۹۸۶۴۸۰
۲۲ نظر
۵۰۰۴
۲۲ نظر
۵۰۰۴
پ

دعوای قلعه‌نویی و پیروانی به بهای فوتبال!

افشین پیروانی و امیر قلعه‌نویی در ظاهر هر دو در حال دفاع از منافع باشگاه خود هستند! اما به چه قیمتی؟ آیا فوتبال اینقدر ارزشمند است که دو چهره سرشانس فوتبال این‌طور در منظر عام به هم توهین کنند و هر چه دل تنگشان بخواهد، بگویند؟

خبرورزشی: امیر قلعه‌نویی و افشین پیروانی دوباره وارد دعوا شده‌اند. این چالش‌ها در فوتبال طبیعی است و هر از گاهی تکرار می‌شود، اما ناراحت‌کننده‌تر از این دعوا‌ها حمله به شخصیت و حتی مذهب یکدیگر است. گویی فوتبالی‌ها بر این باورند با ادبیات درست نمی‌توانند، حرف خود را بزنند و حتی حرف خود را به کرسی بنشانند در حالی که این‌طور نیست.

افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم پرسپولیس به راحتی می‌توانست و می‌تواند مدعی شود پرسپولیس مسبب برگزار نشدن بازی با سپاهان نبوده بی‌آنکه به امیر قلعه‌نویی حمله کند و نیاز به توهین به امیر قلعه‌نویی و حتی نشان گرفتن دین و آیین او باشد. از سویی سرمربی سپاهان هم می‌توانست و باز هم می‌تواند از حق تیم سپاهان دفاع کند بی‌آنکه افشین پیروانی را تحقیر کند و از داریوش مصطفوی گله کند چرا افشین پیروانی را برای دستیاری به او معرفی کرده است.

در این دعوا همان‌طور که اشاره شد دو طرف شخصیت و دیدگاه‌های هم را زیر سؤال برده‌اند و این دعوا تبدیل به چالش استوری‌ها شده است. هر ساعت یکی از چهره‌های فوتبال استوری می‌گذارد و یکی از امیر قلعه‌نویی دفاع می‌کند و یکی از افشین پیروانی. هر یک دیگری را مورد نقد قرار می‌دهد در حالی که در دعوا هر دو طرف مقصر هستند. حالا ممکن است میزان تقصیرات متغیر باشد. این دعوا مانند همه دعوا‌های فوتبالی ناراحت‌کننده است تا جایی که مهدی رحمتی که خود روزی با امیر قلعه‌نویی وارد دعوا شده و از هر دو طرف کوچک‌تر است، دو طرف را دعوت به آرامش کرد!

امیر قلعه‌نویی دو برابر مهدی رحمتی در فوتبال بوده و حال باید از سوی شاگرد خود موعظه شود. افشین پیروانی هم کم در فوتبال نبوده و به طور حتم به خوبی یاد گرفته که احترام به پیشکسوت مهمترین اصل در فوتبال است. افشین پیروانی و امیر قلعه‌نویی در ظاهر هر دو در حال دفاع از منافع باشگاه خود هستند! اما به چه قیمتی؟ آیا فوتبال اینقدر ارزشمند است که دو چهره سرشانس فوتبال این‌طور در منظر عام به هم توهین کنند و هر چه دل تنگشان بخواهد، بگویند؟ و تازه این کجایش دفاع از پرسپولیس یا سپاهان در یک پرونده حقوقی است؟

افشین پیروانی می‌تواند فریاد بزند حق با پرسپولیس است. پرسپولیس می‌خواسته برابر سپاهان بازی کند و، چون سپاهان در زمین حاضر نشده این تیم زمین را ترک کرده و کمیته استیناف باید رأی را ۳ بر صفر به سود تیم آن‌ها اعلام کند. مدیر اجرایی تیم پرسپولیس می‌تواند این را فریاد بزند و امیر قلعه‌نویی هم می‌تواند با صدای رساتر اعلام کند سپاهان آماده بازی بوده و، چون تیم پرسپولیس زمین را ترک کرده این بازی برگزار نشد و کمیته استیناف باید رأی را به سود تیم سپاهان صادر کند. در نهایت این قانونگذار است که تصمیم می‌گیرد رأی را به چه صورت ثابت کند. در نهایت این قاضی است که ثابت می‌کند حق با کدام گروه بوده...

نه افشین پیروانی نیاز به موعظه دارد و نه امیر قلعه‌نویی و جای تعجب است که این دو نمی‌دانند که می‌توانند صفر تا صد حامی منفعت باشگاه‌شان باشند بی‌آنکه به آن توهین کنند. شاید که آن‌ها باید بنشینند و یک بار یکی از قسمت‌های برنامه‌های عصر جدید را تماشا کنند؛ جایی که احسان عیلخانی از یکی از بچه‌های گروه پرسید در بین تماشاگران رأی منفی زیاد است یا رأی مثبت؟ بچه گفت رأی منفی و گروهش حذف شد! آن شب آن بچه نمی‌خواست دروغ بگوید، چرا که نمی‌خواست روزی خود را سرزنش کند که چرا دروغ گفته است. فوتبال ارزش آن را ندارد که افشین پیروانی یا امیر قلعه‌نویی دروغ بگویند. البته که از قدیم گفته‌اند صلاح خویش خسروان دانند.

فوتبالی‌ها از دعوای امیر و افشین می‌گویند

یحیی گل‌محمدی: پشت پیروانی را خالی نمی‌کنیم

افشین پیروانی از پرسپولیس حمایت کرده و ما را تحت فشار گذاشتند از همین تریبون اعلام می‌کنم که ما همه‌جوره از او حمایت می‌کنیم و پشت پیروانی را خالی نخواهیم کرد. همچنین از پیشکسوتان باشگاه می‌خواهم احترامات را حفظ کنند و نباید حرف‌هایی زده شود که باعث حاشیه و هتک حرمت شود تا شاهد ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا باشیم.

علیرضا نیکبخت واحدی: این اتفاق قشنگ نیست

این دو قبلاً با هم کار کرده‌اند و این اتفاق قشنگ نیست، چون ما را با فوتبال سرگرم کرده‌اند و حالا فوتبال نیست. متأسفانه همه به هم کمی بی‌احترامی می‌کنند. باید حرمت پیشکسوت را حفظ کنیم. خود من هم گاهی اوقات تند رفته‌ام و به بزرگ‌تر خودم بی‌احترامی کردم. البته بی‌منظور بوده و عذرخواهی هم کرده‌ام ولی فکر می‌کنم، چون فوتبال نیست و مردم هم سرگرمی ندارند مجبورند.

حمید مطهری: کسانی حرف می‌زنند که صلاحیت ندارند

پیروانی هیچ‌گاه منفعت خودش را در نظر نگرفته است. اگر صحبتی کرده فقط به خاطر نام پرسپولیس و در دفاع از آن و حق پرسپولیس بوده است وگرنه منفعتی از این مسئله نداشته است. در این شرایط کسانی به ایشان هجمه وارد کرده‌اند که اصلاً ربطی به موضوع پیش‌آمده ندارند یا اصلاً در حد آقای پیروانی نیستند. کسانی حرف می‌زنند که اصلاً صلاحیت صحبت درباره موضوع را ندارند.

سیروس دین‌محمدی: پیروانی گذشته اش را فراموش نکند

من فکر می‌کنم قلعه‌نویی کسی بود که ایشان را به تیم ملی دعوت کرد و پیروانی نباید گذشته خود را فراموش کند. امیر قلعه‌نویی لطف بزرگی به پیروانی کرده است و به زبان آوردن این حرف‌ها درست نیست. احترام بزرگتر واجب است و درست نیست که به خاطر فوتبال به کسی که زحمت کشیده است بی‌احترامی کنیم. جام‌ها می‌آیند و می‌روند ولی این اخلاق است که ماندگار است.

پیروز قربانی: اسم استقلال را مطرح نکنید

یاد گرفته‌ایم به پیشکسوت خود احترام بگذاریم. آقای پیروانی! حرمت آن باشگاهی که برایش بازی کردی و کار می‌کنی را نگه دار. اگر با امیر قلعه‌نویی مشکل دارید، رودررو مشکل‌تان را حل کنید، چرا اسم استقلال را مطرح می‌کنید؟ اگر زورتان به امیر قلعه‌نویی نمی‌رسد، کاری به استقلال نداشته باشید. ما هم می‌توانیم درباره خیلی از مسائل فوتبال صحبت‌هایی را مطرح کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پولهای بازیکنا تیم ملی چی شد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین جا هم که سخنان بازیکنان رو میخوانیم شخصیت شان مشخص میشود، اقای مطهری بخونذببین چی گفتی؟ حرفهای تاجی های عزیز رو هم بخونید، واقعا با شخصیت بوده اند و سعی بر کوتاه آمدندو احترامات متقابل داشته اند! ولی پرسپولیسیها فقط تهدید و آتش بیار معرکه هستند.

      • ایرانم چرا ویران گشتی؟

        کلا مملکتمون از ریشه مشکل داره قانون جنگله بخور تا خورده نشی این به اون تهمت میزنه اون به این مردم هم یه عده عقب مونده (منظورم کم سواد) فقط ظاهر رو می بینیم بخدا حداقل ۱۰۰ سال از دنیا عقبیم

    • ناشناس

      توی سوراخ موش قایم شدن بعد حرف از ۳ امتیاز میزنن

    • رضا مشیری

      آقای پیروانی سر خودتو به باد نده تمام پدرخوانده های مافیای ایتالیا (مخصوصاً سیسیل) و شیکاگو پشتیبان امیر شهرنویی پدرخوانده مافیای ایران هستن.از ما گفتن بود و از شما شنیدن.

    • بدون نام

      زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند!!!!!اینا بلاخره آشتی می کنند بقیه روسیاه میشن!!!!!

    • بدون نام

      با احترام به استقلالیهای عزیز انشالله بزودی ابرها کنار میره و ماه پیدا میشه و جنایات قلعه نوعی مشخص میشه .

    • بدون نام

      شاید برخی از دوستان بگن که مربیان خارجی هم پول زیادی میگیرن در جواب دوستان باید عرض کنم که اولا اونا ادعا ندارن و شعار هم نمیدن ثانیا تیمهای خارجی خصوصی هستن و درامد زا نه مثل تیمهای ایرانی که دستشون تو جیب مردم فقیره

    • بدون نام

      اگر ی تریبون در اختیار من بذارن حاضرم رودروی قلعه نویی بشینم و با ارایه سند و مدارک محکم تمام تخلفات ایشون را یک به یک ثابت کنم اونوقت قضاوت با مردم

      پاسخ ها

      • فرزاد

        یروز یه بازیکن فوتبال که تو غیر سرخ آبی بازی میکرد راتو حرم امام رضا دیدم.بحث فوتبال شد و ازش پرسیدم کثیف ترین فرد تو فوتبال ایران کیه..؟ گفت امیر قلعه نوعی...گفت تو همه قرار دادها دخالت و سهم داره و با همه دلالها ردیفه....گفت از من حدود ۴۰۰ تا حقم خورده

    • بدون نام

      اگر شفافیت و قانون در کشور حاکم بود باید تمام داراییها و درامد قلعه نویی و قلعه نوییها بصورت شفاف به مردم نشون داده میشد و معلوم میشد که ایا این افراد مالیات واقعی میدن یا نه . فوتبالیستها و مربیان خارجی وقتی حقوق ماهانه میگرن اول مالیاتش پرداخت میشه بعد حقوق میگیرن و 45 درصد مالیات میدن

    • بدون نام

      بخدا سوگند ی کارگر فولاد مبارکه که سخت ترین شغل را داره بیشتر از قلعه نویی مالیات میده و فرقشون اینه که کارگر فولاد سالی 80 میلیون حقوق میگیره ولی قله نویی 10 میلیارد و شباهتشون اینه که هر دو از کارخانه فولاد حقوق میگیرن

      پاسخ ها

      • تاجی

        آقای پیروانی تو یادت رفته کی بودی تو کسی بودی بخاطر دزدی از تیم ملی کی روش با لگد انداختت بیرون تو پول بازیکنان تیم ملی را دزدی هرکسی جای توبود دیگه تا حالا حالاها حرف نمیزد مردیکه دزد

    • بدون نام

      اخه پیروانی چه اعتباری کسب کرده که این قدر بزرگش میکنند ایشان که باید حالاحالاها محروم باشه

    • ع،ر

      تازمانی‌که‌امثال‌قلعه‌نوعی‌درفوتبالند‌همیشه
      ازاین‌حاشیه‌ها‌هم‌وجودندارد.

    • بدون نام

      آقای پیروانی از پولهای تیم ملی وقت چه خبر؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیروانی بااین کارش میخواد توبورس باشه

      • بدون نام

        پیروانی بااین کارش میخواد توبورس باشه

    • بدون نام

      حالا انگار قلعه نوئی ۱۰۰ سال تیم ملی بود که منت میزاره واسه دستیاری پیروانی ،مردحسابی کلا ۶بازی مربی بودی بعدپرتت کردن بیرون،هرچند خودت هم مافیایی با باندبازی داریوش مصطفوی اومدی

    • Omid

      ای توی نویسنده پرسپولیسی هستی
      خودتونم میدونید پیروانی حرف اضافی زد

    • بدون نام

      پیروانی خیلی ضعیفه شخصیت پیشکسوت را نداره

    • بدون نام

      پیروانی خیلی ضعیفه شخصیت پیشکسوت را نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج