۵۹۲ ریال، هزینه های‌عملیات بانکی و ثبت سفارش، مجوزهای بهداشتی، دستمزد تصفیه ۶ هزار و ۲۴۱ ریال، قیمت تمام شده‌ هرکیلوگرم ۶۰ هزار و ۸۲۶ ریال، قیمت فروش هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه تصفیه‌کننده‌ شکر در مرکز کشور با ۱۰ درصد سود ۶۶ هزار و ۹۰۸ ریال است.

جزییات قیمت تمام شده‌ شکر اعلام شد

مقدار ۱۲۳ هزار تن شکر از ابتدای سال ۱۳۹۹ وارد کشور و پس از ترخیص برای تصفیه به کارخانجات حمل شده است و درب کارخانجات تصفیه شکر با قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

برآورد قیمت‌های شکر سفید حاصل از شکر خام وارداتی با ارز نیمایی در تاریخ دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ با لحاظ کاهش قیمت‌های جهانی ارزش شکر خام در بنادر کشور ۳۹ هزار و ۲۵۶ ریال، هزینه‌های گمرکی، انبارداری، ترخیص و بارگیری چهار هزار و ۴۱ ریال، هزینه‌های‌ عملیات بانکی و ثبت سفارش، مجوزهای بهداشتی، دستمزد تصفیه و ضایعات پنج هزارو ۶۵۲ ریال، قیمت تمام شده‌ هرکیلوگرم درب کارخانه ۴۸ هزار و ۹۴۹ ریال، قیمت فروش هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه تصفیه‌کننده‌ی شکر در مرکز کشور با ۱۰ درصد سود ۵۳ هزار و ۸۴۴ ریال است.

طبق آمارها به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی، قیمت خریدهای فعلی حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت که در صورت ثبات این قیمت جهانی و انجام واردات و حمل به کارخاجات تصفیه‌کننده‌، شکر استحصالی عرضه شده به بازار، به قیمت‌های فوق خواهد بود.

لازم به ذکر است در سال ۱۳۹۸ شکر خام وارداتی توسط بخش خصوصی که به طور عمده کارخانجات تولید قند و شکر بودند، با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شد و با مجوزهای اداره‌کل توزیع و فروش این شرکت و حواله‌های صادره توسط انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر در سطح کشور با قیمت چهار هزارو ۵۰ تومان عرضه شده است که نتیجه‌ آن ثبات بازار این کالا بود.

در حال حاضر و برای ماه مبارک رمضان از محل ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران برای بخش خانوار بر اساس قیمت‌های ابلاغی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق سازمان‌های بازرگانی استان‌ها عرضه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چرندیات چی میگه مگر نگفتن افزایش قیمت نداریم

      پاسخ ها

      • ..... به من نچسب ...

        ... این آقایان اعلام کرده بودند .شکر به حد وفور در انبار ذخیره شده و هچنین گفته بودند. تاشهریور ۹۹ قیمت شکر افزایش نخواهدیافت..پیدا کنید دروغگو را...!!

    • بدون نام

      ای وای بر مردم مملکتی که غذای سگ با ارز 4200 (ارز جهانگیری) وارد میشه و شکر اون مملکت با ارز نیمایی، اینطوری میشه که 47 میلیارد دلار ارز 4200 گم میشه ای وای بر این مردم مظلوم

    • ناصر

      این چرت و پرت ها چیه ردیف کردین
      قیمت شکر چه قیمتی باید به دست مردم برسه
      همش حاشیه های الکی چه ربطی به ما داره که گمرک و..........

    • وطن پرست ایرانی

      لعنت بر هرچه گرانفروش وهذکسیکه پشتیبان گرانفروش است ولعنت به هرمیعولیکه بجای درست کردن کارهاخراب ترش هم میکندشکرراهمین هفته پیش خریدم چهارهزاروپانصدالان ابنهاشیش هزاروخورده ای قیمت میگذارندآرامسی اعتراض نمیکنه که بگذارندعرضه وتقاضاقیمتهاراتعیبن کنه نه دولتی که مخالف ارزانیه

    • رحیمی

      قابل توجه علی به برکت الله

    • هموطن

      ظاهرا مسئولین آلزایمر گرفتند اولا شکر جزو کالای اساسی هست وباید باارز 4200 وارد بشه وقیمت قبل هم 3200 بود

      پاسخ ها

      • ..... به من نچسب ...

        ... ماشاالله این مسئولین . در امور شکر .چقدر دقیق قیمت تمام شده یک کیلو شکر را فوری محاسبه و اعلام میکنند.. و همچنین قیمت تمام شده .. یک متر مکعب .آب را هم میتوانند فوری محاسبه و اعلام میکنند!!!

    • بدون نام

      من شکر کیلویی تومن خریدم،خودم باماشینم باتمام خدماتی که خودم باماشینم 7تاساعت15انجام دادم فقط عدالت جامعه اسلامی رو،،،،،،،،،،1300،الی1400،پراید بگیم 7میلیون
      حالا حقوقم،1800حداکثر،حداکثر،2تومن شکر8500تومن گرفتم،قند 10هزارتومن آره آبادش میکنید؟
      ضرب المثلی برای کسی که منفی هزار درصد هم هیچ کاری ازش بر نمیاد

    • بدون نام

      خوب بهم میبافن۸۸

      پاسخ ها

      • باران

        ننگ بر دولتمردان دزد

    • بدون نام

      21 و ۴۸ .... برم آقای چلنگر بیارم ترجمه کنه ؟؟؟؟؟؟؟ چی نوشتی ؟ حال آدم‌ بهم میخوره

    • محمد سلطان

      ارز ۴۲۰۰هرجا پیدا کردید این قیمتها را هم اونجا پیدا خواهید کرد.

    • بدون نام

      پنج شنبه رفتم تعاونی بگیرم گفتن تمام شده
      اخرش ازاد کیلویی 7200 گرفتم….

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج