۹۸۶۷۱۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آزادی چند تن از سران مافیای ایتالیا از بیم کرونا

ایتالیا چند تن از سران مافیا را از بیم شیوع کرونا از زندان آزاد کرد که انتقاد مخالفان را در پی داشت.

ایرنا: ایتالیا چند تن از سران مافیا را از بیم شیوع کرونا از زندان آزاد کرد که انتقاد مخالفان را در پی داشت.

شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد یکشنبه گزارش داد «فدریکو کافیرو دراهو» دادستان ضدمافیا به این شبکه گفته است که تنی چند از سران مافیای ایتالیا به دلیل شیوع کرونا از زندان آزاد شده و در حبس خانگی قرار گرفته‌اند.

دولت ایتالیا برای پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌های این کشور به مقام‌های قضایی اجازه داده کسانی را که کمتر از ۱۸ ماه از حکمشان باقی مانده است، آزاد کنند تا بقیه حبسشان را در بازداشت خانگی طی کنند.

این اقدام مخالفت‌هایی را در پی داشته و «ماتئو سالوینی» رهبر مخالفان دولت آن را «دیوانگی» توصیف کرده است. سالوینی این اقدام را بی‌احترامی به مردم، دادستانان، روزنامه‌نگاران، نیروهای پلیس و قربانیان مافیا دانست.

کافیرو دراهو در این باره به سی‌ان‌ان گفت که این افراد کسانی بودند که به خاطر ارتباطات سازمانی با مافیا، نیازمند ایزوله شدیدتری بودند تا از هرگونه ارتباطشان با جهان خارج جلوگیری شود؛ اما وقتی به خانه بروند، دیگر چنین اقداماتی در کار نخواهد بود.

او از «پاسکاله زاگاریا» عضو مافیای کامورا در ناپل، «فرانچسکو بونورا» از مافیای «کوزا نوسترا» در سیسیل و «وینچنزو یانازو» از مافیای اندرانگتا در کالابریا نامرد برد که هر سه گروه از مهمترین گروه‌ها مافیای ایتالیا هستند.

به گفته وزارت دادگستری ایتالیا، از زمان شیوع کرونا در این کشور تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از شمار زندانیان کاسته شده که بخشی از آن مربوط به اقدامات مقابله‌ای با کووید۱۹ است.

پیشتر نیز روزنامه دویچه‌وله آلمان در گزارشی از احتمال سوء استفاده گروه‌های مافیایی از بحران کرونا برای پولشویی مافیا منتشر کرد.

دویچه‌وله نوشت، کارشناسان جنایی و مقامات قضایی ایتالیایی این روزها نسبت به فعالیت‌های گسترده گروه‌های مافیای ایتالیا هشدار می‌دهند.

«آنتونیو تالیا» روزنامه‌نگار و نویسنده کتابی در باره اندرانگتا ماه گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آلمانی ان‌تی‌وی (ntv) تاکید کرد که بحران کرونا فرصت مناسبی برای خودنمایی تبهکاران سازمان‌یافته به‌وجود آورده است.

چندی پیش نیز روزنامه آلمانی «دی ولت» هشدار داده بود که اتحادیه اروپا باید مواظب باشد که کمک‌های مالی به ایتالیا برای چیرگی بر بحران کرونا در نهایت باعث تقویت گروه‌های مافیایی نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج