۹۸۶۴۷۰
۳۰ نظر
۵۰۱۱
۳۰ نظر
۵۰۱۱
پ

تولید پراید ۱۱۱ متوقف شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ گروه خودروسازی سایپا در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ تولید شد و به‌این ترتیب ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.

عصر ایران: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ گروه خودروسازی سایپا در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ تولید شد و به‌این ترتیب ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.

مسیدجواد سلیمانی با اشاره به برنامه‌ریزی سایپا برای خروج خودروهای سواری پراید از خط تولید، افزود: اعلام کرده بودیم تولید پراید۱۱۱ برای تحویل به مشتریانی که این خودرو را پیشتر خریداری کرده‌اند تا پایان اردیبهشت ۹۹ ادامه خواهد داشت اما با توجه به برنامه‌ریزی دقیق و نیز افزایش تولیدی که در ماه‌های پایانی سال رونق تولید داشتیم، زودتر به تیراژ موردنظر رسیدیم و حدود یک ماه قبل از برنامه اعلام شده، توقف تولید پراید۱۱۱ را اعلام می‌کنیم.

تولید پراید ۱۱۱ متوقف شد

سلیمانی افزود: در خصوص پراید ۱۳۲ نیز همین اتفاق رخ داد و موفق شدیم پانزدهم دی‌ماه سال گذشته و پانزده روز پیش از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان را انجام داده و تولید پراید۱۳۲ را متوقف کنیم.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه مدیران پیشین بارها از توقف تولید محصولات خانواده پراید به دلیل قدیمی بودن فناوری آن صحبت کرده بودند، اما هربار به دلایلی این کار عملی نشد، ادامه داد: خروج پراید از خطوط تولید سایپا یکی از برنامه‌های اصلی ما در بدو ورود به سایپا بود که آن را به صورت جدی پیگیری، عملیاتی و اجرایی کردیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پراید۱۳۱ به عنوان آخرین مدل خانواده پراید را نیز تیرماه امسال از سبد محصولات سایپا خارج کنیم و داستان تولید پراید در ایران را برای همیشه به پایان برسانیم.

مدیرعامل سایپا درخصوص جایگزینِ پراید نیز گفت: همانطور که پیش از این بارها مطرح کرده‌ایم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودرو دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.

سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص قیمت‌های ۶۰ و ۷۰ میلیونی پراید نیز گفت: متاسفانه این ذهنیت بسیار اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت‌های لجام‌گسیخته بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالیکه چنین نیست و به عنوان مثال پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰میلیون تومان عرضه شده و این خودرو مدت‌هاست که به دلیل برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد به هیچ‌عنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مثل هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین می‌کنند و متاسفانه این افراد که عمدتاً واسطه‌ها هستند با بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمت‌ها را اعلام کرده و برای سود بیشتر دائماً بالا می‌برند.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: پراید سال‌هاست که به حق یا ناحق، دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیله‌ای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانه‌ها و ابزار جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته اما حالا که ما تولید آن را متوقف کرده‌ایم، باز هم عده‌ای پیدا شده‌اند که به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به تمام خودروهای دیگر، طرفدار تداوم حضور پراید شده‌اند!!

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده‌اند، اظهار کرد: پراید یک خودرو درون شهری در رده خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می‌رفت اما متاسفانه‌ استفاده‌های غیرمنطقی از آن در جاده‌های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت‌های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل شود.

سلیمانی در پایان گفت: برنامه ما در سایپا تغییر جدی و ملموس در سبد محصولات این گروه خودروسازی است و در همین راستا، همزمان با خروج پراید، تولید خودروهای به‌روز و جدید و نیز ارتقاء سطح کیفی محصولات قبلی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: تولید محصولاتی مدرن، باکیفیت و نزدیک به استانداردهای جهانی نیز محور اصلی برنامه‌های سایپا در توسعه محصولات است که تولید و عرضه خودرو شاهین و خودروی جدید کراس اور سایپا و نیز دو خودروی فیس‌لیفت شده ساینا و کوییک در سال ۹۹ در همین راستا انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین به این دقت در تولید.واقعا ممنونیم که به فکر مردم هستین و اصلا پول براتون مهم نیست

    • صمد.پ

      به درک فرقی به حال ما نداره...

    • بدون نام

      حیف این گاو شیرده نبود که شیرش برا شما بود و شاخ ش برا ما....

    • بدون نام

      بجای تولید باز سازی ناوگان شخصی در دستور کار قرار بگیرد .
      همین مقدار خودرو داخلی اگر با علاقه باز سازی بشود .
      مقدار زیادی هزینه صرفه جوی می شود .

    • بدون نام

      پراید با ۷۵ میلیون ‌
      مصرف ۹ درصد.
      بهتر متوقف شده .
      باید جشن گرفت.

    • بدون نام

      اخه چرا؟ خیلیا هنوز ارزوی مرگ دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ندارن دیگه
        بیشتر نمیتونن هزینه کنن خب

    • بدون نام

      شمابه حرف یه آدم احمق گوش میکنین که به هشتادمیلیون نفرفرمانروایی میکنه خودروسازی روآزادکنین تامردم سواربهترین ماشینابشن دیوث شماهستین که الکی خودروهای بی کیفیت روتوپاچه مردم میکنین البته شمادوست ندارین مردم تورفاه باشن

    • بدون نام

      گفتین برج ۳ و ۴ تمام مدل های پراید گاری رو و البته ۴۰۵ عادی رو دیگه تولید نمی کنید ... اولا تولید می کنید چون منفعت کلانی واستون داره... دوما تولیدم نکنید ۴۰۵ رفت بالای ۱۰۰ پرایدم ۷۰ و هنوز جا داره به قول خودتون...بعد ی مدل ماشین گندتر تولید می کنید...با قیمت نجومی...دست از انحصار بر دارید و اجازه بدین از گمرک حداقل ماهی ۱۰۰۰۰ هزار تا ماشین توپ وارد بشه...هر کس داره استفاده کنه و در ضمن قیمت این حلبی هام کنترل بشه...

    • بدون نام

      خودرو درون شهری تو اون درون شهرش با رعایت قوانین هم به هیچ دردی نمیخوره جم کنید این بساته و کم دروغ بگید هرچند میدونم نمیتونید

    • دوازده درصد

      ببین سر ی قوطی حلبی چ شلوغ بازی در میارن...خاک برسر اونی که ب این پول میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دقیقا

    • شریفی

      خدا روشکر که پراید قاتل رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کردی جایگزینش چیه؟!!!
        فوقش یه طراحی دیگه ظاهری با موتور پراید!

    • بدون نام

      من پراید داشتم به معنای واقعی یک گاری بود از یک سرعت گیر با سرعت زیاد رد شدم پوسته ی گیربکسش شکست نزدیک به ۸۰۰هزارتومن خرجش شد اگر آقای سلیمانی پراید داشت اینقدر ازش تعریف نمیکرد و اگر خوب بود کشورهای دیگه حفظش میکردند

    • وانک علا خلق عظیم

      دروغه میخوان قیمتش برسونن به صدملیون تومان باور نکنید مگر دیگه چه ماشینی پیچاش میبندند پراید وسایلش موتورش همش از کشور عزیزمان چین میاد اینجا مونتاجش میکنند فقط پیچ بندهستیم

    • بدون نام

      امیدواریم بحق شهید این ماه عزیز مدیران سایپا و ایران خودرو برای همیشه تعطیل شوند تا مردم از دست دزدان راحت شوند و اه راحتی بکشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ
        باشه!

    • امیرخان

      ۱۱۱ بای بای....خخخخخخخ

    • بدون نام

      دوباره؟

    • بدون نام

      بابا پراید و حذف نکنین . وسیله ی رسیدن به خداست خخخخ

    • بدون نام

      ۱۱۱ بای بای ۱۱۵ های های خخخخ

    • رامین

      به100 میلیون میرسه اگه واقعا تولید نشه دیگه

    • مهدی

      برای شروع خوبه امیدوارم اتفاقی که برای توقف پیکان افتاد برای پراید و ۴۰۵ نیفته
      ولی بازم خوبه

    • بدون نام

      سایپا هم خوب راهشو یاد گرفته هر ماشینی که میخاد گرون کنه میگه تولیدش متوقف شد

    • بدون نام

      جمع کن آشغالهاتو

    • بدون نام

      کاری به تولید و توقف این گاری موتوری به اسم پراید ندارم. فقط بمن بگید مسید اسم پسر اسم دختر اسم ایرانی خارجی اسم چه موجودی همین.

    • پدی

      خدا کنه این دو خودرو ساز ور شکست بشن که کلا جمع بشه بره ما هم راحت بشیم با این آشغالهایی که میدن مردم والا سوار خر بشیم کلاسش بالاتره اسم خودرو را شما خراب کردید ۵۰ ساله فقط پژو و پراید میسازید خجالت نمیکشید که

    • A.R

      این طرز صحبت کردن و حق به جانب بودن این مدیرعامل وقیح بودن رو به شکل اعلا به نمایش گذاشته!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج