۹۸۶۸۴۲
۵۵۰۸
۵۵۰۸
پ

تنگ کردن واژن | بهترین روش‌، هزینه و مراقبت های سفت کردن واژن

عمل تنگ کردن واژن راه حل مناسبی برای بهبود ظاهر واژن بانوان به حساب می‌آید. پیش از انجام این عمل لازم است نسبت به نکاتی آگاهی داشته باشید.

برترین‌ها: تنگ کردن واژن! بله حرف زدن در مورد این جور چیز‌ها معمولا راحت نیست، اما بیایید روراست باشیم؛ شما به عنوان یک خانم هرگز به مسئله تنگ کردن واژن فکر نکرده‌اید؟ حتی شاید در وبسایت‌ها جستجو کرده باشید تا ببینید آیا راهی برای تنگ کردن واژن وجود دارد که بتوانید آن را امتحان کنید، خصوصا بعد از زایمان.

هر چند تنگ کردن واژن نباید موضوع مهم و ضروری باشد، اما خیلی از زنان در این مورد دچار اضطراب هستند. بعضی از خانم‌هایی که به تنگ کردن واژن فکر می‌کنند، تصورشان این است که واژن‌شان شُل شده و به همین دلیل اعتماد بنفس و مهارت‌های جنسی خود را از دست داده و احساس می‌کنند چیزی کم دارند.

تنگ کردن واژن | بهترین روش‌، هزینه و مراقبت های سفت کردن واژن

علل گشاد و شل شدن واژن در خانم‌ها

به طور کلی علل گشاد و شل شدن واژن در خانم‌ها به دو دلیل عمده تقسیم می‌شود. علت اول و اصلی‌ترین علت، افزایش سن است. با افزایش سن و بالا رفتن طول عمر، تمام عضلات بدن دچار تضعیف می‌شوند و عضلات واژن نیز از این قاعده به دور نیستند. دلیل دوم که بین بانوان بسیار مرسوم است، افتادگی واژن به دلیل زایمان می‌باشد. با زایمان عضلات ناحیه واژن به مرور زمان دچار شل شدگی می‌شوند و این مورد می‌تواند برای خانم‌ها مشکل ساز باشد.

تنگ کردن واژن چیست؟

با افتادگی واژن و ضعیف شدن عضلات آن، بانوان دچار مشکلات زیادی می‌شوند. برای از بین بردن این افتادگی باید از عملتنگ کردن واژن استفاده شود. در واقع عمل ،تنگ کردن واژن عملی برای بهبود عملکرد واژن است. این عمل به روش‌های مختلفی قابل انجام است که در ادامه مطلب با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

تنگ کردن واژن | بهترین روش‌، هزینه و مراقبت های سفت کردن واژنتنگ کردن واژن | بهترین روش‌، هزینه و مراقبت های سفت کردن واژن

مزایای تنگ کردن واژن

شاید برای شما نیز سوال باشد تنگ کردن واژن چه مزایایی می‌تواند برای بانوان داشته باشد. برای پاسخ به این سوال بهتر است به مورد زیر توجه داشته باشید:

  • افزایش اعتماد به نفس در بانوان
  • رفع بی‌اختیاری ادرار
  • جلوگیری از بروز عفونت های واژن مکرر
  • کاهش میکروب های واژن
  • کاهش ترشحات واژن
  • افزایش لذت در رابطه جنسی
  • کاهش درد هنگام مقاربت جنسی

تنگ کردن واژن | بهترین روش‌، هزینه و مراقبت های سفت کردن واژن

انواع روش‌های تنگ کردن واژن

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، برای تنگ کردن واژن می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. برخی از این روش‌ها عبارت از موارد زیر هستند:

تنگ کردن واژن با لیزر

امروزه لیزر کاربرد بسیار زیادی در حوزه پزشکی دارد. عمل تنگ کردن واژن هم می‌تواند با کمک لیزر و طی چند جلسه انجام شود. طبیعتا تنگ کردن واژن با درد و خونریزی کمتری همراه است و در نتیجه آن نیز دوران نقاهت کوتاه‌تری خواهد داشت. این نوع از تنگ کردن واژن می‌تواند به بانوانی که مشکل کنترل ادرار دارند نیز کمک کند.

برخی از مزایای تنگ کردن واژن با لیزر عبارتند از:

  • بدون درد و خونریزی
  • دوره نقاهت کم
  • عدم نیاز به داروهای آنتی بیوتیک
  • هزینه کمتر
  • جوانسازی واژن

جراحی واژینوپلاستی برای تنگ کردن واژن

در این روش برای درمان افتادگی واژن، بخش‌هایی که دچار افتادگی شده‌اند از ناحیه واژن جدا می‌شوند. بعد از انجام این مرحله پوست باقی مانده با استفاده از نخ‌های بخیه مخصوص، بخیه می‌خورند. این عمل جراحی نیازمند بیهوشی است و یک الی دو ساعت زمان می‌برد.

تنگ کردن واژن با نخ

یکی دیگر از روش‌ها روش تنگ کردن واژن با نخ است. در این روش با استفاده از دو نخ مخصوص دهانه‌های واژن به بالا کشیده می‌شوند. این روش روشی ساده برای تنگ کردن واژن به شمار می‌رود که بعه صورت سرپایی در 30 دیقه برای بیمار انجام می‌شود.

استفاده از دستگاه RF

استفاده از دستگاه RF یا روش  واژینال روشی برای جوانسازی واژن است که با استفاده از امواج RF انجام می‌شود. این امواج باعث می‌شود میزان خونرسانی در این ناحیه بیشتر شده و تقسیم سلولی بیشتری در بدن رخ دهد. در پی این فرایند، افتادگی عضلات به مرور زمان از بین می‌رود.

جراحی پرینورافی برای تنگ کردن واژن

در جراحی پرینورافی برای تنگ کردن واژن، دیواره‌های پشتی واژن به طرف هم کشیده می‌شوند و به هم متصل می‌شوند. در ادامه این فرایند واژن نسبت به قبل تنگ می‌شود. این عمل معمولا بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود.

استفاده از ژل تنگ کننده واژن

ژل‌های تنگ کننده واژن کوجود در بازار در انواع برندهای مختلف به فروش می‌رسند. از این ژل معمولا قبل از انجام رابطه جنسی استفاده می‌شود.

روش‌های خانگی سفت کردن (تنگ کردن) واژن

برای تنگ کردن واژن در خانه می‌توان از روش‌های زیادی استفاده کرد. استفاده از رژیم غذایی مناسب می‌تواند در این فرایند کمک کننده باشد.

انجام حرکات ورزشی

بنا به تحقیقات انجام شده، با استفاده از ورزش‌های مخصوص نیز می‌توان عضلات واژن را تقویت کرد. انجام ورزش کگل یکی از این روش‌ها به شما می‌رود.

بهترین روش تنگ کردن واژن کدام است؟

بهترین روش تنگ کردن واژن در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بدون شک عمل تنگ کردن واژن با روش واژینوپلاستی اصلی‌ترین روش تنگ کردن واژن به حساب می‌آید، اما بر اساس آناتومی بدن هر فرد، بهترین روش برای او می‌تواند متفاوت باشد. برای مشخص نمودن بهترین روش تنگ کردن واژن لازم است ابتدا مورد معاینه پزشک قرار گیرید تا پزشک متخصص بهترین روش را به شما معرفی کند و مهم‌ترین نکات در رابطه با آن را با شما در میان بگذارد.

اقداماتی که پیش از عمل تنگ کردن واژن باید انجام دهید

انجام اقداماتی پیش از عمل تنگ کردن واژن، می‌تواند سبب گردد که نتایج بهتری از این جراحی دریافت نمایید. در صورتی که قصد انجام عمل تنگ کردن واژن را دارید، این اقدامات را قبل از انجام عمل رعایت نمایید:

  • در صورتی که با عفونت واژینال روبه‌رو هستید، ابتدا اقدام به درمان آن نمایید.
  • آزمایشات لازم را انجام دهید و از لحاظ جسمی مورد معاینه و بررسی قرار گیرید.
  • در صورتی که با زگیل تناسلی فعالی مواجه هستید، ابتدا اقدام به درمان این ضایعه نمایید.
  • در صورتی که از دارو‌های خاصی استفاده می‌کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • چند هفته پیش از انجام عمل، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را ترک نمایید.

مراقبت‌های بعد از تنگ کردن واژن

انجام برخی مراقبت‌ها بعد از عمل تنگ کردن واژن می‌تواند سبب گردد که سریع‌تر بهبود یابید و نتایج بهتری از جراحی دریافت نمایید. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرید و به آن‌ها عمل کنید.
  • بهتر است پس از انجام جراحی، به مدت یک هفته استراحت کنید تا بهبود یابید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین تا دو ماه بپرهیزید.
  • از برقراری ارتباط جنسی تا دو ماه بپرهیزید.
  • تا زمان بهبود کامل از بلند کردن لوازم سنگین بپرهیزید
  • تا دو ماه داخل وان استحمام نکنید.
  • از پوشیدن لباس‌های تنگ بپرهیزید.
  • موتورسواری و دوچرخه سواری را برای دو هفته کنار بگذارید.
  • در صورت تورم و سوزش ناحیه از کیسه یخ استفاده کنید.

هزینه عمل تنگ کردن واژن

هزینه دقیق این جراحی بعد از انجام معاینات لازم و مشخص شدن روش درمانی، تعیین می‌گردد. البته به طور کلی قیمت عمل تنگ کردن واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • تخصص پزشک معالج
  • مکان قرارگیری کلینیک
  • انجام جراحی همزمان با آن

دقت داشته باشید که این عمل جراحی بسیار حساس می‌باشد و لازم اشت انجام آن را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. کیفیت جراحی به هزینه آن اولویت دارد.

بهترین متخصص تنگ کردن واژن

عمل تنگ کردن واژن و دیگر جراحی‌های زیبایی مرتبط با واژن، تخصص متخصصین زنان و زایمان است که در حوزه جراحی‌های زیبایی نیز تخصص دارند. برای یافتن بهترین گزینه می‌توانید در اینترنت بهترین متخصص جراحی زیبایی زنان را جستجو کنید و یا از از کسانی که پیشتر اقدام به جراحی زیبایی کرده‌اند کمک بگیرید. بهترین متخصص تنگ کردن واژن شما را راهنمایی خواهد کرد، مزایا و عوارض هر روش را توضیح می‌دهد و بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد.

سؤالات متداول درباره تنگ کردن واژن

آیا عمل تنگ کردن واژن درد دارد؟

افرادی که اقدام به انجام عمل تنگ کردن واژن می‌کنند باید بدانند که به دلیل تزریق داروهای بی‌حسی موضعی، به هنگام عمل دردی را احساس نخواهند کرد. البته ممکن است بعد از انجام جراحی کمی احساس تورم و درد داشته باشید که می‌توانید این درد ناشی از عمل تنگ کردن واژن را با خوردن قرص‌های مسکن زیر نظر پزشک، التیام بخشید. درد و تورم تا 1 الی 2 هفته بعد از انجام جراحی کاملا طبیعی می‌باشد.

آیا می‌توان عمل تنگ کردن واژن را همزمان با لابیاپلاستی انجام داد؟

لابیاپلاستی یکی دیگر از جراحی‌های زیبایی واژن می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. برای بسیاری از کسانی که قصد انجام عمل تنگ کردن واژن را دارند، سوال است که آیا امکان انجام عمل تنگی واژن همزمان با لابیاپلاستی وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسیاری از متخصصان در زمینه جراحی‌های زیبایی واژن، این دو عمل را با هم انجام می‌دهند. اما باید در نظر داشته باشید که در صورت انجام همزمان این دو جراحی مدت زمان بهبود افزایش خواهد یافت و دوره نقاهت بیشتری را می‌گذرانید.

آیا بارداری پس از تنگ شدن واژن امکان پذیر است؟

اگر در رابطه با بارداری بعد از تنگ شدن واژن نگران هستید باید بدانید این عمل به هیچ عنوان باروری بانوان را تهدید نمی‌کند اما با زایمان مجدد ممکن است نتایج عمل از بین برود.

آیا تنگ کردن واژن زن، بر میل جنسی تاثیرگذار است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تنگ کردن واژن به صورت مستقیم تحریک پذیری کلیتوریس را افزایش خواهد داد برای همین میل جنسی بعد از جراحی افزایش میابد.

دوره نقاهت پس از تنگ کردن واژن، چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از انجام عمل تنگ کردن واژن به روش انجام این عمل بستگی دارد برای همین نمی‌توان مدت ثابتی برای آن در نظر گرفت.

آیا تنگ کردن دائمی واژن، امکان‌پذیر است؟

در صورت انجام مراقبت‌های لازم بعد از انجام جراحی تنگ کردن واژن، نتایج این عمل بدون بازگشت خواهد بود.

منابع: asiaone ، branchoutshop

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج