۹۸۶۲۹۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

دربی جعل و زیرآبی رفتن سرخابی‌ها

مدت زیادی نگذشته از گزارشی که درباره تغییرات پیاپی در بدنه مدیریتی دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال منتشر کردیم و مشخص شد که مسعود سلطانی‌فر به‌طور میانگین هر چهار ماه یک‌بار یک مدیر قرمز یا آبی را تغییر داده است.

فرهیختگان: مدت زیادی نگذشته از گزارشی که درباره تغییرات پیاپی در بدنه مدیریتی دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال منتشر کردیم و مشخص شد که مسعود سلطانی‌فر به‌طور میانگین هر چهار ماه یک‌بار یک مدیر قرمز یا آبی را تغییر داده است. اوضاع پرسپولیس و استقلال با مدیران قبلی همچنان آشفته بود و مثل تمام سال‌های اخیر بحث بدهی‌های سنگین مهم‌ترین اتفاق دو باشگاه محسوب می‌شد که البته با یک پاسخ تکراری از مدیران وقت همراه بود که: «بدهی‌ها به ما مربوط نیست، برای گذشته است!»

انصاری‌فرد و فتح‌الله‌زاده که این دومی مدت کمی مدیریت را البته برای چندمین بار تجربه کرد، کنار رفتند و گزینه‌های نزدیک به وزیر ورزش؛ یعنی رسول‌پناه و سعادتمند به‌عنوان متولیان جدید سرخابی‌ها انتخاب شدند. مثل مدیران قبلی هم تاکید کردند که برای حل مشکلات تلاش می‌کنند اما نگاهی به اتفاقات اخیر رخ داده در دو باشگاه نشان می‌دهد همان اتفاق تکراری درحال رخ دادن است؛ بدترشدن اوضاع، بیشتر شدن ابهامات و البته افزایش بدهی‌ها.

پرسپولیس؛ تکذیب جای درآمدزایی

از پرسپولیس شروع کنیم. جایی که اعضای هیات‌مدیره به‌بهانه اختلاف کارگزار با مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی باشگاه شرایطی را رقم زدند که به کناره‌گیری انصاری‌فرد و انتخاب رسول‌پناه به عنوان سرپرست باشگاه منجر شد. باشگاه در دوره مدیریت قبلی با انبوهی از بدهی و شکایات مواجه بود، با این حال مدیران جدید هم همان رویه قبلی را درپیش گرفتند؛ جلسه با بازیکنان برای دادن وعده پرداخت مطالبات و اعتراض به احکام فیفا برای خریدن وقت بیشتر.

در این مدت نه‌تنها خبری از درآمدزایی نشد بلکه منابع درآمدی قبلی نیز قطع شدند؛ باشگاه یک‌طرفه قرارداد با شرکت کارگزار برند را فسخ کرد که طبعا برای پرسپولیس ضرر مالی به همراه دارد و مذاکرات شفاهی مدیر قبلی با بانک گردشگری هم به قرارداد نهایی منجر نشد و این اسپانسر هم که برای چند بازی دو میلیارد تومان پرداخت کرده بود از جمع گزینه‌های اسپانسری کنار رفت.

بازار تکذیب اخبار اما حسابی در این مدت در باشگاه پرسپولیس داغ بود. اولین بار در «فرهیختگان» خبر دادیم که مدیران پرسپولیس به‌دنبال فسخ قرارداد با کارگزار برند هستند آن هم در حالی که به مدیر قبلی به‌خاطر عدم تعامل لازم با همین کارگزار ایراد گرفته بودند! بعد از انتشار این خبر مشاور رسانه‌ای پرسپولیس (که ظاهرا شرح وظایفش در این باشگاه فراتر از یک مشاور است) در تماس با «فرهیختگان» این خبر را رد کرد، اما مدتی نگذشت که باشگاه به‌طور رسمی اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد با کارگزار کرد.

وعده مدیران به بزرگ‌ترهای پرسپولیس برای پرداخت مطالبات هم توسط هاشمی در برنامه فوتبال برتر تکذیب شد، اما هنوز پاسخ روشنی به این ابهام داده نشده که چرا بعد از آن جلسه بازیکنان پرسپولیس به خواست نفرات بزرگ‌تر متنی در حمایت از مدیران باشگاه منتشر کردند و بعد از گذشت زمان مقرر شده برای پرداخت مطالبات خیلی‌هایشان اقدام به حذف آن متن در صفحات شخصی‌شان کردند. آخرین مورد هم به تکذیب خبر «فرهیختگان» درباره درخواست باشگاه از مدیران آنتورپ برای قسط دوم پول فروش بیرانوند مربوط است که خواستار تغییر شماره حساب و تلاش برای پرداخت این مبلغ به گابریل کالدرون از طریق یک صرافی دیگر شدند که البته با مخالفت بلژیکی‌ها همراه شد.

این بار هم ابتدا بحث تغییر شماره حساب تکذیب شد، اما در ادامه باشگاه با انتشار نامه رسمی به آنتورپ مجبور به تایید درخواست تغییر شماره حساب شد اما تاکید کرد بحثی درباره پرداخت پول به کالدرون مطرح نشده. این در حالی است که پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد همه مکالمات و مکاتبات درباره قسط دوم بیرانوند به همین یک نامه منتهی نشده و پای یک مکاتبه دومی هم در کار است. مدیر برنامه بیرانوند در این خصوص به «فرهیختگان» اعلام کرد که آنتورپ به مدیران پرسپولیس تاکید کرده نمی‌توانند تغییر شماره حساب را بپذیرند و قسط دوم را هم به همان شماره حساب قبلی واریز خواهند کرد البته بعد از اینکه گلر ملی‌پوش قرمزها در تست پزشکی باشگاه شرکت کند.

از سوی دیگر یک مدیر برنامه که با باشگاه پرسپولیس در ارتباط است هم تلاش باشگاه برای پرداخت مطالبات کالدرون با قسط دوم پول آنتورپ را تایید و اعلام کرد این خبری نیست که پرسپولیسی‌ها بتوانند مدت زیادی آن را مخفی کنند! با این حال فعلا بازار تکذیب در این باشگاه داغ‌تر از درآمدزایی است. مدیران می‌گویند خزانه ما خالی است. همزمان خبر رسیده که بازیکنان پرسپولیس اگر پول نگیرند با فراهم شدن شرایط تمرین تیم‌های لیگ برتری حاضر به تمرین نخواهند شد، بشار رسن همچنان برای فصل جدید بخش اعظم قراردادش را نگرفته و بعید است فصل بعد ماندنی باشد.

استوکس می‌خواهد پرونده جدیدی علیه پرسپولیس در فیفا باز کند، شهرخودرو به خاطر پول رضایتنامه گل‌محمدی باشگاه را به‌شدت تحت‌فشار قرار داده و پرونده‌های مربوط به شکایت خارجی‌ها مثل برانکو و سایر کروات‌ها و البته کالدرون نیز باشگاه را در خطر محرومیت‌های سنگین قرار داده است. در این شرایط جز خداقوت گفتن به مدیران وزارت ورزش بابت این تغییرات مفید چه چیز دیگری می‌توان گفت؟

استقلال؛ حمایت جعلی

وضعیت استقلال هم دست کمی از همتای قرمزرنگش ندارد. در این باشگاه سعادتمند از روزی که مدیرعامل شده نتوانسته پولی تهیه کند، اما تغییراتی در بخش‌های مختلف ایجاد کرده و آخرین اقدامش نیز به چالش بزرگی کشیده شده است. هفته قبل بود که او به طور رسمی از یک هوادار خارج‌نشین بابت پرداخت مطالبات میلیچ و دیاباته تشکر و اعلام کرد پول این دو خارجی به حساب‌شان واریز شده اما تا لحظه تنظیم این گزارش تنها اخباری که در این‌باره منتشر شده صورت حسابی جعلی، تاکید میلییچ و شیخ به نگرفتن پول و البته ناراحتی شدیدشان از این ماجراست. رسانه‌ها نیز اسنادی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد هوادار خارج‌نشین که قبلا هم صابون این کارهایش به تن استقلال خورده پولی پرداخت نکرده و صورت حساب‌ها غیرواقعی هستند.

بد نیست کمی به عقب برگردیم. بازیکن محبوب ازبکستانی سابق استقلال که سابقه کسب دو عنوان بهترین بازیکن قاره کهن را در اختیار دارد بعد از درخشش در جمع آبی‌پوشان در لیگ هفدهم، در اتفاقاتی عجیب از این تیم جدا شده و با وجود برخی تلاش‌ها برای بازگشت دوباره به استقلال، دیگر هرگز نتوانست پیراهن آبی تیم مطرح پایتخت ایران را بر تن کند.

بعد از انجام بازی‌های درخشان جباروف با پیراهن استقلال در فصل هفدهم، در پایان این فصل تلاش‌ها برای نگه‌داشتن این بازیکن ازبکستانی به همراه مامه تیام، مهاجم گلزن آفریقایی این تیم آغاز شد اما هرچقدر استقلالی‌ها بیشتر تلاش می‌کردند، این دو بازیکن از اردوی آبی دورتر و دورتر می‌شدند. درنهایت هم تغییرات مدیریتی استقلال باعث شد تا این دو بازیکن حرفه‌ای در آن مقطع برای همیشه از استقلال جدا شوند.

جباروف در نیم‌فصلِ فصل قبل یعنی برای نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم با درخواست شفر در آستانه بازگشت به استقلال قرار گرفت اما این بار هم تلاش‌ها جواب نداد تا هواداران آبی یک‌بار دیگر در حسرت دیدن دوباره بهترین بازیکن سال آسیا با لباس استقلال بمانند.

استقلال ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ دلار به سرور بدهکار بود و در آن زمان مقرر شد تا ابتدای به امر اقدامات برای تسویه حساب با این هافبک گلزن و طراح ازبکستانی صورت گرفته و سپس این بازیکن برای حضور در تمرینات و انجام تست‌های پزشکی راهی تهران شود. در همین راستا نیز برخی اقدامات ازجمله پرداخت دو چک ۲۰ هزاردلاری از سوی باشگاه استقلال محقق شد اما مابقی این مبلغ به‌خاطر جعلی که در آن زمان از طریق هوادار خارج‌نشین صورت گرفت، هرگز به جباروف پرداخت نشد تا این بازیکن هم برای بازگشت دوباره به استقلال ابتدا قید پیوستن دوباره به این تیم را بزند.

یکی ازنزدیکان جباروف دو سند برای خبرنگار «فرهیختگان» درخصوص پرداختی‌ها به جباروف مربوط به زمان مدیریت فتحی و مرتبط با همان هوادار جنجالی ارسال کرد و گفت: «قرار بود سرور با ۳۵۰ هزار دلار به استقلال برگردد به شرطی که طلب قبلش که ۱۳۳۵۰۰ دلار بود را تسویه کنند تا بیاید و قرارداد جدید ببندد. بنابرین آقای فتحی در دو بخش ۴۰ هزار دلار حواله کردند و بقیه مبلغ بدهی را که قرار بود این آقا بدهد هرگز پرداخت نشد و فقط سند حواله را جعل کردند و بعد هم گفتند ما طلب جباروف را دادیم و او سر همه را کلاه گذاشت و برای بستن قرارداد نیامد!»

حالا که صحبت از پرداختی‌های جعلی به دیاباته و میلیچ مطرح شده و این دو بازیکن با عصبانیت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند، باید گفت جعل سند توسط این فرد در باشگاه استقلال مسبوق به سابقه بوده و حالا با شفاف‌سازی‌های اخیر موارد گذشته هم رسانه‌ای می‌شود. اینکه یک نفر به عشق رسیدن به شهرت از نردبان باشگاهی پرهوادار بالا برود امری عجیب نیست اما اینکه یک نفر در چند برهه زمانی چندین مدیر و هواداران باشگاه را سرکار بگذارد عجیب به‌نظر می‌رسد و عجیب‌تر آنکه مدیر جدید در رسانه رسمی باشگاه از این هوادار تشکر هم کرده است و همزمان همه نگران شکایت‌های مربوط به شفر و استراماچونی هستند و این وسط پادوانی هم دوباره صدایش درآمده و اعتراض بازیکنان فعلی به نگرفتن پول و نداشتن زمین تمرین هم که به‌کنار. انصافا نباید به وزیر ورزش مجددا «خسته نباشید» گفت؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا باز طرفداران کیسه همیشه توهمی بیان بگن تیم حکومتی اگر تیم حکومتی بود باید یک پوند مثبت نسبت به کیسه داشته باشدنه اینک ندارد بلکه کمتر مورد توجه قرار گرفته است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بحث و جدل جدید قرمز و آبی و این دعوای حمایت وزیر ووووو سیاست هست

      • بدون نام

        (ایجاد و ناشی میشه)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج