۹۸۶۷۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اسکوچیچ:با برانکو دوستم،از کی‌روش انتقاد نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد که از همکاران خود در عرصه مربیگری انتقادی ندارد و علیه آنها صحبت نمی‌کند.

ورزش سه: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد که از همکاران خود در عرصه مربیگری انتقادی ندارد و علیه آنها صحبت نمی‌کند.

دراگان اسکوچیچ شنبه شب در یک گفت‌وگوی اینستاگرامی در آغاز صحبت‌هایش اظهار کرد: ابتدا باید باید ماه رمضان را تبریک بگویم و برای همه ایرانی‌ها در جهت مبارزه با ویروس کرونا آرزوی سلامتی موفقیت کنم.

او پیرامون این موضوع که چرا با وجود ارتباط و دوستی نزدیک با برانکو، هیچ‌وقت در دعوای او با کی‌روش اظهار نظری انجام نداده است، ابراز کرد: شخصیت من هیچ‌وقت وارد شدن به این نوع دعواهای بین مربیان را نمی‌پذیرد. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که یاد گرفتم، این است که هیچ‌وقت درباره مربیان چیزی بدی نگویم و حتی سعی می‌کنم خودم را با آنها مقایسه نکنم.

اسکوچیچ:با برانکو دوستم،از کی‌روش انتقاد نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: من همیشه گفتم که خودم را با دیروز خودم مقایسه می‌کنم و طبیعتا مدلم این نیست که به دنبال دعواها باشم. من سعی می‌کنم در دوران مربیگری منافع تیم ملی را در نظر داشته باشم؛ با توجه به در نظر گرفتن حقوق باشگاه‌ها، سعی می‌کنم حقوق باشگاه‌ها در اثر تامین منافع تیم ملی تضعیف نشود و سعی می‌کنم راه حل مناسبی را بین فدراسیون و باشگاه‌ها پیدا کنم. چنین موضوعی به این معنی نیست که برای خودم شخصیتی قائل نیستم، بلکه در تمام این مسائل شخصیت خودم را حفظ می‌کنم.

اسکوچیچ در خصوص عزیمت به کشور کرواسی گفت: من نگران خانواده‌ام بودم چراکه خانه ما با کشور ایتالیا ۴۵ کیلومتر فاصله دارد و این واقعا سفر آسانی نبود. ابتدا باید به کشور آلمان می‌رفتیم ولی متاسفانه نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که ابتدا ما را به ایتالیا بردند و سپس به شهری آمدم که خانواده‌ام در این شهر بود، اما با وجود اینکه تنها ۷ کیلومتر با آنها فاصله داشتم، به دلیل قرنطینه ۱۵ روزه، برای دیدارِ از نزدیک صبر کردم و در تمام این روزها از پشت پنجره دخترم را می‌دیدم؛ این در واقع حس بسیار بدی به من می‌داد و نسبت به اینکه او واکنش منفی از خودش نشان دهد، بسیار نگران بودم.

او پیرامون فضای اولین دیدارش بعد از تحمل دو هفته تاکید کرد: اول که به خانه آمدم دخترم به هیچ وجه دلش نمی خواست از من جدا شود و حتی من وقتی به سرویس بهداشتی هم می رفتم پشت در می ایستاد چرا که می ترسید که من دوباره بروم و در واقع باید بگویم آرامش زیادی از حضور در کنار آنها داشتم.

سرمربی تیم ملی ایران در باره زلزله اخیر کشور کرواسی نیز عنوان کرد: فاصله مرکز زلزله و خانه ما تقریبا ۱۰ کیلومتر بود و واقعا به خاطر کرونا زمان مناسبی برای زلزله نبود. خیلی‌ها خانه خود را از دست دادند و شرایط بسیار سختی بود، اما دولت بسیار خوب عمل کرد ولی در روزهای اول بسیار سخت بود.

اسکوچیچ درباره دیدار با لژیونرهای ایرانی واکنش به حضور بازیکنان داخلی در اروپا گفت: از قبل یک سری از آنها را مثل عزت‌اللهی و ابراهیمی را می‌شناختم و فکر می‌کنم رابطه بسیار خوبی بین ما ایجاد شد. واقعا از اینکه شرایط آنها را پیگیری می‌کردم، لذت می‌بردم؛ حقیقتا از صحبت با تک تک آنها لذت بردم و از اینکه با این بچه‌ها وقتم را سپری می‌کردم، بسیار لذت بردم و با وجود اینکه زمان بدی بود، بسیار از این سفر رضایت داشتم. به این خاطر که کرونا شروع شده بود و از این بابت تا حدی نگران بودم.

او پیرامون به کار بردن واژه اکشن در مصاحبه اخیرش تاکید کرد: من معتقدم دو بازی آخر تیم ملی بیشتر شبیه به درام بود، در حالی که من فیلم‌های اکشن دوست دارم. ما نباید بایستیم و به قصد ضد حمله زدن منتظر حمله حریف باشیم. من اعتقاد دارم تیم ملی ما می‌تواند خیلی هجومی بازی کند و در عین حال به نظر من ارتباط خوبی هم بین بازیکنان برقرار نبود. به خصوص در حمله؛ ما باید آن را تغییر دهیم و هجومی‌تر فوتبال بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه ویلموتس هم مشابه همین شعارها را می‌داد، اظهار کرد: من نمی‌خواهم درباره ویلموتس صحبت کنم و فقط می‌توانم در مورد خودم صحبت کنم. من تمام تلاش خودم را می‌کنم و تا به حال فکر می‌کنم آنالیز خوبی از تیم ملی داشته‌ام و الان دیگر می‌دانم که می‌خواهم چه کاری انجام دهم.

اسکوچیچ درباره اینکه این روزها با وجود کار دشواری که در پیش رو دارد ولی با اعتماد به نفس بیشتری از صعود صحبت می‌کند، عنوان کرد: بله، می‌تواند بسیار سخت باشد، اما من به خودم و تیمم اطمینان دارم. ما در خانه بازی می‌کنیم و به همین خاطر است که من امیدوار هستم. درست است که من خارجی هستم، اما سال‌های زیادی است که در فوتبال ایران حضور دارم و ظرفیت‌های این فوتبال را کاملا می‌شناسم. من حتی نسبت به عادت‌های بازیکنان ایرانی هم شناخت دارم.

او در خصوص دعوت از گزینه‌های جدید به تیم ملی گفت: من هیچ مشکلی ندارم که این مسؤولیت را بر عهده بگیرم؛ اگر احساس کنم بازی استحقاق‌اش را دارد، حتما او را دعوت می‌کنم؛ همچنین در باره بازیکنانی که در لیگ بازی می‌کنند، باید بگویم که به همه آنها فکر می‌کنم، اما طبیعتا سعی دارم که چیزهای خوبِ تیم ملی را حفظ کنم و تغییراتم در حوزه مسائل منفی باشد.

سرمربی تیم ملی ایران درباره سیاست‌های فوتبالی‌اش در تیم ملی ابراز کرد: فوتبالی که ارائه خواهم داد، مسلما زیباتر از دوران باشگاهی خواهد بود چون استعدادها و توانایی‌هایی که وجود دارد، قطعا کارهای بزرگتری می‌توان انجام داد.

اسکوچیچ پیرامون اینکه گفته می‌شود کمتر هدایت تیم مدعی قهرمانی را در ایران بر عهده داشته است، گفت: من اعتماد به نفس کافی دارم و آنهایی که این صحبت‌ها را می‌کنند، از کارنامه من در اروپا اطلاع کمی دارند؛ من به خود اطمینان دارم و مطمئنم می‌توانم کار بزرگی را انجام دهم. من تجربه زیادی در امر سرمربیگری دارم و در ۴ یا ۵ فینال، جام حذفی را در کشورهای مختلف تجربه کردم؛ همچنین با دو تیم عربستانی در جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کردم و علاوه بر این، در یورو لیگ مربیگری کردم و بازی‌های بزرگی را پشت سر گذاشتم و با تمام وجود آماده کار برای تیم ملی هستم.

وی در ادامه همین مطلب افزود: «شما مطمئن باشید من تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا راه‌حلی را بیابم، چون‌که می‌خواهم بهترین چیز را برای تیم ملی در اختیار داشته باشم ولی چون من سال‌ها آنور رودخانه بودم می‌دانم باشگاه‌ها با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می کنند.»

او درباره پیوستنش به کمپین تحریم‌ها عنوان داشت: «من فکر می‌کنم خیلی‌ها در دنیا مشکلات ایران را می‌دانند و همچنین باسیاست‌های آمریکا در قبال ایران آگاهند و فکر می‌کنم خیلی از مردم دنیا در این دعوا طرفدار ایران هستند. می‌دانم طرف آمریکایی صرفاً به دنبال تأمین منافع خودش است و مردم دنیا این را دوست ندارند. من سال‌های زیادی در ایران بودم و من هم مثل یک ایرانی هستم، یعنی یک ایرانی به ایرانی‌ها دنیا اضافه‌شده است و سعی می‌کنم از منافع ایران دفاع کنم چون‌که می‌دانم این تحریم‌ها بسیار ناجوانمردانه است و هیچ مشکلی هم ندارم که این موضوع را با صراحت اعلام کنم.»

وی همچنین درباره ترامپ نیز گفت: «من تنها می‌توانم که به کارهای او بخندم به این دلیل که بامزه است.»

اسکوچیچ درباره بازی‌های دفاعی تیم‌های حریف در مقابل ایران گشودن دروازه‌شان اظهار داشت: «جواب این سؤال در کیفیت بازیکن‌های ما نهفته است. بعضی وقت‌ها ممکن است بعضی از بازیکنان را در پست‌های غیرتخصصی خودشان استفاده کنیم و در کل باید در این موقع بهترین رابطه تیمی را ایجاد کنیم و من فکر می‌کنم بازیکنان ما کیفیت لازم را برای شکستن دفاع رقبایشان رادارند.»

اسکوچیچ درباره این جمله کی روش قبل از حضور او در تیم ملی که اعتقاد داشت این نسل از بازیکنان لیاقتشان بیش از این‌هاست چنین واکنش نشان داد: «بله من هم معتقدم تیم ما قابلیت‌های بی‌شماری دارد و دوست دارم به‌جز من همه این موضوع را باور کنند و دوست دارم این باور به یک باور جمعی تبدیل شود که البته با حمایت مردم این مسئله امکان‌پذیر است.»

او همچنین دراین‌باره که مردم هم دوست دارند وی تا حدی اکشن تراز همیشه باشد گفت: «نگران اکشن من نباشید. من هر کاری که بتوانم انجام دهم که مردم ایران خوشحال شوند را انجام خواهم داد.»

سرمربی تیم ملی درخصوص شرایط خودش و اینکه این روزها بیشتر به چه‌کاری مشغول است: «من این روزها سخت کار می‌کنم و بیشتر به آنالیز می‌پردازم و دو برنامه آنالیز رادارم و به‌غیراز این دو نرم‌افزار، 100 سی دی از بازی‌های لیگ برتر را با خودم آوردم. باوجوداینکه شناخت کافی از لیگ برتر دارم، کماکان در حال نگاه کردن بازی‌ها هستم و بقیه اوقاتم را بیشتر با دخترم می‌گذرانم چراکه وقتی کار نمی‌کنم حتی یک‌لحظه من را تنها نمی‌گذارد. من بیشتر صبح‌ها کار می‌کنم چون وقتی بیدار می‌شود دیگر اجازه نمی‌دهد کارکنم. تنها خوبی این است که او زیاد می‌خوابد و من هم می‌توانم به کارهایم بپردازم. اما درباره دل‌تنگی باید بگویم دلم برای زمین فوتبال و آن آدرنالینی که از دیدن بعضی از بازی‌ها در آدم ترشح می‌شود تنگ‌شده است. من عاشق کارم هستم و انگار این روزها زندگی‌ام نصف شده است و نصف زندگی‌ام انگار در خواب می‌گذرد.»

وی درباره زمان بازگشتش و دلخوری مردم آبادان گفت: «من واقعاً عاشق آبادان هستم و آنها هم من را دوست داشتند. من وجودم را 24 ساعته در اختیارشان گذاشتم. واقعاً آنجا خیلی سخت‌کوشی کردم اما یک سری مشکلاتی هم داشتم. من آنجا مشکل شخصی پیداکرده بودم. شاید آنها مشکلاتی که من در آنجا را داشتم را نمی‌دانند و یک‌چیز را که آن‌ها باید بدانند که درست است که من مربیم اما در ابتدا سعی می‌کنم مربی اخلاقی باشم. من از آدم‌های که ماسک دروغ روی صورتشان است خوشم نمی‌آید و فکر می‌کنم در آن زمان که من در آنجا بودم باوجود مشکلات سلامتی باصداقت و تلاش کامل کارکردم. اما در حال حاضر من فقط خاطرات خوبی از آبادان در ذهنم باقی‌مانده است. بازیکنان فوق‌العاده خوبی داشتم و باشخصیت‌های واقعی و همچنین هوا درانی شبیه هواداران برزیل.»

درباره وقت برگشت هم هر وقت شرایط مساعد شود سریع می‌آیم. من تشنه کار کردن هستم و انگیزه زیادی دارم و برای برگشت لحظه‌شماری می‌کنم. و باید از همسرم نیز تشکر کنم که دخترم را از خانه بیرون برد تا من بتوانم با شما صحبت کنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج