۹۸۶۳
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

آيا سيگار براي چشم مضر است؟!

غذاهايی كه دید شما را باز می کنند

شايد شما هم جزو افـرادي باشـــيد كـه احســــاس مي‌كننــد ديـد چشم‌هاي‌شان كم شده و خوب نمي‌بينند؛ اگر اين مشكل را داريد مي‌توانيد جدا از مراجعه به پزشك اين راه‌هاي ساده را هم امتحان كنيد.

غذاهايی كه دید شما را باز می کنند
غذاهايی كه دید شما را باز می کنند

شايد شما هم جزو افـرادي باشـــيد كـه احســــاس مي‌كننــد ديـد چشم‌هاي‌شان كم شده و خوب نمي‌بينند؛ اگر اين مشكل را داريد مي‌توانيد جدا از مراجعه به پزشك اين راه‌هاي ساده را هم امتحان كنيد.


سالاد بخوريد، انگور هم فراموش نشود

آنتي‌اكسيدان‌ها مولكول‌هايي هستند كه با خنثي كردن راديكال‌هاي آزاد مانع اثرات مخرب آن‌ها بر سلول‌هاي بدن مي‌شوند. راديكال‌هاي آزاد تركيباتي هستند كه بر اثر بعضي واكنش‌هاي شيميايي در داخل بدن توليد مي‌شوند. تحقيقات نشان داده است، بعضي از آنتي‌كسيدان‌ها خطر ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي چشمي مثل كاتاراكت ( آب مرواريد) را كاهش مي‌دهند. مواد‌غذايي حاوي آنتي‌اکسيدان به مقدار زياد شامل انگور، شاتوت، تمشک و... مي‌شوند. علاوه‌بر اين مواد‌غذايي حاوي رنگدانه‌هاي زرد رنگ هم در حفظ سلامت چشم بسيار موثر هستند. لوتئين و گزانتين رنگدانه‌هاي زردرنگ هستند و بهترين منبع تامين اين مواد، ذرت، كلم، سبزي‌هاي سبز و پربرگ به‌ويژه اسفناج است. سبزي‌هاي پخته مقادير بيشتري لوتئين دارند، زيرا پختن سبب شكسته شدن ديواره سلول‌ها و آزاد شدن لوتئين مي‌شود اما از زياد پختن آن‌ها خودداري کنيد، زيرا زياد پختن سبزي‌ها اين مواد‌غذايي را نابود مي‌كند. مواد‌غذايي حاوي لسيتين و سيستئين هم باعث مراقبت از چشم در برابر بيماري آب مرواريد مي‌شوند. بهترين منبع تامين اين مواد سير، پياز و موسير است.

ماهي سالمون غني از ويتامينA، D و اسيدهاي چرب امگا ۳ است که اين ترکيبات باعث تقويت بينايي مي‌‌شود. براي درمان کم‌آبي و خشکي چشم‌ها هم نوشيدن آب تصفيه شده را فراموش نکنيد. روزي 8 ليوان آب تصفيه شده باعث بلوري و شفاف شدن سطوح داخلي چشم‌ها مي‌شود.


ماسك خيار فراموش نشود

براي سلامت چشم، داشتن خواب به ميزان كافي ضروري است. زمان كافي براي خوابيدن باعث مي‌شود، چشمان‌تان استراحت كرده و خود را بازسازي و ترميم كند. خواب كم باعث كاهش و ضعف ديد مي‌شود، بنابراين ۸ ساعت در شب بخوابيد و در هر يك ساعت كار ۱۰ دقيقه به چشمان‌تان استراحت دهيد. اگر هم چشمان‌تان زياد احساس خستگي مي‌كنند دراز كشيده و روي آن‌ها تکه‌اي خيار بگذاريد.


غذاهايی كه دید شما را باز می کنند

بينايي چشم خود را اينگونه زياد كنيد

با انجام اين حرکات ساده قبل و بعد از خواب و در تمام مدت شبانه روز مي‌توانيد بينايي خود را تا حد زيادي بهبود بخشيد و از بيمار شدن چشم‌هاي‌تان جلوگيري کنيد. تمرين دائمي و مداوم اثر بسيار خوبي روي بينايي شما خواهد داشت. قبل از ورزش دادن چشم‌ها حتما دست‌هاي خود را تميز شست‌وشو داده و بدن خود را در حالت راحت قرار دهيد.

چشم‌تان را گرم کنيد: کف دست‌هاي‌تان را بر هم بماليد تا کمي گرما توليد شود، سپس دست‌ها را به مدت ۵ ثانيه پشت پلک‌هاي‌تان نگه داريد. اين کار را ۳ بار تکرار کنيد.

چرخش چشم‌ها: براي شروع چشم‌هاي‌تان را به سمت بالا و پايين ببريد و سپس هر چشم را ۱۰ بار در جهت عقربه‌هاي ساعت و ۱۰ بار برخلاف عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد.

تمرکز کنيد: يک خودکار را در امتداد بازوهاي خود نگه داريد. سعي کنيد که چشم‌تان را روي خودکار متمرکز کنيد، در همان حال خودکار را به آرامي به سمت بيني خود نزديك كرده و تا ۱۵ سانتي‌متري نگه داريد سپس به آرامي دوركنيد. اين کار را ۱۰ بار تکرار کنيد. سعي کنيد تمرکز خود را حفظ کرده و نگاه‌تان را از خودکار برنداريد. اين کار به تقويت ماهيچه‌هاي چشمي کمک فراواني مي‌کند.


و اما ماساژ چشم‌ها: 2 طرف پيشاني در ناحيه بالاي چشمان‌تان را به‌صورت مدور ۲۰ مرتبه دريك جهت و۲۰ مرتبه خلاف آن جهت ماساژ بدهيد. همين عمل را براي 2 طرف استخوان بيني كه نزديك چشمان‌تان است نيز انجام دهيد. سرتان را به جايي تکيه دهيد، چشم‌هاي‌تان را ببنديد و فقط براي دقايقي آرام باشيد. اين کار آرامش فوق‌العاده‌اي را به چشم‌هاي‌تان مي‌دهد.


غذاهايی كه دید شما را باز می کنند

خطرناك‌ها را از چشم‌تان دور كنيد

فاکتورها و عوامل خارجي مانند نورهاي فلور سنت، نمايشگر رايانه‌ها، مواد حساسيت‌زاي محيطي، كلر موجود در آب استخرها، تهويه‌ها و مطالعه در نور کم، مي‌توانند باعث بروز آسيب‌هاي چشمي شوند.

در ضمن سيگار نکشيد؛ استفاده از سيگار به‌تدريج باعث کاهش بينايي چشم‌ها شده و باعث بروز آسيب‌هاي جدي در چشم مي‌شود. فراموش نکنيد براي جلوگيري از آسيب‌هاي اشعه ماوراي بنفش خورشيد از عينک‌هاي آفتابي استاندارد استفاده کنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

غذاهايی كه دید شما را باز می کنند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الف.ج

      سلام
      ازاینکه درجهت سلامت جامعه و پرهیزدادن افراد ازمصرف دخانیات تلاش میقرمائید سپاسگزارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج