جاباما
۹۸۶۳۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تمجید سایت اسپانیایی از جواد نکونام

سایت اسپانیایی به بررسی دوران درخشان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

ایسنا: به نقل از سایت vavel, جواد نکونام ۷ فصل در اوساسونا در لالیگا بازی کرد و با انجام ۱۹۸ بازی برای این تیم، رکورددار بازی در بین بازیکنان خارجی در تاریخ اوساسونا محسوب می‌شود.

نکونام که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بوده است، اولین ایرانی است که حضور در لالیگا را بعد از بازی در پاس و دو تیم اماراتی تجریه کرد.

نکونام بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با رد پیشنهادهای تیم های تاتنهام و المپیک لیون به اوساسونا پیوست و تیم اسپانیایی بند خروج او را ۵ میلیون یورو وضع کرد.

نکونام از همان ابتدا اعتماد کوکو زیگاندا سرمربی اوساسونا را به خود جلب کردو اولین حضور او در لالیگا را نیز در ورزشگاه نوکمپ برابر بارسلونا تجریه کرد. هافبک ایرانی در ماه دسامبر توانست با گلزنی برابر ویارئال، اولین گل خود را در لالیگا جشن بگیرد.

یکی از به یادماندنی لحظات نکو در اوساسونا گل دقیقه آخر برابر بوردو در لیگ اروپا بود که باعث صعود اوساسونا به مرحله بعد شد. اوساسونا در ادامه گلاسکو و بایر لورکوزن را نیز حذف کرد ولی به سویا که در نهایت قهرمان شد باخت.

نکونام البته روزهای سختی را نیز سپری کرد. او برابر ویارئال رباط صلیبی پاره کرد و مدت زیادی را از دست داد ولی باشگاه در همان دوران قرارداد نکونام را تا سال ۲۰۱۱ تمدید کرد.

درخشش او در فصل بعد با زدن ۸ گل باعث شد تیم های اسپانیول و ویارئال خواستار جذب او شوند ولی نکونام ترجیح داد در اوساسونا بماند.

نکونام که در بعضی بازیها بازوبند کاپیتانی تیمش را نیز به بازو بست تصمیم گرفت راهی استقلال شود و یک فصل و نیم در این تیم بازی کرد.

نکونام البته بعد از جام جهانی برزیل به اوساسونا برگشت ولی این بازگشت آن طور که او انتظار داشت نبود و او به خاطر مشکلات اداری انتقال از کویت به اسپانیا بازیهای زیادی را از دست داد و در نهایت او بعد از بازی در سایپا و العربی از فوتبال خداحافظی کرد.

نکونام اکنون بعد از یک دوره حضور کنار کارلوس کی روش سرمربی فولاد است و شاید بازیکنی که طرفداران زیادی در اوساسونا دارد هدایت این تیم را نیز برعهده گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج