۹۸۶۱
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

۱۳ توصيه مهم براي هر روز شما

زیبایی ۲۴ ساعته

با تمركز روي برخي تغييرات جزئي، بدن شما گذشت زمان را احساس نخواهد كرد و صاحب ظاهر بهتر و شاداب‌تري خواهيد بود. كافي است به اين نسخه هر صبح، عصر و شب عمل كنيد تا نتايج باورنكردني آن را به چشم ببينيد.

زیبایی 24 ساعته
زیبایی 24 ساعته

شما هم احتمالا مثل اغلب خانم‌ها صورت خود را مي‌شوييد و بعد از سر اجبار مرطوب‌كننده روي پوست خود مي‌ماليد و موقع شب انگار از سر انجام وظيفه آرايش صورت خود را پاك مي‌كنيد. اگر كارهاي شما براي مراقبت از پوست محدود به همين موارد است بايد گفت، در طول شبانه‌روز موقعيت‌هاي فراواني را براي تقويت سلامت و زيبايي پوست خود از دست مي‌دهيد. شما بايد برنامه بهداشتي و زيبايي پوست خود را بر مبناي ساعت‌هاي شبانه‌روز تنظيم كنيد چون بدن در هر ساعت از شبانه‌روز ريتم زماني خاصي دارد(كه به آن سيكل بيولوژيك زمان‌دار مي‌گويند) و بايد متناسب با همان ريتم با آن رفتار شود. بر اين مبنا شما مي‌توانيد ۷ برنامه مشخص زماني در طول روز داشته باشيد.


صبح : خداحافظ پف

وقتي كه خواب هستيد رطوبت از روي پوست و لب‌ها تبخير مي‌شود و آنچه باقي مي‌ماند تمايل دارد در بدترين مكان‌هاي ممكن درصورت جمع شود يعني در اطراف چشم‌ها و دهان! يعني جاهايي كه پوست بسيار نازك و حساس است. حدود ساعت 4بامداد درجه حرارت بدن، فشار خون و سطح هورموني شروع به بالا رفتن مي‌كنند و كاري مي‌كنند تا نسبت چربي به خشكي پوست شما افزايش يابد. بدين‌ترتيب پوست كمي مرطوب مي‌شود ولي همچنان لازم است شما به پوست خود كمك كنيد. براي اين كار بهتر است از اين دستورالعمل پيروي كنيد:
  1. حتي اگر صورت خود را روي يك بالش تميز كه تازه از خشك‌شويي آمده هم بگذاريد باز هم پوست شما در طول شب كثيف خواهد شد. در اين حالت شستن صورت با يك پاك‌كننده كه حالت كف نداشته باشد و مرطوب‌كننده هم باشد ناخالصي‌هاي ناشي از متابوليسم طبيعي سلول‌ها را پاك كرده و به پوست شما آب مي‌رساند.
  2. براي از بين بردن پف چشم‌ها توصيه مي‌شود، ژل چشم كافئينه را داخل يخچال گذاشته و صبح اطراف چشم‌ها را با آن ‌تر كنيد. سرما و كافئين مثل يك عامل تنگ‌كننده عروقي عمل كرده و به‌سرعت پف اطراف چشم‌ها را رفع مي‌كند. ژل را با انگشت از گوشه خارجي به سمت گوشه داخلي چشم بماليد. حالت ديگر اين‌كه مي‌توانيد صبح چند جرعه قهوه بنوشيد ولي مقدار آن بايد كم باشد چون در غيراين صورت خاصيت ادرارآور قهوه باعث مي‌شود مقدار زيادي آب از بدن و (طبعا پوست) دفع شود.


زیبایی 24 ساعته

ظهر : با گرما مبارزه كنيد

هورمون‌هايي كه صبح‌ها شروع به بالا رفتن مي‌كنند موقع ظهر تا ساعت ۴ بعدازظهر به حداكثر خود مي‌رسند. يكي از اين هورمون‌ها «كورتيزول» است كه مي‌تواند روي ناحيه پيشاني، بيني و چانه يك لايه چربي ايجاد كند. همچنين افزايش حرارت پايه بدن مي‌تواند چهره شما را برافروخته كرده يا دست‌كم كاري كند تا پوست موقع ناهار كمي داغ‌تر باشد.
  1. به‌صورت خود يك پودر ضد‌آفتاب معدني بزنيد تا ميزان چربي پوست در حد متعادل باقي مانده و در عين حال ميزان SPF هم تقويت شود. برخي انواع اين پودرها از بروز تظاهرات اگزما در بيماران مستعد پيشگيري مي‌كنند.


زیبایی 24 ساعته

عصرها : مجددا سرحال شويد

حدود ساعت ۴ بعداز‌ظهر بدن شما آرام‌آرام شروع مي‌كند به بي‌حال‌شدن؛ درجه حرارت بدن پايين‌ آمده و فشار خون كاهش مي‌يابد. در نتيجه شما خسته و خواب‌آلوده به‌نظر مي‌رسيد و پوست‌تان هم بالطبع ظاهري خسته و بي‌حال پيدا خواهد كرد.
  1. براي آن‌كه پوست شما طراوت قبلي را به‌دست آورد از يك اسپري مرطوب‌كننده ملايم استفاده كنيد بايد از اسپري استفاده كنيد كه حاوي آنتي‌اكسيدان باشد تا مانع آسيب رساندن راديكال‌هاي آزاد به پوست شود.


زیبایی 24 ساعته

وقتي خواب هستيد

بهترين كاري كه مي‌توانيد براي پوست‌تان انجام دهيد اين است كه ۸ ساعت راحت و عميق و كامل بخوابيد. شايد اين كارها هم به شما كمك كند.
  1. كمي روغن اسطوخودوس(لاوندر) بو كنيد يا روي بالش‌تان اسپري كنيد. مطالعات نشان داده اين بو آرامش‌بخش بوده و به خواب كمك مي‌كند.
  2. يك دستگاه بخور خنك داخل اتاق خواب بگذاريد كه با افزايش رطوبت هوا باعث آب‌رساني بيشتر به پوست ‌شود.
  3. يك ساعت قبل از خواب 600‌ميلي‌گرم منيزيم بخوريد. اين ماده معدني مغز و عضلات را آرام كرده و باعث تسريع فرآيند خوابيدن مي‌شود.


شب ها قبل از خواب : نو شوید

وقتي به خواب مي‌رويد بدن شما كه يك روز تمام كار سخت را پشت سر گذاشته به ترميم فيبرهاي عضلاني ضعيف شده و بازسازي سلول‌هاي پوستي مشغول مي‌شود. هورمون رشد كه براي التيام پوست ضروري است زمان خواب به حداكثر مقدار خود رسيده و به بدن كمك مي‌كند تا با حفظ مقدار كلاژن به مقابله با چين و چروك‌هاي صورت برود. در نتيجه افزايش جريان خون پوست باعث مي‌شود بافت‌هاي مرده و معيوب پوست تخليه شده و مواد مغذي تازه به پوست برسد چون شب اصلي‌ترين زمان ريكاوري بدن است عمده تمركز براي ترميم بافت‌هاي معيوب بدن در همين زمان است.
  1. سراغ پاك‌كننده‌هايي كه ذرات آن‌ها كمي خشن هستند برويد. اين قبيل پاك‌كننده‌ها جرم، چربي و ضد‌آفتابي كه در طول روز روي پوست صورت مانده را پاك كرده و در عين حال به آرامي پوست را اكسفولياته مي‌كنند.
  2. اكسفولياسيون عميق‌تر پوست ۲بار در هفته سلول‌هاي مرده پوست را پاك مي‌كنند. براي اين كار از يك برس به همراه اسيد گليكوليك يا اسيد سالسيليك استفاده كنيد. حركت برس بايد دايره‌هاي آرام باشد.
  3. بعد از شستن و خشك كردن صورت مقدار زيادي از يك محصول حاوي رتينوئيد روي پوست بماليد. با اين كار ساخت سلول‌هاي تازه و حذف سلول‌هاي قديمي تسريع مي‌شود. در نتيجه لك‌هاي روي پوست كمتر شده و توليد كلاژن افزايش پيدا مي‌كند. اگر رتينوئيد پوست‌تان را اذيت مي‌كند از محصولات حاوي مواد ملايم‌تر مثل اليگوساكاريد‌ها استفاده كنيد.
  4. روي سطح پوست خود يك سرم روغني حاوي اسيدهاي چرب ضروري بماليد. چربي‌هاي ضروري پوست حكم ماده غذايي را براي سلول‌هاي پوست داشته و ضمن مرطوب كردن پوست باعث تقويت لايه فوقاني آن مي‌شوند.
  5. روي چين خوردگي‌هاي گوشه چشم و انتهاي ابروها كرم حاوي پپتيدهاي تقويت‌كننده توليد كلاژن بزنيد تا پوست اطراف چشم سفت‌تر و محكم‌تر شود.
  6. از كرم شبانه حاوي گليسيرين يا اسيد هيالورونيك استفاده كنيد تا رطوبت پوست در طول شب حفظ شود. كرم را كف دست‌ها ماليده و به آرامي صورت را با آن ماساژ دهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

زیبایی 24 ساعته

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maria

      very gooooooooooooooood

    • nastaran

      مطالب عالی بود خسته نباشید

    • elham

      سلام
      متن "زیبائی 24ساعته" خیلی خوب بود. اما متاسفانه این موادی که گفتید رو چجوری میتونیم تهیه کنیم مثل:
      ژل چشم کافئینه
      پودرضدافتاب معدنی
      اسپری حاوی انتی اکسیدان
      روغن اسطوخودوس
      پاک کنندهای حاوی مواد خشن
      اسیدسالسیلیک رتینوئید الیگوساکارید
      کرم اسیدهای چرب ضروری
      پپتیدهای تقویت کننده تولیدکلاژن
      کرم شبانه گلیسیرین یا اسیدهیالورونیک

      پاسخ ها

      • maryam

        matalebe jalebi bud vali begid in mavad ro che jor tahiye konim

      • بدون نام

        سلام
        منم با نظر الهام جون موافقم واقعاً اينارو چه جوري تهيه کنيم يا حداقل راهنمايي ميکرديد که در چه چيزهايي موجود هستند.

    • maryam

      in mavad ro che jor tahiye konim

    • محسن

      OK

    • م

      مرداني همچون خبر تجاوز به 14 زن ...اينها به محاكمه نياز ندارند بايد فورا " در حضور مردم اعدام گردند تا درسي باشد

    • ela

      سلام
      متن "زیبائی 24ساعته" خیلی خوب بود. اما متاسفانه این موادی که گفتید رو چجوری میتونیم تهیه کنیم مثل:
      ژل چشم کافئینه
      پودرضدافتاب معدنی
      اسپری حاوی انتی اکسیدان
      روغن اسطوخودوس
      پاک کنندهای حاوی مواد خشن
      اسیدسالسیلیک رتینوئید الیگوساکارید
      کرم اسیدهای چرب ضروری
      پپتیدهای تقویت کننده تولیدکلاژن
      کرم شبانه گلیسیرین یا اسیدهیالورونیک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج