جاباما
۹۸۶۲۶۸
۲۰ نظر
۵۰۱۵
۲۰ نظر
۵۰۱۵
پ

تاثیر روزه‌داری بر سیستم ایمنی افراد

رئیس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در طول زمان روزه داری اتفاقات مناسبی در بدن به وقوع می پیوندد که باعث بهتر شدن وضعیت سلامتی بدن می شود.

رئیس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در طول زمان روزه داری اتفاقات مناسبی در بدن به وقوع می پیوندد که باعث بهتر شدن وضعیت سلامتی بدن می شود.

دکتر "کیان دهراب پور" در گفت و گویی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و یکی از سوالاتی که ذهن خیلی ها را مشغول کرده این است که روزه داری چه تاثیری بر روی سیستم ایمنی فرد دارد، بخصوص این روزها که شرایط خاص کرونایی در کل کره خاکی زمین حاکم است و نگرانی های که پیامد این بیماری در انسان‌ها ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: مطالعات و تحقیقاتی که از قبل و در زمان حال مرتبط با این موضوع انجام گرفته نشانگر این است که اگر افراد طبق الگوی اسلامی تغذیه ای ماه مبارک رمضان برخورد کنند یعنی وعده های افطار و سحری و میان وعده ها که بیشتر استفاده از مایعات و میوه جات است، به طور مناسب، کامل و سر جای خود انجام گیرند در طول زمان روزه داری اتفاقات مناسبی در بدن به وقوع می پیوندد که باعث بهتر شدن وضعیت سلامتی بدن می شود.

رئیس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: در طول زمان روزه داری، بدن ذخایر زائد خود را آزاد کرده و متابولیسم بدن مسیر دیگری را طی می کند.

دهراب پور ادامه داد: برای تامین انرژی، سوخت و سوز گلوکز شیفت پیدا می کند به کتون بادیها که برایند اتفاقات این مسیر، تقویت سیستم ایمنی بدن را باعث می شود، و با تقویت این سیستم، شانس ابتلا به عفونت‌های مختلف و استعداد ایجاد سرطان در بدن کمتر می شود، همچنین قسمت مهمی از فاکتورهای خطر بیماری های قلبی عروقی با این شیوه کاهش پیدا می کند و این را هم باید بدانیم که بیماری های قلبی عرقی با بیش از چهل درصد علت مرگ و میر، شایعترین این علت ها هستند.

وی عنوان کرد: البته در رابطه با روزه داری و بیماری ها نکته مهمی را باید در نظر داشته باشیم و آن این است که بعضی از افراد از قبل مبتلا به بیماری‌های مزمن و خاصی بوده اند که شاید روزه داری بر بدن آنها تاثیر خوبی نداشته باشد که این مورد با نظر و مشورت پزشک باید مشخص شود که فرد اقدام به روزه داری کند یا نه.

رئیس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در رابطه با محدودیت وعده‌های غذایی اگر از زاویه طب سنتی ایرانی نیز به آن نگاه کنیم، دیده می شود که طب سنتی به صراحت تاکید دارد وعده‌های غذایی در طول شبانه روز از سه وعده به دو وعده تقلیل پیدا کند و دلیل آن را هم تاثیرات بسیار مثبتی که با این محدودیت وعدههای غذایی در بدن انسانها از لحاظ سلامتی ایجاد می شود به خصوص با کاهش فاکتورهای خطر بیماریهای قلبی عروقی و تقویتی که این محدودیت غذایی در سیستم ایمنی افراد ایجاد می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا همون دانشمند ژاپنی هم که هر سال نزدیک ماه رمضون خبر اکتشافاتش منتشر میشه امسال ثابت کرده که روزه داری باعث تقویت سیستم ایمنی و مانع ابتلا به کرونا میشه. تا یکی دو روز دیگه خبرش میرسه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهشا حرف نزن

      • بدون نام

        چه ربطی به کرونا داره الان بحث کرونا هست

      • بدون نام

        میشه بفرمایید چطور ثابت کرده.

      • بدون نام

        ۱۱:۱۴از طریق مطالعات و بررسی های بسیار ثابت کرده

      • بدون نام

        معمولا پروفسور سمیعی هم این روزها همچین چیزهایی را کشف میکند.

    • بدون نام

      هیچ تاثیری نداره ضررم داره

      پاسخ ها

      • ..... به من نچسب ...

        .... اما کو گوش شنوا ؟

      • محمد طی

        گل گفتی

    • نامی

      نه تنها تاثیر نداره خیلیم مضره

    • بدون نام

      از طریق طب سنتی و اسلامی نتوانستید در مورد مداوای کرونا کاری بکنید حالا اومدید با چرند و پرند های دیگر می خواهید مردم وادا کنید با گرسنگی کشیدن بدنشان را ضعیف کنید و تعداد کشته های کرونا را بالا ببرید و در نهایت به بیماریهای دیگر مثصل کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدونی لج میکنین کلا با دین مشکل دارین یجوری

    • بدون نام

      کاملا ضرر داره، بخصوص برای کلیه ها،

      پاسخ ها

      • ..... به من نچسب ...

        .... اگه روزه گرفتن .ضرر داشت...خداوند روزه گرفتن را اجباری نمی کرد..

      • بدون نام

        امساک در خوردن باید همیشگی باشه نه یک ماه به خصوص چون خیلی آدمها از جمله خود بنده نمیتوانیم سی روز به بدن گرسنگی و تشنگی بدهیم.

      • بدون نام

        کاربر 10:09 ضرر داشتن یا نداشتنش رو علم پزشکی مشخص میکنه نه باور شما .

      • بدون نام

        نچسب خان، شما اصلا روزه بگیر و خودتو به کشتن بده.

    • بدون نام

      هیچ تاثیری نداره و کاملا هم ضرر داره اینقدر اطلاعات غلط به خورد مردم ندهید امسال شرایط کاملا با سالهای گذشته فرق میکنه پس سعی کنید درست اطلاع رسانی کنید جان مردم را به بازی نگیرید.

    • علیرضا

      شماها چرت نگید اصلاصررنداره
      ولی چون حسادت دارید دارید میترکید

    • سدلی

      البته بنده کارشناس این مسائل نیستم اما به نظر بنده حتی کسانی که اعتقادی هم ندارند امسال با توجه به شرایط حساس کنونی که در آن به سر میبریم بهتره که روزه بگیرند. چون اگر اعتقادی هم ندارید بالاخره ایران را که دوست دارید؟ پس بخاطر ایران هم که شده باید روزه بگیرید تا زمینه سوءاستفاده دشمنان و معاندان برطرف بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج